Spark plug tubes ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Mano, 12.4.2005.

  1. Mano

    Mano 1st gear

    Mitähän toikin tarkottaa ? Onko tulpat jossain putkessa ?
    Tai siis mulla kun on 225 vm -75 niin siinä ei oo (taulukon mukaan)
    http://www.slantsix.org/articles/parts-matrix/jpg.htm
    Ja liittyykö se siihen että tavallinen tulppa-avain onkin turhanpäivänen työkalu tossa autossa....
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ne on semmoset alumiinitötteröt joiden sisässä tulpat kannessa on. En tiedä miksi ne on siellä ollu? Kertokoon joku kuka tietää.. Tulpan avaamiseen ne ei kuitenkaan vaikuta.
     
  3. jatsi

    jatsi 1st gear

    tuota putki hommaahan käytti mm. toyota ainakin k-sarjan koneissa 1,0-1,5 vuodesta 60 jotain aina lite-aceen 88 asti ainakin ja siinä perinteisessä ke 70 takaveto dx corollassa 1,3 4k koneessa
    ja monen nykyauton venttiilikoppa rakenne jatkaa vähän samoilla linjoilla

    kai tuo on valutekninen juttu?
    sen vain moottorin suunnittellut insinööri yksin tietää????


    tuossa 70-luvun puolivälissähän tuli ne ns saastemoottorit jotka on erilaisella kannella jossa tosiaan on tulpat "pinnassa"

    osathan noista menee sekaisin, itse juuri yhdistelen 64&66 osat 75 saastekoneen lohkoon
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kai oo niin, että noissa vanhan mallisissa kansissa saa nostajat ylös kannen ollessa paikallaan, mutta ilman tuubeja olevissa ei?
     
  5. jatsi

    jatsi 1st gear

    mulla kyllä kaikissa kolmessa samanlainen tuo nostaja rakenne
    ja toi tuorein on varmasti ns. saastekone
    oisko nuo 80-luvun (oisko jopa hydraulinostimilla varustetut koneet?) olleet sitten vielä erilaisia tai sitten ne alumiini lohkoiset eikös semmoisiakin ole tehty?
     
  6. jatsi

    jatsi 1st gear

    siis tuo "tulppa putkilla" oleva kansihan on "avarampi " tuolta kohdin että se on mahdollista........en taaskaan heti ymmärtänyt mistä oli kyse ..anteeksi :oops:
     
  7. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

    Siinäpä kuva ja juttua.

    Slant6 kansi

    Kait se on valutekninen seikka. Vanhanmalliset kannet on isommalla tulpalla.
    Ehkä uudemmalla pikkutulpalla valu on voitu tehdä helpommin?
     

Kerro tästä muillekin!