Spet 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 15.9.2011.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Onne TRI niemi, täytyykö nimimerkki korvata quart niemi??? Hieno saavutus taas kerran, tohtori toimii kuin RAID - radalla ja puutarhassa. Saadaan noi savon uhoajat aina päiväksi tai kahdeksi hiljaiseksi :eek: :p :D
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Väärä vastaus eli suatto olla että varikolla kuulu Totuuden henki!!Eli Spetin 2 ja 3 lauloo luikautti pienen näytteen biisistä Totuuden henki!!Niemi on Kunkku!!
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Trust Racingille suur Kiitos lauantai-illan Sika juhlista!!Toivottavasti tästä tulee perinne SPET varikolle!!
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitos Jari & Supo ja onnittelut Kuopioon vielä tätäkin kautta!

    Kyllä on taas naama näkkärillä, nimittäin kun näin kovan porukan pystyy voittamaan, voi olla varma, että on mennyt kausi putkeen! Voin sanoa, että ei tullut helposti munkaan eliminaattorivoitot tänä vuonna ja jännitti melkein joka lähdössä ihan sikana. Kovia kuskeja ryhmässä vaikka millä mitalla!

    Kirjotellaan raporttia myöhemmin, nyt ei oikein ehdi enempää.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Finaalikisasta ei erityisempää kerrottavaa, kynsien syönti loppui vasta sitten kun oli ensimmäinen lajittelurundi ajettu loppuun asti SPETissä. Eipä oo koskaan tullu niin paljon tarkisteltua autoa, että kaikki on varmasti kunnossa, pelkkä katsastus ja kaavioon pääsy kun ratkaisi mestaruuden meille. Kisan vaikein osuus eli lauantai-illan sääntömuutoskeskustelu ei tainnut oikein poikia isommin vielä mitään, mut on se nyt hiukan hankalaa huutoäänestyksiä varikolla pitääkin etenkin kun ei ollut läheskään kaikki kuskit edes paikalla. No näihin varmaan palataan vielä. Rust Racingille sikahommista kiitosta!

    Sen jälkeen alkoikin rento kilvanajo, vaikka tavoitteena oli silti pärjätä eliminaattorissa mahdollisimman pitkälle ihan noin tasapuolisena kohteluna kaikille muille. Ekalla rundilla Mattila varasti, toisella rundilla Korhonen meni himmailemaan itsensä pihalle ja kolmosrundilla tiukka doublebreakout lähtö Norenia vastaan. Sit tuli sadetta. Karuin osa tuli tästä sitten Norenille, jolle jäi nelostila aika-ajopisteiden verran Supoon. Olis ollu kyllä vieläkin useempi, joka olis mitalin tästä kaudesta ansainnu, mut kisaajia oli paljon ja taso oli luunkova. Mä arvostan tätä mestaruutta vähintään yhtä paljon kuin edellisiä 2007,2008 ja 2009 mestaruuksia, jos en jopa hiukan enemmänkin vielä. Ja nimenomaan siksi, että tiedän kuinka hyviä kuskeja ja tiimejä SPETissä tänä vuonna oli, monilla vielä paljon pidempi kokemus koko lajista mitä meillä.

    Melkosen hyvä kausi kokonaisuudessaan, hiukan saavutuksia:

    -Uudet ennätykset aikaan ja loppunopeuteen, 8.775s ja 248+ km/h
    -Voitettu kolme neljästä loppuun ajetusta kisasta (sade keskeytti kaksi)
    -Kauden aikana voitettu eliminaattorissa 21 lähtöä ja hävitty yksi lähtö (Ari Junikalle Kalajoella)
    -Tuli kerättyä tänä vuonna eniten pisteitä kaikista ajetuista ryhmistä (8488) vaikka kaksi kisaa keskeytyi sateeseen ja taitaa olla itseasiassa piste-ennätys kaikista ryhmistä mukaanlukien moottoripyörät vuodesta 2006 alkaen kun tällä pistelaskusysteemillä on ajettu! Korjatkaa jos olen väärässä. Tästä kuuluu tietysti kiitos myös FHRA:lle, joka järjesti kuusi kisaa ja kaikille kilpakumppaneille, jotka olivat kisaamassa isolla joukolla 2012, joten saimme isot pudotuskaaviot aikaiseksi.
    -Eliminaattorissa kaksi 0.000 reaktiota eli tuhannesosan päässä punavalosta
    -Uusi ennätys siinä, kuinka kova kiire tuli lähtöön (Motopark II ja vastassa Heiskanen)
    -Uusi burnisennätys finaaleissa, noin 150m mestaruuden juhlistamiseksi!

