Small tire or big tire,missä raja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Jukka 63, 14.10.2017.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Rysy Rokkaa, sehän on selvä. Tarvinu ku triggeripiuhat laittaa oikeenpäin ni laakista tulille. Ny bensat vaihdettu viinaan ja edelleen toimii. Se on huomen lakuu latuun ruisingissa....
     
    DX ja Herje tykkäävät tästä.
  2. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Jee! sit Waldemaria koneeseen:mad:!
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juhlan kunniaks tänään kaks!
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juhlan kunniaks tänään kaks!
     
  5. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Jep,kaksi.Huomenna testi kun on kone on kylmä.Lähteekö käyntiin viinalla vai jatkuuko koko ajan riivanneet kylmäkäynnistys ongelmat.Jos lähtee,niin sitten ahtoputket ja siihen liittyvä sälä paikoilleen.Jos ei,niin sitten ruvetaan virittämään erillistä bensanruiskutus systeemiä ongelman poistamiseksi.
     
  6. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Ei näkynyt tänään aamupäivällä viinapiruja tallilla! on tainut joku toinen kone lähtee käyntiin Viinalla!:eek:
     
  7. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Meillähän aamu tarkoittaa ennen kello 9.00.Joillakin se tarkoittaa jotain puolta päivää tai sitten jotain enemmän:) Rysy lähti käyntiin 3.lla starttauksella.Sama juttu kuin ennenkin,pärähtää tulille heti ja sitten sammuu.Elikkä normimeiniki jatkuu tavallaan.Motti tulille ja rundia sen verran,että lämpenee.Sitten toimii kuin bensakone.Ilmeisesti toi rutun nosto ,uus sytkäboxi ja jakajan ennakon muutos kiinteeksi auttoi asiaa.Ennen meni jopa yli 10 käyntiinlähtö yritystä.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Lohkolämmitin tai webasto?
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos pelkällä ryypyllä pärjäis...!
     
  10. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    No! Ysin jäkeen kävin! Ovi lukossa!:(
     
  11. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kyllähän noitakin on mietitty.Ongelma on,ettei virtaa ole aina saatavilla.Pitäisi laittaa peräkonttiin agrekaattori ja päristellä sillä virtaa lohkolämmittimeen :D Webasto oli kanssa mietteissä.Kallis ja vaatii vähintään 15 min käyttöä ennen kuin 350 kg rautaa lämpenee.
     
  12. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kun käyt tallilla vilkaseppa sitä mun kaasaria.Siihen ei ihan helpolla ryyppyläppiä rakennella.
     
  13. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Hienosti rokkas Evo 4! mitä nyt pientä öljy vuotoo havaittiin!
     
  14. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Joo ,turbot vuotaa öljyä pakopuolelta pannan välistä ! Soitto turbogurulle,mikä mättää.Ajettu penkissä,kaikki ok.Sulla on nyt jotain pielessä.Kumma juttu,kun mikään ei oo muuttunut.Ainoastaan motti huohottaa karvan verran enemmän,kun uusia männänrenkaita ei oo vielä sisäänajettu.Suositteli kunnon sisäänajoa motille ja turboille ja kyllä se siitä.Näin tehdään.Muuten toimii ihan hyvin pukeilla.Tänään laskin alas ja Rysy on konepellin kiinnitystä vailla.Huomenna toivottavasti on tallikavereita tarpeeksi paikalla.Ton pellin kiinnitäminen vaatii 3 äijää.Ilmeisesti tehty valuraudasta :)
     
    Muokattu: 27.4.2018
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Kyllä minä jouduin omasta -70 Yorkkerista yksin irrottaan ja kiinnittämään konepellin,ei muuta ku moottorinosturiin pelti roikkuun ja hommiin :)
     
    xarper ja Jukka 63 tykkäävät tästä.
  16. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    tekiämiehet onki erikseen :odcool:
     
    Jukka 63 tykkää tästä.
  17. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Oon tulossa sinne tallille ennen puoltapäivää!:p
     
  18. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Toimii.Turbojen öljyvuoto loppui sisäänajon jälkeen.Ei toiminut aluksi kunnolla,rötäs ja paukkui kun antoi happea.Ilmeisesti suljetuissa kannuissa oleva E 85 oli mennyt kuitenkin vanhaksi?Sitten kun lisäs tuoretta E 85:sta ja antoi happea loppui ongelmat.Ahdot on nyt puolikaasulla 12 amerikan yksikköä=0,8 bar.Laitetaan lisää,ei alle kilon kehtaa kadulla ajella.:)Testaus tuotaa ongelmia.Tossa on vissiin jotain 550 hp vaparina.Ahtimet kun rupee työntää tulee Kelatien testisuora ahtaaksi.Vedetään sitten testi ajoa Malmilla 2.6.Yritin ennakko ilmoittua,ei onnistunut.Toden näköisesti mun oma vika.Tiedän tietotekniikasta yhtä paljon kuin somali työn teosta:)
     
    Muokattu: 26.5.2018
    kuula, Herje ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  19. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    11,3/215 malmilla.Eka veto varovaisesti lähtien.Motissa on ilmeisesti voimaa,kun loppari on suht kova.Samanlaisia loppareita tuli moottorin Evo 2 versiosta Ralli valiantista Kiikalassa.10,9/209.Elikkä toi vois olla käytönnössä klassinen 10 sekunnin auto.Vittu miten se ahneus kasvaa.Pientä säätöä,lisää pitoo jne.Nyt loppu virittäminen.Seuraavaan tai tuleviin kisoihin laitetaan rattiin Mopar guru Jyrki.Nytkin tuli hyviä neuvoja,älä paina kaasua liikaa,vaan sopivasti.Itellä kun on toi on/ off versio,tuottaa pientä ongelmaa.Toinen veto oli mun historian mielenkiintoisin.Liikaa poljinta,sutii.Motti sammuu jotain 50m ennen viivaa.Siitä heitto vapaalle,ja rullausta radalta pois,ettei häiritse muiden kisaamista.Rullatessa huomasin,vitunmoinen käry hytissä.Mitä vittua,liekkiä lyö apparin puolen matosta.Loikkaus ulos ja päävirtakatkaisin 0 asentoon.Savutus jatkuu ja mattoa irti lattiasta.Pientä hakkausta käsin ja liekit sammui.Sitten pähkäilyä,mitähän on mahtunut tapahtua.Heti näky,oikosulku jossain.4 mm piuhasta kuoret sulaneet.Sitten pientä odottelua ja fyyra hinaa Herra Hermusen tontille.Siellä tutkintaa,oikosulku johtui kun nyt pudotettiin ahtopainetta.Siitä johtuen hukkaportti rupes toimii ja rupes lämpeämään kunnolla.Joku idiootti oli vetänyt piuhat sillä oletuksella,eihän noi aukee ikinä.(minä itse )Nyt aukes ja useamman kerran, lämpöö tuli sen veran,että piuha sai kipeetä.Varikolla pientä viritystä,jotta vehkeen sai tulille.Ei tarvinnut traileri keikkaa,jota jotkut ehdoteli.Ajamalla tallille ja ens viikolla pikkaisen piuhojen uusintaa.
     
    Muokattu: 3.6.2018
    Bomber#1 ja superbird tykkäävät tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Turbo vehkeissä toi lämpöjenkontrollointi teetättää hieman enemmän töitä, ettei johdot, letkut yms sula. :)
     

Kerro tästä muillekin!