Spet 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 15.9.2011.

  1. Hate

    Hate 3rd gear

    Mä sentään uskalsin ilmottautua,mutten ajaa.
    Pystyykö Mikko tohon? :rotfl:
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hannu vetäsi kyllä pohjat :rotfl: Eihän tässä kohta uskalla edes mennä talliin ja laittaa autoa käyntiin, se pitää niin kamalaa meteliä. Ei ainakaan huomenaamulla.
     
  3. Hate

    Hate 3rd gear

    Muuten vois lyörä tulille mut ilmeisesti Jarkko on ostanu imusarjan,ainaki siitä päätellen kun yritin käydä äsken röökillä,en saanu sytkäriin tulta mut
    kipinät lenteli Kurikkaan päin.Hirvee alipaine täällä. :rotfl: :rotfl:
    Jos kokeilis sit huomenna uudestaan. :oops:
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    Mulla on kiinni deleybox(käytin yhdessä lähdössä ja totesin että ei hyötyä) ja vaihteenvaihtaja oli pakissa.Lamput ja ajat aivan linjassa kelin ja 60 jalkaisen mukaan!!i yliarvostettuja leluja ja ilman noita voi voittaa ylivoimaisesti eli kyllä kuskin tekemiset/ratkaisut ratkaisee edelleen kaiken!!! :rotfl: :rotfl:
     
  5. panhead

    panhead 1st gear

    Pakko sanoo tohon,et kyllä deley boxi on ihan ylivoimainen.
    Jos lamppu boxin kanssa huonompi kuin .015,on kuski mokaillu.
    Ilman boxia .050 on hyvä.Selkee ero.Eri kuskeilla ja eri autoilla ero vaihtelee,mut hyöty on kuitenkin selvä.Ja luonnollisesti vaihteiston nopeus on tärkee kans.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sittenhän SM-mitaleille ajo tänä vuonna kolmella eri tyylillä äijiä. Heiskanen top bulb + box, Söderqvist bottom bulb + box ja Supo bottom bulb ja no box!
     
  7. SG440

    SG440 3rd gear

    Eli Supolla on paras rytmitaju.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sanos nyt Jussi vielä miten oli kivempi ajaa, boxilla vai ilman?

    Sanonta on : "A Delay box makes a bad racer good and good racer better"
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,kyllä voi tarvita Boxia ensi vuonna kun laatikko vaihtuu ja tulee erilaisella koneistolla mutta nyt pystyi ajamaan entisillä -37 Pontiacin jalanjäljillä ja tuli kohtuu lamppua 0.000-0.27 pudotuksissa missä kuski oli hereillä,tosin jokunen punavalokin tuli
     
  10. panhead

    panhead 1st gear

    No mä arvostan eniten,kun ei ole boxeja käytössä.Jos olis sama
    kysely,kuin silloin joskus-äänestäisin taas boxeja vastaan.
    Mutta äkkiä siihen tottui ja selkeästi se paranti tasoa ja kiristi kilpailua.
    Eli ei huono ollenkaan.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kaikki boksit on paholaisen keksintöjä, pitäis kieltää kokonaan kaikissa ryhmissä ni asia muuttuis enempi kuskien väliseks ku laatikkopäälliköiden väliseks touhuks! Boksiäijät vois siirtyy virtuaalikiihdyttäjiks. Tämä ei ole puolueeton mielipide, ainoastaan absoluuttinen totuus! Sori, tää viesti tuli vähän myöhässä ku oli liiikaa delayta. :rotfl:
     
  12. SG 448

    SG 448 Gearhead

    ^
    Olisko sytkäboxi sallittu viälä enskaudella vai pitäskö vaihtaa kärjelliseen jakajaan se kans?
    Todella mielenkiintosta keskustelua sitähän se Spetti on kautta aikain saanut.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ja mullahan on koko auto hiukan laatikon mallinen :eek:

    SPETti on kyllä hyvä luokka, tässä luokassa ajetaan talvikaudellakin täällä keskustelupalstalla.

    On noita voittopokaaleja kaikesta huolimatta jo aika monella. Mulla, Pietilän Arskalla, Tea Turpeisella, Kivinevalla, Tekoniemellä, Räikkösellä, Heiskasella, Söderqvistilla, Korhosella ja Supolla viimesin. Unohtu tietysti vielä joku listasta.

    Ensi kaudella voi tietysti olla vähä hiljasta ton listan päivityksen suhteen jos comebackkia tulee useammaltakin suunnalta :poff:
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Äläs nyt. Boksilla ruuvataan kuski sopimaan autoon, vaihteet vaihtuu solenoidilla ja kristallipallolta kysytään, että mitä auto kulkee niin ei tartte ohjaamossa stressaa, kunhan katselee mennessään maisemia :lol:
     
  15. nysse1

    nysse1 1st gear

    ...

    Todellista kilvanajoa :eek: :rotfl: :rotfl:
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Se on juuri näin helppoa. SST,SG ja SC ryhmiin voi kristallipallolta taas kysyä, et mitä laitetaan throttlestoppiboksiin numeroita. Sitten vaan huristellaan ja haukotellaan matkalla. 300m kohdalla voi yrittää katsella minihameita paddockin terassilta.

    Joskus on kyllä tullu mieleen, että on tää silti kummallista, kun saa pakatakin tavarat ennenaikojaan ja joku muu vie ykköspokaalin kotio?
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    No jos joutuu pakkaamaan, niin eikös silloin syytetä sitä, joka sitä kristallipalloa hiveli, ja/tai throttlea näpelöi?

    Se on kyllä harmi, että optisten laitteiden käyttö on kielletty, niin ei tarvis sitä breikkinamiskaakaan näpelöidä, kun auto voisi lähteä kuskin ajotapahtumaa häiritsemättä ihan itse viivalta. :lol: Eipä olisi kummoinen laite toteuttaa, mutta joku vitsihän siinä vissin lie kun ovat erikseen kielletty.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Eikös boksista voi säätää viivettä.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Ei kait kuski voi punavaloa ottaa. :wink:
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei se taida miinukselle mennä, vaikka laskin niin käskisi laittaakin :lol:

    Mutta luulen, että tosta 0.32:sta lähtee aika paljon, jos jaksaa nostaa lähtörundeja ylös. 0.18 on taas aika kova reaktioaika muutenkin. Mutta tottahan tuo, että miksi turhaan, kun pienemmällä rääkillä säästää turbiinia, eikä tartte niin sohlaa throttlen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!