    Muutamia erittäin jäätäviä side-by-side doublebreakout lähtöjäkin oli kauden aikana, mutta niistä mentiin jatkoon lähinnä siksi, että Timppa oli valkannut paremmin dialin kuin vastustaja. Mahtava comeback koko tiimiltä! Edellisestä mestaruudesta aikaa kuitenkin jo kolme vuotta. 2010 tuli SPETistä SM-pronssia ja 2011 oli sellanen välikausi WCSC ET Bracket ja Pro ET-ryhmässä teknisistä- ja perhesyistä.

    Tiimin ydinjäsenille eli Janne Mäkipäälle ja Timo Vallille kuuluu menestyksestä vähintään yhtä suuri kunnia mitä ratin ja penkin väliin. Pojat laittaa aina auton aivan partakoneen terän tarkkoihin säätöihin ja korjaa tarvittaessa autosta melko mitä vaan vaikka pudotuskierrosten välissä. Tämmösestä saa kuskikin valtavasti itseluottamusta viivalle, eikä hermoile aivan niin pahasti mitä ehkä muutoin hermoilis.

    Kiitos myös koko harrastuksen mahdollistajille eli tukijoille ja kotiin, eipä ajettaisi ilman teidän tukea ollenkaan.
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä siihen jäi reilu kierros eroo Noreeniin(100 pistettä puuttuu) ja harmittava työntötanko vaurio esti seuraavan kierroksen soolon ajamisen kun tein päätöksen että ei ajeta vaikka olisi ollut uusi työntötanko pistää tilalle.Sillä ei tiedä vieläkään onko muuta mennyt eli ei riskeerattu ensi vuoden ajoj!!Sillä soolon ajaminen olisi nostanut minut Korhosen ohi hopealle!!Eli Palosaarea vastaan otin punavalon mutta Palosaari ei käynnistänyt koskaan kelloja ja tuomaristo teki päätöksen että meikäläinen jatkoon ja seuraavalla kierroksella olisi ollut kaavion mukainen soolo paalupaikasta!!
     
  7. SG440

    SG440 3rd gear

    Onnittelut Spettihirmuille täältä kans. Täytyy kyllä sanoa, että ihan älyttömän vaikeeta. Hattua pitää nostaa. Auto oli todella tasainen koko viikonvaihteen. Kahtena päivänä 4 lähtöä alta 5 sadasosan nippuun.
    Sanotaan, että voihan SC autolla ajaa aina SPET:iä. Voi kyllä,mutta prokuusen setupilla ei tuu mitään. Kaikki kellot ja pelit on, mutta kuski aivan pää jäässä. Joku vois kertoa, että miten sinne purkkiin pannaan se reaktio ja aika mikä halutaan ? :lol:
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^En tiedä varmaksi sanoa, jos ei ylimmällä keltaisella halua lähteä, niin pitäisi varmaan tehdä joku silmälappuviritys visiiriin että näkee vaan viimeisen :lol: Eiks tosta ekasta tuu pikaisesti laskien 1.1 sekkaa entiseen lisää pitkällä kuusella?

    Ja onnittelut nyt vielä tätäkin kautta. Kärkimiehille, ja myös kaikille muillekin, jotka ovat autonsa radalle raahanneet. Kynnys tuonne lähtemiseen on aika iso ja hienoa nähdä että autoja radalla on.
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    Heleppo homma,minulla vanha atria laatikko takakontissa(sen takia se helevetin iso takasiipi)sinne sitten huuvan ennen lähtöö että 9.16s ja sitten valoihin,ensimmäisellä keltasella kaasu pohjaan ja viimesellä nappi ylös!!Sitten kun vaihtovalo syttyy niin tökkee oikeella kädellä pro maticia eteenpäin ja löyseen kaasun mualin jälekeen!!Ai niin,on mullakii se Räikkösen vanaha delley boxi mutta vittu kun nostaa liian aikaisin niin kyllä paistaa punanen siinä kuusessa eli mulle valehdeltiin että ne taikalaatikot korjaa kuskin virheet!!Ai niin,ei se Atrian laatikkohomma oo pelannut eli heitän sen pois kun saan Camaron talliin parin tapahtuman jälkeen...
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    :lol: Myytkö sen mulle, jos myösin sieluni saatanalle ja alkaisin itsekin sähköavusteisen ajamisen harrastajaksi? :D
     
  11. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Kivinummi Racing toivottaa onnea kaikille mitalisteille olette ne tasaisuudellanne ansainneet !

