Sotakoneet taivaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Chevy ´53, 20.6.2008.

  1. max

    max Double Gearhead

    Helppoa olla jälkiviisas,mut jos saksmannit olis panostaneet kaiken suihkumoottorikonepuolella pelkästään ME 262 projektiin,ja laittaneet nämä muut epätoivoiset yritelmät takaisin Ö-mappiin,niin ehkäpä tilanne olis voinut ainakin vähän muuttua.

    Varmaan siinä on ollut politiikkakin taustalla,kun eri tehtaiden edustajat ovat käyneet Göringille esittelemässä hahmotelmiaan.
    Siis kuka oli sit tuonut suurimman kuorman erilaisia huumeita tälle narkille,sai varmaan parhaan diilin.
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. Larry

    Larry Double Gearhead

    ari vw ja rane58 tykkäävät tästä.
  3. Larry

    Larry Double Gearhead

    rane58 ja ramman tykkäävät tästä.
  4. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Torissa on kaupan jollakin WW2 ilmasota kirjoja, sota-aikasia nekin. Linkittää ehkä joku joka viittii..
     
  5. rane58

    rane58 Double Gearhead

  6. tapsah

    tapsah 2nd gear

    BÖCin biisistä on myös suomenkielinen versio, turkulainen(?) Dead end 5, sinkku ME 262, Decca SD 5838, vuodelta 1976.
     
    Muokattu: 28.9.2017
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ilmanvaihto toiminut hyvin paluumatkalla saksasta.
    [​IMG]
     
    rane58 tykkää tästä.
  9. Larry

    Larry Double Gearhead

    ^88:n osuma?

    Pakkolasku
    [​IMG]
     
  10. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Dornier Utissa

    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.11.2017
    rane58 tykkää tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Kaiken järjen mukaan tämän laitteen pitäis olla perhanan suorituskykyinen kun mottien yhteisteho 3000HP ja aika pieni kotelo toi kone kuitenkin.Eikös noi motit kuitenkin ole DB 601-605?
    Oliks toi nyt sitten Mersun vai Focke-Wulfin viritys?
     
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tuo on kai Me 210 tai 410.
     
    Nailhead ja ari vw tykkäävät tästä.
  14. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ja sitten kysymys. Mikä tämä oli ???

    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.11.2017
  15. meteor

    meteor Gearhead

    Ropellien päissä suihkumoottorit, ohjaamoon aika kiipeeminen ja onkohan noussut ilmaan. Jos tuolla ei pääse hengestään niin ei millään.
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. Weijari

    Weijari Gearhead

    410 oli 80mph nopeampi kuin mossien hävittäjämalli, mutta sitten taas 28 mph hitaampi kuin pommittaja. Kone oli myös tyhjänä n 300kg kevyempi ja konetehoa oli saman verran. Veikkaan että menestyksen "puute" johtui siitä mihin konetta oli jo ilmestymisvuotensakin takia pakko käyttää: hurjalla aseistuksella päin 4-moottorisia pommilauttoja ja hävittäjäsuojaa.
     
  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Focke-Wulf Triebflügel. Ei koskaan rakennettu saati lennetty, mikä varmasti pelasti jokusen koelentäjän.
     
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kiitos Dataviilaajalle infosta!
    N. 12 minuutin filmi/animaatio mistä näkee miten tuo Focke-Wulf olisi ehkä toiminut.

     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Toi vois olla yllättävän kova laite pienillä muutoksilla moottorit runkoon lähelle kiinteisiin 180astetta kallistuviin siipiin

    Eli ilmaan lähdetään koko sukkula pyörien, joo tekee gutaa lentäjälle


    Mutta ilmassa sitten siivet suoraan ja hanat kaakkoon

    Tosin jos voimaa on tarpeeksi ei sitä konetta mahdottomasti tartte kieputtaa muutama kierros /100m

    Laskeutuminen varmasti onnistuisi ilman kieputtamista ja laskeutuessa tähtääminen tuskin ois ongelma tuulilasille asennettava bullseye vatupassi ja kuula kun on keskellä silmää kone on pystyssä

    Tai jos voimaa on riittävästi pystyssä liukuminen ja lopussa nosto sekä laskeutuminen
     
  20. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Taitaisi taju mennä lentäjältä aika nopeasti, jos koko runko pyörisi.:D Sotien jälkeen mallia testattiin tuulitunnelissa jonnekin 0.9 mach asti, mutta ilmeisesti se ei muuten tarjonnut mitään niin kovaa etua, että olisivat uusia koneita siltä pohjalta kehittäneet.
     

Kerro tästä muillekin!