SMV-munavaunut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 14.6.2010.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Valitettavasti tuosta ei osat käy tuohon SMV590.Kyllä tuollainen SMV10 on käynyt mielessä 2 vaunuksi keveytensä <750kg vuoksi. Ei tarvitse vuosikatsastaa. Ei muuta kun rohkeesti hakemaan.
     
  2. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Ei kai 10:t ole jarrullisia, kun ovat sen verran kevyitä. Meillä on 14 ja se on jarrullinen mutta silti on katsastusvapaa vaunu. Sitä paitsi ne jarrut on aika raivostuttavat, ainakin tuossa meidän vaunussa. Ei ne taida pelata oikein.. :lol:

    Noista varaosista tuli kanssa meille ongelma, kun oven lukkoon ei ole avainta. Ruotsin pää on aivan mykkä... Tarvis saada joko uusi sylinteri avaimineen tai sitten vaan pelkkä avain. Rungossa on kyllä joku koodi, että onnistuuko avaimen teko tyhjästä? Hyvää lukkofirmaa saa suositella.
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Lukko irti ja lähimmälle lukkosepälle, tekee sulle avaimen tuohon lukkoon.
     
  4. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Ei muuten tehny, vaan oli melkeen vihanen, kun vaivasin moisella asialla. Että ei se täälläkään helpolla onnistu... :rotfl: Niin juu, siis se lukkosylinteri on kiinni siinä rungossa ja sitähän ei saa irti ilman avainta koska haitat on ylhäällä.
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Minulle on paikalliset lukkosepät tehneet avaimia mm. autojen virtalukkoihin ja entiseen SMV520:een. Onhan tuosta aikaa kylläkin 15 vuotta. Niin ne amatti miehet muuttuvat.
     
  6. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Onko sähköjarrut???
    Mulla on 12:n ja siinä on sähköjarrut, mitkä toimi alkuun ihan hyvin.
    Rupes oireilee (onneks vast rekisteröintikatsastuksen jälkeen) lukitsemalla jarrut heti ku koski jarrupolkimeen! Oli aisan päässä oleva tunnistin sulanut :eek:

    Uusi olis kiva saada, kun vaan tietäis mistä!!! :rotfl:
     
  7. vet77

    vet77 Gearhead

    Vanhimmat 10:t ovat jarruttomia, mutta "uudemmissa" on ihan normaalit vetopäästä toimivat. Itselläni on -65:n 10 tuollaisilla, hyvin toimivat, ainoastaa peruutettaessa on haittaa kun pitää käydä lukitsemassa vetopää pakki asentoon...
    Katsastusvapaa jarruista huolimatta, paino on kuitenkin alle 750kg.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mun 525;ssa sähköjarrut on pirun äkäiset alussa, tuota kun tulee vedettyä vaan 1-3 kertaa kesässä. Jonkun ajan jälkeen alkavat toimia normaalisti. Olisko jotain ruostetta rummuissa tai sellaista?
     
  9. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Jep, sähköiset ovat... Tosin ei niitä kyllä tarvii, kun on kuitenkin sen verran kevyt vaunu. Ruotsista toi haettiin ja myyjä sano ettei oo pitänyt jarrua "päällä" vaan laittanu ne aina leiman ajaksi "päälle". :lol: Voi kyllä olla just se, että rummut on ruosteessa niin eivät pelaa niinku pitäis.
     
  10. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuossa 590 on myöskin sähköjarrut ja hyvin ovat pelanneet.
     
  11. Qjet

    Qjet 1st gear

    Voipi olla se vetopäässä oleva kumi(joustin) kovettunut ja ei myötäile alkuun jarrutuksessa siihen kohdistuvaa takaa tulevaa vaunun painoa. Tuolloin jarruvalojen kautta tuleva virta menee "raakana" jarruille. Toteat hipaistessa jarrupoljinta vain jarruvalojen syttymiseen saakka; vaunu tuntuu jarruttavan koko yhdistelmää.
     
  12. Qjet

    Qjet 1st gear

    Ruotsissa taitaa olla kaikki perävaunut nykyään jarrullisia? Ilmeisesti osa SMV10: eistä on aikoinaan ollut ilman jarruja, mutta jarruttomilla lienee siellä nykyisin niin alhainen sallittu nopeus, että liikenteessä olevat ovat muuttaneet jarrulliseksi. Tehtaalta kaiketi lähtenyt sähkö- ja työntöjarrullisia versioita.
    Tsekkaa, onko lukitukseen apua ASSAn Scandinavian Oval - lukkosylintereistä. Jos omasi on jo sellainen, pitäisi avaimen teon onnistua.
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just näin se tekee.
     
  14. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Ongelma ratkaistu, Mikkelin lukkosepät tekee avaimen rungossa olevan koodin mukaan. Helppo homma kuulemma... Tätä firmaa on suositeltu muutamalta taholta ja pitihän sitä kokeilla. Suosittelen myös muille!
     
  15. palkkimurska

    palkkimurska 1st gear

    Biltemasta saat lukkopesän 14.90e

    multa löytyis 10:pin oven puuosa ei laho, tarvitsevalle.
    kahvipaketilla. ei kehtais poiskaan heittää.
    0505059394
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tulipa vaan mieleen.. Onko kukaan laittanut ilma-alustaa tuommoseen kymppiin? Miten matalan siitä sais ilman isoja muutoksia.
    Olis vaan kivan näköinen kun koko yhdistelmä tontittuisi.. 8)
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  18. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

  19. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    Taitaa olla aika yleistä tuo jarrujen liikateho :rotfl:
    kyllä meidänkin 525 jarruttaessa hiljentää koko yhdistelmän vauhtia.. kuluu vaan hihnat nopsaan.. jo toistakertaa tänäkesänä jarruja kirrannut :D
    siitä huomaan sen kun kässäri ei enään pidä...
    täytyy tilata uudet hihnat ensi kesäksi :eek:
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tuossa oon tuota munaa kuorinut(smv 12) joka tuli viime vuonna ostettua. Lattia on kokonaisuudessaan uusi, mutta nyt on kylkien puuosien ja alumiinien vaihto käynnissä.
    Puut meinasin korvata vanerilla ja siinä ei ongelmaa, mutta uusien peltien kiinnitys aiheuttaa pään vaivaa.
    Alunperinhan ne on kiinni 3x25mm alumiininauloilla ja tämä tuntuu olevan ongelmallista, kun mistään ei löydy 30mm lyhempiä jotka tulevat läpi sitten sisävanerista..
    Rupesin miettimään naulojen korvaamista rst ruuveilla, joka aiheuttaa uuden ongelman, eli kanta pitäis olla nätti: uppokanta ja pallo on kummatkin aika huonon näköinen vaihtoehto.. Linssikanta?? - en tiedä.. :odroll:

    Onko kukaan pohtinut tätä tai löytänyt noita nauloja.. Ehdotuksia, vinkkejä??
    Tarvitsen apuanne arvon raati..!
     

Kerro tästä muillekin!