Small tire or big tire,missä raja?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Jukka 63, 14.10.2017.

  1. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Hienoa videoo ja kuvia tuli malmin kisasta Rysyn 2 lähdösta,Kiitokset asianomaisille.Nyt on tehty muutama päätös.Burnikset vedetään linelock päällä ja toivotaan,että auto on suorassa kun saavutaan stageen.Nyt tuli vedettyä normi malliin.Kaasua+jarrua ,auto kampee sivulle.Happea sen verran,että renkaat tulee sopivan lämpöseksi.Jarru pois ja auto on automaattisesti suorassa muutaman metrin päästä..Nyt ei onnistunut,vaan tuli ylittyä stage linja ja siitä johtuen peruuttelua.Moottorin huohotusta pitää parantaa kun selvästi ekan vedon lopussa savutti,ei renkaista.Toinen veto meni perseelleen johtuen kuskin puujalasta ja sähköviasta.Silti 11,6.Toimivaan vaihtovaloon ja rundariin panostetaan jotta kuskilla riittää lisää ihmeteltävää ajamisen lisäksi :)
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tarvii tsekkaa et skulaisko se mun monster tach, mä kaivan sen esiin...., siin kans muisti.
     
  3. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kisa rapsaa.Malmi 2.Vituksi meni.11,7 /202.lLoppareista puuttuu jotain 15 kmh.Motti ei suostu kiertää yli 5500 rpm.Joku mättää,mutta mikä.Siinäpä pohdintaa selvin päin ens viikolla.
     
    Muokattu: 7.7.2018
  4. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Ei pääse malmille huomenna.Rysyn ilmastointi ei pelaa.Lieneekö kylmäaineet vähissä?Seuraava rasti on kiikala ajamalla.Saako tuolta maaseudulta jostain e 85:sta vaiko pitää ottaa koko peräkontti täyteen kannuja.Rysyn mitattu kulutus tasaisella 80 km/h 66 l sadalla.
     
    petes69 tykkää tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Kaadatko ämpärillä sitä soppaa sinne vai mistä moinen kulutus?
     
  6. kari6767

    kari6767 2nd gear

    Jukka juo ite 85% tuosta mitatusta.
     
    xarper ja Herje tykkäävät tästä.
  7. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kaasari,ei pysty vaikuttamaan koko alueen toimintaan.Ruiskulla varmaan putois alle 40 litraan.Itse asiassa toi 66 litraa on suurinpiirtein bensaversiona 40 litraa.Ei nää yli 1000 hp vehkeet ole tunnettuja pisaralla pisimmälle vehkeitä.Tunnen yhden buickin,1 km=1l bensaa,edukasta race bensaa jotain 8€ litra.Mun tapauksessa mennään vielä halvalla.
     
    Muokattu: 3.8.2018
    Herje tykkää tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Bugati Veyron vie n. 15l 100km matkassa, 25l/100km combined.... ja kone kummiskin perustuu -80 luvun Vr6 koneeseen.
    Eli jos kaasari vie älyttömästi, niin voi sitä ruiskuakin kokeilla.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Kaasari vie älyttömästi ahdetussa jos sitä ei osaa säätää.
    Sellainen se kulutuksen tulis matkassa olla mitä kyseisen koneen saa kuluttamaan vaparina, kun matkassa tuskin ahdoilla ajetaan.
    Noin isot lukemat kuitenkin vaikuttais siltä että joko ennakot tai karbis on pois säädöstään matka-ajossa, toivottavasti ne on kohillaan kun täys höyry päällä.....
    Kaasarissakin säätömahkuja löytyy, ruisku ei asiaa sinänsä muuta mihkään, joka tilanteessa olis seoksen ja sytkän oltava oikeassa kohtaa.
     
    xarper ja Blower Camino tykkäävät tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Sanoit mitä ajattelin mutta en vaan uskaltanut, hankala kuvitella että rakennetaan 1000+ hp auto eikä osata edes kaasaria säätää sit muuta kun täyskaasulle tjsp.
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Kayhän laittamassa kohdilleen. Täältä tulee heti kossupullo vaivannäöstä lähimpään matkahuoltoon.
     
    kalvetinhet, kuula, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Mä en oo tota kaasaria rakentannut.Ostettu valmiiksi tehtynä joltain ammmattilais pajalta jenkeistä.Toi kaasarihan on oikeesti tehty vain suoraan ajoa varten läppä pohjassa.Siitä kärsii matkakulutus lukemat.Mieluummin kärsin pikkasen isosta kulutuksesta verrattuna laihalle menosta ja motin tuhosta.Viime vuonna tuli detonaatio ongelmaa kun ahdot oli 1,5 bar.Tulos,männät 8 kpl.Kannet ruvella,täyttö hitsausta ja uusia venttiileitä.Turbojen pakosiivet paskana,täys remppa.Lisäksi tietysti normi koneistukset jne...Mielummin ajan rikkaalla kun otan riskin parin litran säästöstä.Nyt on ahdot vaan 1,2 bar,hyvin on toiminut.
     
  13. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kyllähän mulle kossupullo kelpaa.Mieluiten perheversio=1 l.Nyt on tehty etänä säädöt.
     
    Herje tykkää tästä.
  14. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Aijaa!eikö sulle kelpaa enään Waldemar! HÄ!:mad:
     
  15. Herje

    Herje Gearhead

    Waldemar on herrojen juomaa:poff:
     
  16. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Tarkoitatko että tilasit Jenkeistä speksien mukaisen kaasarin ja nostit sen koneen päälle suoraan käyttöön sellaisena?? Ja nyt on janoinen matka-ajossa...
     
    xarper tykkää tästä.
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl se on sillee ostettu, ja toki säädetty, seosmittari siin on ollu kii kokoajan. Ihan vaan jos omat vehkeet toimii ja on hyviä vinkkejä ni voi tulla mestarit laittaa sen kohilleen. Oikeestihan tollanen pitäis dynossa säätää ja kattoo eri kuormilla, miten sit lie säädettävissä ylipäätään tollanen CSUn spraykaasari.

    Mut viikonloppuna pääs toinenki talliasukki vierailee stripillä. Edellisenä iltana eka kerta käyntiin, kytkennät viel kesken, ei lambdaa eikä tiedonkeruuta mut vähän tuntumaa sentään taas ajamiseen. Siit se lähtee.

     
    MadMike, Kalu ja Herje tykkäävät tästä.
  18. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Hs:n Nyt liitteen viinitestin mukaan vuodelta 2002 kun waldemar lanseerattiin, todettiin:Oiva valinta hinta ja laatu tietoiselle kuluttajalle.4 tähtee 5 mahdollisesta.
     
  19. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Mites Jukka! Meni Kauhajoen Kisat? Waldemarin kanssa! Vai missä me oltiin? Taidettiin mennä Junalla! Kalajoelle!:eek:
     
  20. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Poistettin megarundarin tieltä,selkee ero:D
     

Kerro tästä muillekin!