Sopiva puristussuhde hakusessa (Mopar 400 cid)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja J.J. Laakso, 27.9.2010.

  1. voihanrontti

    voihanrontti 2nd gear

    Aijjaa. Lieneekö esim. Eaglet radikaalistikkin kevyemät?
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Perus LY-veivit kestää varmasti 400hp, isolohko mopessa on tehtaalta valmiina jo "heavy duty" alakerta eli liikkuvat painaa. Jos pultteja vaihtaa kannattaa tarkistaa veivin kaulojen pyöreys.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi B-motin veivithän on lyhyet ja kestävät. Lyhyt isku auttaa sitte tota kierroskestävyyttä myös. Pultit kun vaihdetaan pitää aina alapesän koko tarkistaa = koneistaa. Meil oli yks 400 joka oli tehty 440:n TRW takomännillä (L2266F), normi valuakseli ja vakioveivit ARP pulteilla sekä positiivinen dekkikorkeus. Kansina 452 open chamberit isoil venttiileillä ja kotikairauksella, mäntien laet sovitettu mahtumaan palotiloihin ja kairattu syvät venttiilikolot. ruttuu oli vähän reilu 10:1 ja nokka oli raikas mekaaninen rolleri, comp camsin 306R, 273 astetta .050" nostolla, Team G ja 850 tuplapumppu, 2" primääriset peltisarjat ja 3" putkisto. Autossa oli 4.56 perävälläri, et sitä joutu väkisinki jengaa ku meni kuitenkin loppuja A-koppasessa reilu 200, rundit oli parhaimmillaan 7500+. Motti skulas moitteitta vaikka männät + tappit toista kiloo kappale. Ja tais tos tehookin olla jonkinverran vaikka auto kevyt olikin, lähtö ei koskaan ollu ihan sitä mitä pitäis, mut 10.6 se meni vartin.
     

Kerro tästä muillekin!