Spet 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 15.9.2011.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Miten muuten tuo index lajittelu toimii eli voiko välillä muuttaa sitä lajittelussa?
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Pakkohan Supo sitä on saada muuttaa, eihän siinä muuten järkeä olis.

    Yks huomio: Jos pistelasku muuttuu kaikissa ryhmissä NHRA tyyliseksi, ei aika-ajosijoituksista saa enää pisteitä ollenkaan.

    Tota aika-ajoa indeksillä on jo ehdotettu männävuosina, mutta ei mennyt FHRA:lle läpi, oli kuulemma turhan työllistävää tai jotain. EDRS ei tule Suomen vuoksi sääntöjä muuttamaan, eikä Ruotsista ole ainuttakaan autoa vielä SPETissä näkyny, joten ei kannata varmaan senkään kanssa hengitystä pidättää.
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Heiskasen kanssa sovittu että Finaaleissa lauantaina klo 18.30 Spet 1937 varikkopilttuussa SPET ryhmän palaveri kaikille avoin tilaisuus eli katsotaan porukalla onko tarvetta minkäänlaisiin muutoksiin?
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos Norjalaisillakin ollut eri aikaikkunat? Aika vaikee toi EDRS nakyma jos joka maassa on eri saannot, jolloin ainakin kahdessa maassa pitas sillon niita muuttaa.
    Jokasessa maassa kuitenkin eika suosittu ryhma, etta ei tuu helppoo olemaan.

    Kandee miettia etta halutaanko kansaivalistymista sen takia etta ollaan kansainvalisia, vai jatkaako suosittua ryhmaa voimassa olevilla saannoilla?
    Ja alkaa niita sitten muuttamaan jos tilanne sita alkaa vaatimaan?
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä tuo Tierp ratkaisi silleen tämän homman että emme näe muita ruotsalaisia täällä kuin EM-sarjaan osallistujat eikä esim. S/SS autoja tule enää tänne kun on 4 kisaa Tierpissä ja niiden oma SM-sarja.Eli kannattaa kehittää tätä omaa ryhmää pysymään elinvoimaisena!!Tierpin reissu Kuopiosta maksaa n.2000ekua ja tässä on vain pakolliset kulut eli jos ajetaan Suomessa SM-sarja niin jää lähtemättä ajamaan esim.SG/SC:ttä pari lajittelua ja ekalla pudotuskierroksella pihalle!!
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Motoparkin viime viikon SPET kisa kohta mtv3:selta eli 12:30.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Mikäli indeksi on lajittelun pohjana, niin silloin sitä ei saa muuttaa lajittelun aikana eli vastaava systeemi kuin stockissa indeksi on lajittelun ajan sama, mutta kaaviossa kuvaan tulee dial-in aika, jota sitten saa muutella.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Missään tapauksessa en kannata sellaista indeksiä aika-ajopäiväksi, jota ei saa muuttaa joka kierrokselle. Sitä varten on eri ryhmät, että aletaan autoa säätäämään. SPETin yksi keskeinen idea on ainakin mulla ja monella muulla ollut ajaa aina niin kovaa kuin autolla mitenkään vaan pääsee ja hakea omia ennätyksiä. Nyt jos menisit arvaamaan turhan pehmosen (siis liian hitaan) ajan lasiin ennen ensimmäistäkään lähtöä, pitäisi alkaa kulkua jarruttamaan jollakin, jotta hyvään sijoitukseen olisi mahdollisuuksia. Ei kiitos.

    Tähän verrattuna reaktiolla lajittelussa ei ole mitään vikaa, siinä ainakin palkitaan hyvät ajosuoritukset jotenkin.
     
  9. W201

    W201 3rd gear

    :soosoo: Siis nyt siinä palkitaan hyvät reaktiot, ei ajosuoritusta.
    Tuosta indeksistä olen täysin samaa mieltä, eli jos lajittelu menisi indeksi pohjaiseksi tulisi olla mahdollisuus vaihtaa indeksiä niin halutessaan.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^^No eipä sillä hirveetä eroa liene, että arpooko sen ajan siitä kristallipallosta ja lyö lasiin, vai naputteleeko sen throttleen?

    However, en ole itsekään muutosten kannalla. Toi junnulajittelusysteemi on mun mielestä vähän hoopo, mutta olkoon. Nyt lajittelusijoitukset (ainakin se top vitonen) menee enempi tuuripelin kanssa, kuin reaktion...
    Jos mä saisin päättää, niin lajittelut arvottaisiin kokonaispaketin perusteella. Eli reaktio + indeksin ylitys.
    Sitä en sitten tiedä, että miten ajanotto tuohon taipuisi. Mutta onneksi en päätä :lol:
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Periaatteesahan toi reaktioajan mukaan lajitteleminen palkitsee parhaiten juurikin sen ajon tärkeimmän suorituksen, sillä tasaiset lähdöt ratkaistaan lähes aina viivalla.
     
