Spet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. leibe's

    leibe's Gearhead

  2. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Kannatetaan!! Kerrankin joku puhuu asiaa, mä olen kans suuresti ihmetelly tota ainasta itkua, kantsis varmaan jäädä sit kotiin mamman helmoihin jos noin pipo kiristää. Eiköhän tää ole ihan vapaaehtoista, ei oo pakko jos ei haluu.
     
  3. KJG

    KJG 3rd gear

    Ei se taida mennä ihan noinkaan. Täytyy muistaa myös mikä FHRA on, tässä lainaus FHRA:n virallisilta sivuilta;
    FHRA eli Finnish Hot Rod Association ry on ei-voittoa tuottava, yleishyödyllinen kerho, jonka omistaa sen jäsenet. Toiminta on kerhotoimintaa sekä liiketoimintaa. Jäseniä on noin 1200, jäsenkerhoja noin 60 ja jäseniä yhteensä yli 10.000.

    Ehkä ongelma ei ole niinkään suuri miltä se tällä hetkellä tuntuu, oma villi ajatukseni on nimenomaan tuossa tiedottamisessa. Hallituksen tai johtiksen, millä nimellä nyt halutaankaan kerhomme pääelintä kutsua, olisi ehkä syytä terävöittää tiedottamista ja miettiä tarkkaan mikä siinä on pielessä tällä hetkellä.
    Itse olen ollut FHRA;n jäsenenä vasta pari vuotta mutta silti haluan tietää mitä kerhossa suunnitellaan ja mitä päätetään milloinkin. En ole ollut vuosikokouksessa läsnä, joten en voi myöskään siellä päätetyistä asioista valittaa.
    Tässä viestiketjussa halutaan vaikuttaa oman kerhomme asioihin, toiset vaan hiukan kovemmilla otteilla kuin toiset.
    En usko että kenelläkään pipo sen enempää kiristää, jos korotuksia on pakko osallistumismaksuihin tehdä ne täytyy myös pystyä perustelemaan kunnolla. Nuo EM-kisat onkin sitten jo toinen juttu, kieltämättä tuli hiukan vaikutelma että kun kerran vaadittiin SPET ryhmän osallistumismaksujen pitämistä ennallaan, niin jonkun on siitä pakko kärsiä ja kärsiköön nyt sitten STREET ryhmät kokonaisuudessaan. Tämä siis vain tunne joka ainakin itselleni, tehdyistä päätöksistä syntyi.
    Eli lyhyesti; kyllä FHRA;n pitää tiedottaa jäsenilleen asioista, ja vielä hyvissä ajoin.

    P.S Eiköhän lähdetä isommalla porukalla seuraavaan vuosikokoukseen, onhan vuosikokous yhdistyksissä ylin päättävä elin. Olemme ainakin siellä oikeutettuja kyseenalaistamaan asioita ja päätöksiä.

    Terveisin, Kristian Gestranius
    Kilpailijajäsen 612
    (Tarkkasilmäisille tiedoksi, en tosiaan ole vielä ajanut yhtäkään FHRA;n kisaa, ehkä kaudella 2008 tähän tulee muutos)
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Voi olla että on toiminu ja jäsenet tyytyneet siihen että hattu kourassa pyydellen saa yleensä ajaa jotain ja siks johtokunta yms. onkin tottuneet touhuamaan ihan vaan oman mielensä mukaan ja miten nyt sit hommat on sattuneetkin sujumaan mut jos joku järjestö on valtuutettu järjestämään lajin SM tasoset kisat niin ei se niissä voi mennä noin vaikka jossain kyläkisoissa ehkä kelpaiskin :-?
    Jos ei oo seurannu mitään muita moottoriurheilulajeja niin kannattais kuitenkin niistä tsekata miten SM tasolla hommat yleensä hoidetaan ja pitää hoitaa :wink:
    Hyvinä esimerkkeinä noista jutuista on niin toi kisakalenterin epämääräisyys kuin sekin että vuoden jo vaihtuessa alkavan vuoden tekniikkasäännöistäkään ei oo vielä mitään kirjallista vahvistusta ja varmaa tietoa, ainakaan kentällä johtiksen omien tuttujen piirien ulkopuolella :odroll:
     
