Spet 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 15.9.2011.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Corollas on itse asias aika hyvin tilaa munkin kaljamahalle, moni isompikorinen auto omaa paljo tiukemman kabiinin.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu. Omassa kiulussa esim. yletyin vyöt kiinnitettynä painamaan kädellä kaasupoljinta ennen kuin tehtiin sinne vähän lisää tilaa :lol: Tosin en mä ole tota mitannut, että liekö se sen suurempi ulkomitoiltakaan..
     
  3. Slow66

    Slow66 1st gear

    Autosta on helppo ottaa joo (ainakin helpompi kuin kuskista... :rotfl: ), toki tuo nyt on muutenkin niin epäkurantti kombinaatio että pieni parannuksen yritys repeää helposti isoksi remontiksi jollainen taas tuon auton kohdalla ei (enää) huvita. Mutta katsotaan nyt, onhan tässä koko talvi aikaa, kai.
     
  4. Jukka Kivineva

    Jukka Kivineva 1st gear

    Tarkootus olis jatkaa nöyryyttämistä.
    Jos ei muitten niin sitte taas ittensä nöyryyttämistä,,,

    Eihän Mika sun tartte ku heitellä turhat penkit, vararengas, soitin, cd-poksi, suppari, vahvistin, tunkki, varootuskolomio, kylymälaukku sisältöönensä, matkalaukku ja työkalupakki niin kyllä kulukoo!
    Laattiamatot voi pitää ku niis on niin kova työ...
     
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Työkalupakkia ei,eikös streetissä ole ollut tapana ajella työkalut mukana?Tai joku Moparisti ainakin niin tehdä?
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Tossa muutamien kuskien kanssa ihmeteltiin finaalissa näitä yhden kisan ajajia. Auto saadaan finaaleihin valmiiksi ja se näyttäisi jäävän ehjäksi, joten luulis ehtivän mukaan ekaan kisaan, mutta ei. Seuraava kisa on taas seuraavan vuoden finaalit. Eiks näillekin kuskeille olis joskus hienoa ajaa koko kausi.
     
  7. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Se ny vaan tuntuu olevan niin,että jotkut tykkää virittää autoaan talven aikana,kymmenyksien viilailu saattaa tuoda ongelmia.
    Jotkut vaan ei kerkee/halua ajaa kuin kisan tai kaksi kauden aikana.
    Joikainen tyylillään ja onneks edes ajavat kisoissa.
     
  8. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    ois se vaan hienoa ajaa joskus koko kausi eli osat tulis ajoissa ja kaikki säilyis joskus vaikka ehjänä :rotfl: Nyt olis kuitenkin ehkä jopa mahdollisuus siihen. Tänä kesänä ei ees hajonnu mitään :odroll: joskus näinkin.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Olis varmaan hienoo, mut se ajaminen maksaa jotain. Aikaakaan ei kaikilla ole ja on muitakin velvoitteita. Pelkät kuljetuskustannukset ja osallistumismaksut tekee äkkiä yli 500€ per kisa, eikä ens kesänä varmaan diesel ainakaan halvempaa ole, kiitos sossuhallituksen veronkorotusten. Kaikki muut kulut tähän päälle tietenkin. Parempi, että ne yhden kisan osallitujat tulee edes silloin kisoihin kun pääsevät.

    Valintakysymyksiähän nämä on. Voishan sitä asua vaikka yksiössä perheen kanssa, tehdä kahta työtä ja syödä kaurapuuroa koko talven, mut nyt mukavuussyistä oon valinnu hiukan toisin. Tosin eipä pröystäilläkään millään asialla ja ylijäävät hilut menevät lajin harrastamiseen tavalla tai toisella.

    Mulle taas kävi 2011 kaudella juuri niin kuin Mopoilija sano, sadasosien metsästys meni konerojektin kanssa juuri niin, et oltiin suurin osa kaudesta pois pelistä. Oma vika, mutta opettavainen, onneks meni halvalla oppirahat tässä tapauksessa.
     
  10. Slow66

    Slow66 1st gear

    Olishan se hienoa ajaa joskus koko kausi. Mutta kun ei se aina niin vaan onnistu. Eikä se aina ole edes kalustosta kiinni, joillekin voi vaan olla vaikeaa järjestää siihen Suomen noin 3,5 kk kestävään kauteen se vaadittavat 5-6 pitkää viikonloppua vapaaksi.

    Nimimerkillä "Kaksi kisaa samalla maksulla, avaus ja finaali"?


    Ja triniemi ehti taas ensin... Nimimerkillä "Hidasko69?"
     
  11. Slow66

    Slow66 1st gear

    Eikun se menee niin että Foordimiehet ei uskalla edes varttimailia ajaa ilman työkaluja, Moparimiehet taas ei uskalla lähteä ilman sitä kylmälaukkua. Sisältöönensä tiätysti. :poff:

    Meille Letukkamiähille tärkeintä on nuo cd-poksit ym. viihdelaitteet. Täytyyhän sitä jollain saada aikansa varikolla kulumaan, kun ei muiden ruuvaustakaan jaksa määräänsä enempää kattella :rotfl:.
     
  12. chevy -64

    chevy -64 1st gear

    Eikös noi delayboxit ja vaihteenvaihtajat ym.ole turhia "proet/spet/OL/ ja muissa bracket" luokissa ?
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    On ne, saat tulla ajaan ilmankin. Pro ET ja ET Bracket luokissa jopa kiellettyjä.
     
  14. chevy -64

    chevy -64 1st gear

  15. chevy -64

    chevy -64 1st gear

    onkos prostcokissa kyseisiä "apulaitteita"?
     
  16. chevy -64

    chevy -64 1st gear

    siis pro stock
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Miten Pro Stock liittyy bracketracingiin?
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Siinä kuin heads up muihin ryhmiin kuin s/ss ja comp.
     
  19. prodrag

    prodrag 1st gear

    Just kuin Jza sanoo...mutta ei se Mikko uskalla tulla ;) ... tää on haaste ! ... Sori Supo, tätähän sää et kysynyt :)
     
  20. chevy -64

    chevy -64 1st gear

    eikös prosockissa nosteta lihas voimalla kytkintä ja vaihdeta vaihteita käsillä?
     

Kerro tästä muillekin!