  12. W201

    W201 3rd gear

    :lol: Mutta, jos se olisikin ilman näitä: Delay- boxit ja ajastetut throttlestopit sallittu ainoastaan Super Pro ET ryhmässä.
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Kiitokset Jza suorituksien arvostuksesta!!!Pane se Mopari kuntoon ja ajamaan niin katotaan sinun reaktiot!!Minä nimittäin tiedän jos kalusto pelaa niin ilman mitään apulaitteita voi valoissa olla tuo reaktio hyvinkin pienessä aika haarukassa.Tosin käytin viime kisassa deleytä että oltiin lajittelussa puolessa välissä listalla kun on noita lajittelupisteitä sen verran kerätty tällä kaudella että niillä ei hävitä...

    However, en ole itsekään muutosten kannalla. Toi junnulajittelusysteemi on mun mielestä vähän hoopo, mutta olkoon. Nyt lajittelusijoitukset (ainakin se top vitonen) menee enempi tuuripelin kanssa, kuin reaktion... perusteella.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    En mä ole mitään suoritusta dissannut, vähiten sinun.
    Kyseenalaistin vaan sen, että onko se reaktio nyt se juttu millä noita pitäisi arpoa. Boksilla tai ilman. Ehkä se sit on, mutta tuntuu hullulta, että voit olla lajittelun kärjessä niin että ajat metrin.

    Btw, mopari on kunnossa (ollut koko ajan) ja edelleenkin olen sillä kannalla, että nykyiset säännöt kannattaisi pitää :D Mut joo. En osallistu enää tähän keskusteluun, kun tuntuu herättävän mielipiteet kiihkeitä tunteita, enkä ainakaan tänä kautena spettiä aio ajaa.
     
  15. SG 448

    SG 448 Gearhead

    No uskosin et Harri hoitaa tuon "velvoitteen" tämänvuoden Alastaron Finaaleissa ja mun ajatus oli pelkästään palauttaa ryhmän alkuperäiset lue NHRA:n mukaiset säännöt ettei niitä tarvisi täällä jokavuosi puida.
    Ootko huomannut Dieselin ahtamisen ja siihen liittyvien muiden sääntökirjan muutoksen vaatineiden ajaneen ryhmässä?

    PS.nyt kun alkuun päästiin koskas muuten WCC-cupissa boksit ja jousittamattomat autot sallitaan?
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Muualla maailmassa kait toi spet lajittelu menee ajan mukaan, jota lähdössä muutetaan Puten s/ss:n vertaaminen on turhaa, niillä on säännöissä omat indeksinsä jonka saa alittaa. "Reaktioindeksi" on typerä myös junnuissa ja vielä typerämpi petissä ja spetissä. Se on pitkälti arvontaa, ei ajotaitoa ja se selviää hyvin vertaamalla lajittelureaktioita pudotuskisareaktioihin. Samalla seurannalla selviää myös delayboksin edut, hilavitkuttimet joutais hevon kuuseen. Paras lajitteluratakaisu olis mielestäni toi "paketti" joka ratkaisee kisassakin, mut sitä ei taida muuallakaan olla käytössä. Äijä äijää vasten, eikä boksi boksitonta vasten. Ne joutais sivustakatsojan mielestä pois myös kiinteän indeksin ryhmistä, täysin tarpeettomia kapistuksia muille kun niiden myyjille. Vaihtosolenoidi, delay box, sähkösesti ohjattavat throttlestopit; paholaisen keksintöjä.
    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... C_6547.jpg
     
  17. -31

    -31 Gearhead

    Joo! Totta ihmeessä bokseilta piuhat poikki, myös niistä Helevetin Esikartanosta tulleista ruiskulootistakin....
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ma oon kylla vahan eri mielta tosta lajittelu jutusta. Mun mielesta pitais joka ainoossa lahdossa koittaa ottaa mahdollisemman hyvaa reaktiota, mun ymmartaakseni se tuo sita praktiikkaa milla itse kisassa menestytaan?
    Yks vaihtoehto olis se etta ajetaan NHRAn malliin eka kierros ilman kaaviota, eli isommissa kisoissa, esim. stock luokka, menee vaan viivalle ja siella on joku vastassa. Eihan silla valia ole keta tulee vastaan, kaikki pitaa voittaa jos haluat olla mestari?
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Näin finaalien kynnyksellä kannattaa muistaa yhteistyökumppaneita kausikoosteella omista ajoista kauden aikana,sen sinulle tekee Johanna TV-ryhmineen eli varikolla Johannalle tilaus niin homma hoituu!!Suosittelen!!
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sopii mainiosti!
     

Kerro tästä muillekin!