  5. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    nyt alettin jo olee lähellä sitä totuutta kuin tää homma pelaa, eli jäsenistön omistama aatteellinen yhdistys jonka yhdeksi toimialaksi on muodostunut kiihdyttelykisojen järkkääminen. Nyt on kasattu kasaan joukko vapaa ehtoisia jäseniä jotka talkoilla pakertaa kilpaa ajaville jäsenille kisat pystyyn.... Kukaan ei tavoittele tässä taloudellista voittoa ja jos sitä kertyy niin se on aina jaettu takaisin jossain muodossa kilpailutoimintaan... Kehittämällä kalustoa helpottamaan talkootyön tekijöitä, jakamalla palkintorahoja kilpailijoille, alentamalla maksuja yms.... Eli homma pelaa jäsenvetoisesti jäsenille.... Hallituksen rooli ei ole puuttua tähän millään muulla tapaa kuin yrittää pitää tämän järjestelmän pystyssä ja miettiä miten sitä vois kehittää.... Ja hallituskin on joukko talkoo jäseniä, eli taas mennään jäseniltä jäsenille....

    Nyt kylläkin tuntuu että jotkut luulee että johtoryhmä järjestää kisoja ja yrittää niillä tavoitella jotain hyötyä??? Tai sit tää on vaan mun kuvitelmaa, mut tämmönen tunne välillä kylläkin tulee.....

    Sit tohon tiedottamiseen, niin kyllä mun pitää todeta että sääntövaliokunta on tuonnut heti kokousta seuraavana päivänä ehdotetut muutokset julki, samoin päätetyistä muutoksista on tiedotettu aika välittömästi. Valitettavasti sääntökirja on nyt kirjotettu miltei kokonaan uusiksi, ja tämäkin talkootyönä jäseniltä jäsenille ja valitettavaa että se nyt on kestänny tähän vuodenvaihteeseen. Mut kaikki siinä olevat sääntömuutokset ovat mielestäni kuitenkin jo tiedotettu jäsenille...... Kilpailu päivämäärät sm-tasolla ilmoitetaan kesäkuussa akklle ja tämän ilmoituksen jälkeen seuraavan vuoden kisat ovat luettavissa netistä. Motoparkin kisaviikonloppu alustavan varauksen fhra teki jo keväällä 2007, mutta valitettavasti se nyt sit ei pitännytkään, tästä asiasta tiedotettiin noin 15 min senjälkeen kun olin sulkenut puhelimen motoparkin katjan kanssa.... Sit olemme kyllä sopineet että ei hirveästi hölistäis keskeneräisistä asioista, mutta siitäkin minä ja luppe ollaan tällä sivustolla vähän lipsuttu ja ei se et me höpötetään täällä ja asiasta virallisesti tiedotetaan vasta kun ne on päätetty ole hidasta tiedottamista.....

    Mut ainahan on parantamisen varaa ja toivotaan että tämäkin kehittyy...

    Niin ja sit vielä toi ajatusmalli et pitää kostaa kilpailijoille oli musta aika alentavaa, kuka tälläisestä pelistä hyötyisi ja kenen edun mukaista se olisi??? Mun mielestä tota kantaa voisi perustella vähän laajemmin ettei jää ko. Aivotuksia päänuppiin muhimaan vaan saadaan asiat oikaistua....

    Eli eiköhän yhteen hiileen kannata puhkua jatkossakin et saadaan hommat pelittämään
     
  6. KJG

    KJG 3rd gear

    vesaraiski kirjoitti:
    "Niin ja sit vielä toi ajatusmalli et pitää kostaa kilpailijoille oli musta aika alentavaa, kuka tälläisestä pelistä hyötyisi ja kenen edun mukaista se olisi??? Mun mielestä tota kantaa voisi perustella vähän laajemmin ettei jää ko. Aivotuksia päänuppiin muhimaan vaan saadaan asiat oikaistua.... "

    Kuten mainitsinkin niin tuo tunne syntyi ihan vaan omaan päänuppiini, kirjoitin vain ja ainoastaan omista ajatuksistani.
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mulla on henkilökohtaisesti mennyt vati nurin siitä että Street-ryhmät ei aja eeämmissä, onkos se sun mielestä ihan ookoo et osa kilparyhmistä ei pääse ajamaan eeämmissä?

