Sora rallia V8.lla ?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Ralliperuna, 26.9.2011.

  1. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Nyt olisi pienoinen mahdollisuus päästä ajamaan virallista rallia V8 moottorisilla autoilla SUOMESSA !!
    Historic rallia saa vielä nykyäänkin ajaa vaikka 289 Falconilla, 390 Mustangilla tai 429 Galaxiella, mutta -80 luvulle siirryttäessä autot muuttuvat niin hengenvaarallisiksi, ettei enää saanutkaan ajaa yli 3.0 moottorisilla rallia. Kiitos FIA.n nämä laitteet eivät enää kelpaakaan kansallisiin luokkiin.

    Mutta nyt Harrasteralli ry on kiinnostunut kahdeksan mukisista soransiirto laitteista, ja olisi jopa kiinnostunut tekemään heidän kisoihin niille oman luokan. Jos vaan löytyy viivalle lähtijöitä…? -->
    http://www.ralli.net/kaikkiuutiset/rall ... teralli-ry
    Luokka säännöt tulisivat olemaan roadsport V8 pienin mutta oleellisin muutoksin. Tällä hetkellä huhu kertoo viidestä rohkeasta sällistä, jotka ovat ilmoittaneet kiinnostusta lähteä viivalle.

    Itse olen tämän vuoden kurvaillut Mustangilla sprinttejä, ja mukana kuin pukama jos tällainen mahdollisuus vain annetaan -->
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=
    Tämä jos mikä on yleisöystävällinen luokka !?!?! Vai kiinnostaako ketään…?
     
  2. juhapih

    juhapih Gearhead

    Tulisiko tuossa sarjassa mahdollisuus ajaa vaikkapa Americanilla? Niiden luokituspaperit kun ovat aikojen saatossa kadonneet...
     
  3. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Eipä tuossa munkaan Mustangissa mitään luokituspapereita ole... Luokka sääntöjä ei kuulemma ole vielä kiveen hakattu, mutta käytettävän korimallin on oltava saatavilla alunperin V8.llla. Ei ikärajaa, niinkuin roadsportissa. Harrastajat itse tekee loppupeleissä lopulliset säännöt. Kauden lopussa luovutetaan kovimmalle vetäjälle viiri...
     
  4. pirre

    pirre 3rd gear

    Roadsportissa taitaa olla vuosiraja 1.1. 1985 luokitelluille kaksivetoisille tehdastekoisille autoille, joille löytyy Suomen tyyppikatsastustodistus (luokka V8).

    Mutta tää teidän idea on hyvä, toivotaan että kiinnostuneita on tarpeeksi jotta kisoja toteutuu.

    nimim. penkalla nähdään
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Eikös sprinttiä pääse myös ajamaan, asia on joskus ollut mielessä mutta miten Roadsporttiin kelpaavalla autolla. Onnistuuko?
     
  6. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Kyllä pääsee, kunhan tuliseinä on omalla paikallaan. Turvakaaret rallisäännön saumatonta putkea. Lähe Mikko 8.10 Parkanoon ajaan ?? Kaikki vakaajat nurkkaan, niin se on siinä...
    http://www.stangtv.com/news/video-sn95- ... ly-racing/
    "Finns are natural born drivers. They'll race anything with an engine on any surface..." :rotfl:
     
  7. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Hieno homma, jos Suomeen voisi oikeasti syntyä ralliharrastesarja kuten Viron rahvaralli tai Ruotsin H(?)ryhmä. Olisin todella kiinnostunut.

    ...paitsi että tuskinpa vieläkään toteutuu. Kun AKK on näköjään tässäkin mukana, niin ehkäpä jo ensi vuonna kisoihin osallistuvan on ostettava kisabensa AKK:lta (65 € litra), autoissa oltava AKK:lta ostettu ajohallintajärjestelmä, huoltoautoina oltava kaikilla tasapuolisuuden nimissä 2012 mallin Scaniat puoliperävaunuineen ym. ym... :wc:



    Eli onko jo nyt harrasterallissa suunnitelmissa käyttää FIA kalsareita ym. välttämättömyyksiä, kuten muissa kansallisissa ralleissa?
     
  8. musse27

    musse27 3rd gear

    Hyvä Arska :D :D :D
     
  9. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mitäs parkanossa?
     
  10. jknR

    jknR 3rd gear

    Onko sulla karkeita kumeja valmiina?

    [​IMG]
     
  11. jknR

    jknR 3rd gear

    Historickiin pääsee kyllä ajamaan, vaikka luokituspaperit olisikin hukassa. Pitää vaan ilmeisesti pystyä jollain näyttämään, että autolla on ajettu kisaa omana aikakautenaan.
     
  12. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Historic rallia muutama kausi ajaneena, voin kertoa rakentelu säännökset olevan paikoin moniselkoiset mutta niitä valvotaan pilkun tarkasti. Luokitus todistuksia pystyy tilaamaan autolle kuin autolle, jos se on luokiteltu. Ralf Petterson on Suomessa kävelevä tietopankki historic asioissa. Autolla ei tarvitse olla kilpailuhistoriaa.

    Luokitus paperit rämpylään:
    1465 2 AMC Rambler American 4753 USA FM

    Tuolta löytyy lista wanhoista luokituksista:
    http://www.fia.com/resources/documents/ ... ions_a.pdf
     
  13. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Camaro vaatisi soralle aivan liikaa muutosta, jonkun asfalttisprintin voisin lähteä koittamaankin.
     
  14. 660

    660 1st gear

  15. jknR

    jknR 3rd gear

    Niin paitsi jos joku tohelo on hävittänyt ne luokituspaperit vuosien saatossa.
     
  16. Toi FM tossa litanian perässä tarkoittaa Form Missing, eli ei löydy fian arkistoista
     
  17. juhapih

    juhapih Gearhead

    Tuo FM onkin semmoinen peikko, ettei mikään onnistu... :wc:

    Nuo mun varaosa Caanot ois jo kaadettu kasi nokalla joissakin sorakekkereissä... :poff:
     
  18. Make2

    Make2 3rd gear

    Tämä 3,0 litran sääntö tulee varmaan ikäkaudelta, ei nykyisistä FIA:n päätöksistä ? Historic luokassa J1 on mm. joitakin B-ryhmän ohjuksia kielletty, koska ne ikäkaudellakin liputettiin ulos vaarallisina.

    Itselläni Historic harrastajana on kyllä ymmärrystä tiukoille ikäkausisäännöille. Muutoin homma lähtisi käsistä. Toki turvallisuus pitää ottaa huomioon ja käyttää tämän päivän turvavälineitä, kuten tehdäänkin.

    V8 autoilla voi erinomaisesti osallista vaikka 60-luvun ikäkauteen. On siellä välillä Barracudia ja Falconeja näkynytkin.
     
  19. Noita puuttuvia vois kannattaa kysyä accucselta http://www.accusfia.us/ mullakin on yhdet jenkeistä löytyneet javen paperit mihin fia sanoo eioota mutta noi oli muutama vuosi takaperin ostettu accukselta. Jos löytyy niin maksaa kai jotain 150 taalaa
     
  20. jknR

    jknR 3rd gear

    Tuossa nyt varmaan meinattiin sitä, kun F:ssä on kielletty yli 3-litraiset autot.
     

Kerro tästä muillekin!