speed demonin säätö ohjeet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja keimo, 13.6.2006.

  1. keimo

    keimo 3rd gear

    voisko joku vääntää mulle rautalangasta miten tollanen 650dp säädetään. mopemanilta sain hyvät ohjeet mutta nekin menee yli ymmärryksen. siitä lähetään että ikinä en ole mitään kaasaria säätäny
     
  2. VesaR

    VesaR 1st gear

    Ja sulla ei varmaan ole seossuhdemittaria asennettuna?
     
  3. keimo

    keimo 3rd gear


    ei ole
     
  4. VesaR

    VesaR 1st gear

    Sitten se on hiukka vaikeampaa tai melkein mahdotonta...Tyhjäkäyntipiirit varmaan helpoin saada suunnilleen kiohdalle ohjeen mukaisesti mutta sen jälkeen melkein vaan tuppien väri jos on ok niin en lähtisi itse arvailemaan ilman seossuhdemittaria...
     
  5. keimo

    keimo 3rd gear

    no miten tyhjäkäynti seokset saa kohilleen? kaasarin molemmin puolin on 2 ruuvia ja vielä se läppien säätöruuvi
     
  6. VesaR

    VesaR 1st gear

    Holeyssä toimii niin että laita niitä tasasesti kiinnipäin kunnes tyhjäkäynnillä kone alkaa käymään huonosti - siitä puoli kierrosta kaikkia auki niin ollaan lähellä.
    Alipainemittari jos sulla on niin sillä saa vielä paremmin säädettyä, muistaakseni haetaan suurin mahdollinen alipaine...
    mutta tsekkaa netistä ton kaasarin säätöohje jotta menee tuo tyhjäkäyntisäätö varmasti oikein...
     
  7. keimo

    keimo 3rd gear

    pystyykö peruskorjaamon pakokaasu testerillä säätämään muuta kuin tyhjäkäynti seoksen? ja minkälaiset arvot olisi hyvät suorituskykyä ajatellen
     
  8. VesaR

    VesaR 1st gear

    13 tuntumassa AFR arvo eli jotain 0.85 Lambda arvo pitäisi antaa suurta tehoa...ja kuluttaa vähän enemmän...
    En osaa sanoa noiden testereistä - pitänee varmaan kysyä suoraan niiltä mitä pystyy mittaamaan...
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Normaalin kaupallisen autokorjaamon testerillä ei pysty säätää kuin tyhjäkäyntiseokset. Autoa/konetta pitäis pystyä kuormittamaan seoksia mitatessa! Sen verran tuolla normaalikorjaamolla pystyy katsomaan et meneekö seokset kierroksilla aivan toiseen äärilaitaan(rikas/laiha)! Ajossa paikoillaan oleva lambda-mittari olis pätevä laite!!
     
  10. keimo

    keimo 3rd gear

    kone toimii nyt hyvin mutta voimaa on perstuntumalla vähemmän mitä vanhan 600 vacuumin kanssa. tulpat on ihan valkoiset eli taitaa käydä laihalla. saako noilla tyhjäkäynti seos ruuveilla korjattua asiaa yhtään vai vaihdanko suuttimet suoraan isompiin ennen kuin vien säädettäväksi?
     
  11. keimo

    keimo 3rd gear

    ja semmosta vielä että kannattaako ensin vaihtaa pelkästään ensiö puolen suuttimet vai kaikki kerralla isommaksi?
     
  12. VesaR

    VesaR 1st gear

    Ei niillä paljoa pysty avittamaan laihuutta
     
  13. VesaR

    VesaR 1st gear

    Todennäköisesti jos on vitivalkoista niin tarviit molemmille puolille isompaa - itsellä oli se tilanne että tupat ja cruisailu seossuhteet oli hyvät mutta kun antoi täysiä happea oli vähän laihallaan ja siksi isonsin vain toisiopuolta - ja tuota etä tulpista pysty havaitsemaan auto käy kuitenkin yli 95 % ajasta tyhjäkäynti / ensiöpiireillä joka määrää tulppien värin
     
  14. keimo

    keimo 3rd gear

    kannattaako heittää 2 numeroa isommat vai enemmän? hassu juttu että vanhalla holleyllä tulpat oli mustat ja se oli kuitenkin 600cfm
     
  15. VesaR

    VesaR 1st gear

    Ei se kaasarin koko tosiaan meinaa mitään vaan se koon ja suuttimien koon suhde...

    Minä laittaisin näin alkuun 4 numeroa isommat, koska jos diagnoosisi on oikea on se runsaasti liian laihalla ja se voi vaatia jopa 10 numeroa...
     
  16. keimo

    keimo 3rd gear

    paljonko vaatii ajoa että alkaa tulpan väri muutumaan?
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Väittävät, ettei nykyaikasella lyijyttömällä bensalla pysty seosuhdetta tulpista päättelemään. Tietty, jos ne ui bensassa, ni voi päätellä, että käy vähän rikkaalla, ja jos taas on sulaneet, ni oli ehkä pikkasen laihalla tai väärää lämpöarvoa. Mut en mä tiedä, mun ei oo tarvinu just ikinä kaasareihin suuttimia vaihdella.
     
  18. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    ainaskin FMI,in mittari näyttää että seos ok,ja tulpat valkoiset
     
  19. keimo

    keimo 3rd gear

    no uskaltaako tolla ajaa vai palaako venttiilit ym? ensiö puolella nyt isommat suuttimet ja tulpat ei oo enää kirkkaan valkoset vaan vaaleen harmaat
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

Kerro tästä muillekin!