    Ja vielä kerran, minkä takia street-ryhmien pitää kärsiä ensimmäisenä jos päätetään että työmäärä on liian suuri?
    Miten se helpottaa fyyran työmäärää jos streetti-kuskit ilmottautuu vaikka OL-ryhmään?
    Kuinka paljon se työmäärä helpottaa kun kumminkin on sama määrä autoja ja tiimejä varikolla?
    Ei oikeesti mene mun jakeluun.

    Ja Vesalle, sulla on ollut muutamia hyviäkin ajatuksia street-ryhmistä, sä vaan tunnut muistavan sulle sopivimmat ajatukset.

    Ja ei toi viron kisoihin lähteminen ole ollenkaan vaikeeta, se on esim. meille paljon halvempaa kuin roudaa meidän orkesteri mopoparkkiin ja kalajoelle...

    Me on ennenkin ajettu West coast cuppia ja hiton hauskaa on ollut.

    Oikeesti, eeämmät on niin huikea tapahtuma keskellä kesää et on se jumalauta edelleen ihime jos street D ei sinne pääse ajamaan ja tästä on nimenomaan kyse mun "itkemisestä".
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos joku kokee mun sanomiset itkemiseksi, niin siitä vaan, vapaa maa. Omasta mielestäni mä olen tuonut vain esiin muutaman puutteen.

    Ensinnäkin, mä en näe suotavana, että yhdistyksen johtokunta palkkaa johtokunnan jäseniä yhdistykseen töihin tai ostaa niiltä projekteja tai mitä hyvänsä. Se ei vaan mun mielestä ole tervettä toimintaa. Jos se muiden jäsenien ja johtokunnan mielestä on ok, ja oikea tapa hoitaa asioita, niin sen mukaanhan mennään. Silti tuon ton oman suhtautmiseni ko. asiaan esiin. Se on tiedossa, että tässäkin yhdistyksessä on johtokunta ja jäsenistökin, joka koostuu pääasiassa amatööreistä. Siinä vaiheessa kun niistä amatööreistä tuleekin yhdistyksen palkannauttijoita, voi mun mielestä myös nostaa odotuksia toiminnan tason suhteen korkeammalle, kuin mitä puhtain amatöörivoimin olis tarjolla.

    Toinen asia on toi iänikuinen tiedottaminen ja avoimmuus. Liki kaikki valitus täällä liittyy niissä oleviin puutteisiin. Nyt on yhdistyksellä ostettuna tiedotusprojektia ja mun mielestä voi kohtuudella olettaa, että tuloksiakin tuosta tulis jollain lailla näkyviin. Ainakaan itse en ole havainnut vielä mitään muutosta ton asian suhteen. Johtuuko se sitten huomiokyvyn putteesta vai siitä, ettei muutosta ole ollut, oon jäävi arvioimaan.

    Mä luulen, että noihin kahteen asiaan huomionkiinnittäminen uusin lisävoimin entistä enemmän ei olis pois keneltäkään kilpailijalta, ryhmästä riippumatta.

    Mitä muhun, ja mun valitukseen tulee, niin väittäisin, että olen puhunut fyyran puolesta noin julkisesti sekä näillä keskustelupalstoilla, että niiden ulkopuolella enemmän kuin useimmat muut, ja koettanut hälventää fyyraa vastaan koettua epäluuloa. Ainakin ite näen, että se on tuottanut myös tulosta, oon omalta osaltani ja myös esimerkillä sekä tarvike- ja tietotuella kannustanut ihmisiä itse kokeilemaan sekä fyyran, että myös muiden kisajärjestäjien tapahtumia ja sekin on varmasti omalta osaltaan auttanut tossa kilpailijamäärien kasvussa.