    Kiitos että saimme Fhran johtokunnan pyynnöstä vierailla haastavassa SPET ryhmässä.

    Pitkään .500 kuuseen tottuminen on Pro kuusen jälkeen yllättävän vaikeaa eikä siihen kausi riittänyt.
    Kokeiltiin kans ilman boxia ja boxin kanssa mutta punaista tulee helpolla.
    Autoa ei lähdetty muuttamaan jos sillä kuitenkin taas ajellaan SC ryhmässä ensikaudella.

    SPET ryhmässä hyvä henki ja kiitos vielä possusta.

    t,Antti
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Kiitokset Rust racingille myös toimitsijoilta. Oli kiva vierailla maistamassa suussa sulavaa sikaa.
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    PROETRACING.FI kiittää kaudesta kaikkia Spetissä ajaneita,FHRA:ta,katsojia ja ennen kaikkea kaikkia elintärkeitä yhteistyökumppaneita jotka mahdollistivat jo 6. kauden läpi ajamisen!!!Hienoja hetkiä niin radalla kuin varikolla koko kauden ja toivottavasti nähdään kaikki ensi kesänä varikolla sekä tietysti uusia teameja sopii vielä lisää!!Kausi meni melekein suunnitelmien mukaan pois lukien muutamaa harmittavaa tekniikka murhetta(avauskisan laatikko,2.Motoparkin finaalilähdön tumppaus,finaalikisan 3.kierroksen pois jäänti työntötanko vaurion takia jossa meni hopea mitalli)mutta tämähän on motorsporttia!!Valitettavasti näyttää siltä että joudutte kestämään vielä ensi kesänkin Savolaisia varikolla eli PROETRACING.FI ajaa ensi kesänä koko sarjan luokassa SPET!!
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kauden viimeinen SPET kisa telkkarissa tänään lauantaina klo 11:25 ja kanava oli MTV3. Varmaankin Outlaw taas samassa pätkässä.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ennätystä tuplasti Tekoniemen incar videossa, Hannun oma enkka ja sitten SPETin eka seitsemän sekunnin aika eli Forstenin 7.89s toisella radalla. Hyvin mahtuu näköjään AMC:n takapenkille kääntelemään avustaja kameraa.

    http://www.youtube.com/watch?v=VcJiHI964ZQ
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Pientä yhteenvetoa Spet ryhmästä:
    -koko sarjan ajoi 12 kuskia
    -5 kisaa 2 kuskia
    -4 kisaa 3 kuskia
    -2 kisaa 3 kuskia
    ja kaiken kaikkiaa kisoissa ajoi 27 eri kuskia eli hyvästi oli kuskeja/teamia kisoissa kauden aikana.Muutamilla oli harmittavia tekniikkamurheita ja sen takia jäi kisa/kisoja väliin.Toivotaan että ensi vuonna trendi jatkuu ja saamme kaikki nykyiset Spet kuskit/teamit mukaan ja uusia otetaan vastaan mielellään tähän huippuryhmään!!Hienoa meininkiä koko kauden varikolla muutamia esiin ottaen eli Trust Racing järjesti niin Kamasa/EM-kisan väliin hienon rokkihomman kuin finaalikisaan todella maukkaan Possujuhlat ja muutenkin hienoa tunnelmaa pitkin kesää!!Toivottavasti hommat jatkuu ja paranoo ensi kesänä!!Spet on parasta paikan päällä!!
     
  17. SG440

    SG440 3rd gear

    Nyt Supo Tierppiin vetämään vielä isoa kovvoo kun SPETti on otettu mukaan finaaleihin. :D
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kah niin onki, hyvä juttu, mut Supon kannattais mennä ajaan varmaan Pro ET ryhmään kun ei taida Camaro ihan joka lähdössä mennä kasin puolelle. Ja mites se HANS-vaatimus 8.99 ja nopeimmissa Ruotsin puolella?
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

  20. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä tämän kesän ajot ajettu,katsotaan kuun vaihteen jälkeen kun viimeinen yhteistyökumppanihomma ohi niin tarkastetaan koneen vauriot,todennäköisesti venttiilinjouset vaan rupesi antautumaan ja venttiilit pääsi leijumaan,pari työntötankoa ruvennut murenemaan päästä.Ensi kesänä koitetaan ajella n.8.7s aikoja kun hieman hierotaan Camaroa sieltä täältä paremmaksi!!
     

Kerro tästä muillekin!