    Itse oon valtaosin hyvin tyytyväinen kisojen ja tapahtumien järjestelyihin, toimitsijat on huippuluokkaa ja heidän vapaaehtoinen toimintanasa luo puitteet hienoille tapahtumille. Myos se on olennaisen tärkeää ja hieno suoritus, että yhdistys on onnistunut pääsemään eroon suurista veloistaan. Se on kuitenkin kaiken toiminnan perusedellytys, että toiminnalle on taloudelliset mahdollisuudet. Tiedä sitten olisko sitä kuitenkin syytä enempi puida, että mikä tohon suureen velkaantumiseen johti, että osattais välttyä historian toistumiselta?

    Se kuka missäkin ryhmässä ajaa on mulle aivan yhden tekevää, ite oon leimallisesti D ryhmäläinen, ja luonnollisesti jos koen, että ryhmän asiat vois mielestäni olla paremmallakin tolalla, tuon sen julki. En mä kuitenkaan ole, enkä voi olla, mikään D-ryhmän edustaja tai äänitorvi, vaan kuten Raiski, tuon esille oman mielipiteeni. Mä näen kyllä myös paljon ihmisiä, joita asiat korpee, mut ei "viitti niistä julkisesti huudella" . Mä viittin, mun nähdäkseni se on tehokkaampi tapa yrittää hoitaa asioita kun suora lobbaus, liittyy tohon peräänkuuluttamaani tiedottamiseen ja toiminnan läpinäkyvyyteen, jota pidän hyvänä asiana. Kun täällä on kerran tapana esittää epämääräisiä uhkailuja suuntaan ja toiseen, niin tässä yks muiden ryhmien kilpailjioille; varokaa vaan muissa ryhmissä, mä voin siirtyä niihinkin, ja silti jatkaa julkisia mielipiteen esittämisiä. :rotfl:

    Mut tältä erältä lopetan ne, jäsenyys on viimistä päivää voimassa enkä ota FHRA:n foorumissa enää kantaa mihinkään asioihin, ainakaan kunnes kenties jonain päivänä taas on jäsenmaksu maksettuna. Ehkä ne asiat osaltaaan sillä muuttuu paremmiksi ja kaikki ovat tyytyväisempiä. Mä en tiedä onko sitten niin, että ihmiset muotoilee kommenttinsa aina kulloisenkin kuulijan oletettujen toiveiden mukaan, mutta mun käsitykseni mukaan tää mun kaltaisten ja reilusti pahempienkin "tyytymättömien joukko" ei ole mikään mitätön vähemmistö. Aktiivisesti kilpailevien osalta voi kenties niin ollakin, ja täällä olevan operusteella siis bäyttäiskin siltä. Mutta kilpailukykyistä kalustoa tässä maassa lojuu talleissa käyttämättöminä erityisesti streettiluokissa, mutta myös muissa, monin verroin enempi kuin mitä fyyran, ja fyyran alaisissa kisoissa on ajamassa. Se on asia, jolle mun mielestä vois yrittää tehdä jotain, ja mä luulen, että noi minunkin esille tuomien puutteiden korjaaminen ei ainakaan olis tollaselle projektille haitaksi. Vaikkei sen hoitamiseen erityisesti ketään johtokuntalasita palkattaiskaan.
     
  9. turbo

    turbo 3rd gear

    En löytänyt yhdistyksen sääntöjä, mutta muistaakseni jäsenmaksun maksamattomuus ei katkaise automaattisesti jäsenyyttä (ei ainakaan aikoinaan katkaissut), vaan jäsen piti erikseen erottaa yhdistyksestä.

    Saisi nuo säännöt olla tuolla webissä, koska säännöissä on ollut myös velvoitteita jäsenille (esimerkiksi jäsenmaksun maksuvelvoite).
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    En nyt tähän hätään päässyt tarkistamaan asiaa, mutta muistini mukaan jäsen, joka ei ole maksanut maaliskuun loppuun mennessä jäsenmaksuaan, katsotaan automaattisesti yhdistyksestä eronneeksi yhdistyksen sääntöjen mukaan.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Voi tätä meidän Vesaa :rotfl:

    Kerroppa Vesa mulle ja muutamille muille mua tossa äskettäin askarruttamaan ruvenneen jutun juuria ja tarkoitusperiä. Kerro myös kuinka olisi kenties voinut toimia toisin ja olisiko sittenkin pitänyt / voinut toimia toisin :poff:

    Tässä menneenä syksynä, kun kisat oli jo ajettu ja ilmeisen hyvänkin tai ainakin toiveita herättävän kauden jälkeen FHRAn johtokunta kaikessa viisaudessaan päätti palkita ITSE itsensä lomamatkalle perheineen Las Vegasiin ilman, että jäsenistöltä kysyttiin tai sille tiedotettiin asiasta mitään. Tosin ainakin jopa yksi noista johtiksen hepuista kieltäytyi kyseenalaisesta kunniasta, jolloin saatiin sitten eräs tällä päivämäärällä 31.12 yhdistyksen (FHRA) jättävä V.Raiskin suureen sukuunkin kuuluva tyttönen mahtumaan juhliin mukaan. Matka tehtiin siis yhdistyksen ja jäsenistön rahoilla luonnollisesti ilman jäsenistöltä oletettavasti tarvittavaa lupaa jopa siitäkin huolimatta, että esim. FHRAn ansiokas katsastustoimi oli pyytänyt uusia Vaakoja ja Moottorin-mittauslaitetta ensi kaudelle käyttöönsä. Tällaisesta asiasta siis johtokunta päättää itse itsensä hyväksi ilman tiedottamista, kyselyjä ja ilmeistä tarvittavaa lupaa. FHRAn yhdistyspapereita ja säännöstöjä en ole nähnyt, yhdistys enkä rikoslakia tarpeeksi tunne, mutta moraalisesti ja eettisesti aletaan jo liikkua sellaisessa pisteessä, että asiata pitäisi kai keskustella, vaikkakin näin jälkikäteen. Ja pahimmat rosvot sitten vaikka linnaan jos tarvetta ilmenee.

    Palataan vielä tohon matkaan ihan mielenkiinnosta kysellen vaikkapa seuraavanlaisesti: Miten johtokunta voi päätyä palkitsemaan itsensä ja vain itsensä edellämainitulla tavalla. Miksi johtokunta palkitsi itsensä eikä esimerkiksi niitä kymmeniä talkootyöläisiä jotka kesän aikana ovat ilmaiseksi FHRAn ja harrastuksen eteen työskennelleet . Miksi ei tota palkitsemista, joka tuskin nykyaikana päivänvaloa kestää annettu heille vaan johtokunnan henkilöille joista osa tekee palkkatyötä saaden työstään jo korvauksen. Miksi niitäkin rahoja ei voitu laittaa uusien vaakojen ja välineiden hankintaan, jotta katsastus olisi voinut pitää autot sääntöjen mukaisina tai miksei siitä potista voitu siirtää rahaa seuraavalle vuodelle jottei kilpailumaksuissa olisi taas korotuspaineita ja liima liian kallista. Mksei sitä liimaa ja muita tavikkeita voitu ostaa jo etukäteen jos rahaa kerran oli. Entäs kilpailijat ja muut yhdistyksen jäsenet, miksei heidän etuaan ajateltu vaan ainoastaan tuijotettiin omaan napaan kähmien ja ainakin moraalisesti väärin yhteisiä varoja käyttäen.

    Tässä sulle Vesa sekä muutamille muille vähän ajateltavaa tälle ja jopa ensi vuodellekin. Olkoon yhdistyksen säännöstö ja toimintaperiaate sulle ja muutamille muillekin mielessä kun mietitte mitä kirjoitatte vastaukseksi. Noi sun sanat, jotka tossa alussa lainasin alkoi jotenkin maistumaan sellaselta skedalta, että jotain tarttis tehrä. Näin ne on herrat ennenkin rahvasta kohdelleet ja näköjään herroilla ei ole mitään häpyä edelleenkään. Näin sitä yhdessä yhteen hiilen puhkutaan :poff: Niin ja köyhät valittaa turhasta kun johtokunta ja FHRAn toimihenkilöt tekevät pyyteettömästi työtään ilman oman edun tavoittelua :poff:

    Häpeisitte koko sakki :argue:

    Ja muille harrastajille hyvää uutta vuotta kirkkaampien ja kauniimpien ajatusten kera. Kertokaa tolle sakille mieluusti mielipiteenne, jotta ne edes joskus oppisivat tavoille :poff:
     
  12. vinkku

    vinkku 1st gear

    Yhdyn edelliseen. Asiaa ! :D
     
  13. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Älä Helvet..... :poff: :rotfl:
     
  14. leibe's

    leibe's Gearhead

  15. vinkku

    vinkku 1st gear

    No en kyl tota yhtymistä tarkoittanut... :lol: vaan, että ASIAA :D :D :D
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jos tossa puolustelussa ei oo mitään omaa tai kaverin lehmää ojassa niin tollaset jäsenethän ne on mukavia mille vaan kerholle jotka tyytyy siihen että kunhan nyt joku joskus järjestää jotain ja pyörittelee hommia ja käyttää järjestön varoja miten vaan sit sattuukin huvittamaan niin mitä väliä millään on :odroll:
    Ja sit kaikenlisäks vielä hämmästelee ja haukkuu ne jotka kuitenkin haluaa tietää mitä siellä oikeesti tapahtuu ja uskaltaa peräti julkisesti huudella saadakseen niitä muutoin tiedottamatta jääviä päätöksiä julkisuuteen.
     
  17. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Sainhan kotikoneenkin ajettua jälleen ylös - se söi varmaakin liikaa kinkkua jouluna. :eek:
    Toivotan parempaa vuotta 2008 kaikille kilipalijoille ryhmästä ja tiimistä riippumatta. :p :p

    Seuraaviin asioihin olen täsmälleen samaa mieltä, nyt kun vielä olen jäsen vajaan kuusi tuntia.


    Ja sitten "Luitzin" kirjoituksesta

    Miten johtokunta voi päätyä palkitsemaan itsensä ja vain itsensä edellämainitulla tavalla. Miksi johtokunta palkitsi itsensä eikä esimerkiksi niitä kymmeniä talkootyöläisiä jotka kesän aikana ovat ilmaiseksi FHRAn ja harrastuksen eteen työskennelleet . Miksi ei tota palkitsemista, joka tuskin nykyaikana päivänvaloa kestää annettu heille vaan johtokunnan henkilöille joista osa tekee palkkatyötä saaden työstään jo korvauksen. Miksi niitäkin rahoja ei voitu laittaa uusien vaakojen ja välineiden hankintaan, jotta katsastus olisi voinut pitää autot sääntöjen mukaisina tai miksei siitä potista voitu siirtää rahaa seuraavalle vuodelle jottei kilpailumaksuissa olisi taas korotuspaineita ja liima liian kallista. Mksei sitä liimaa ja muita tavikkeita voitu ostaa jo etukäteen jos rahaa kerran oli. Entäs kilpailijat ja muut yhdistyksen jäsenet, miksei heidän etuaan ajateltu vaan ainoastaan tuijotettiin omaan napaan kähmien ja ainakin moraalisesti väärin yhteisiä varoja käyttäen.
     
  18. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    nyt kun luigi oot päättänny kuiteski haukkua kaikki jotka vähänkään ovat lähelläkään johtista..... Niin sen verran voisin sun juttujen värittelyä rajoittaa, että fhra ei maksanut koko matkaa, osallistui lentoihin ja niihinkin vain johtokunnan jäsenten osalta..... Muut matkalla olijat maksoivat matkansa kokonaan itse ja elämisen perillä kaikki maksoi itse..... Eli mukana ei ollut perheitä eikä muitakaan fyyran rahoilla matkustavia.... Eli vaikka mielesi tekee mustamaalata kaikki mikä liikkuu, niin ehkä ei kuitenkaan kannattais julistella omia kuvitelmiaan täällä virallisena tietona..... Mut kai täällä on jokaisella sanan vapaus ja halusin vaan kertoa totuudet ettei nyt jää kaikille sellanen fiilis et kaikki rahat on kupattu ja koko suvun kanssa rällätty vegasissa...... Ja ton matkankin olen jo aikaisemmin täällä perustellut, eli ei kai siitä sit enempää....
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Matkan perusteluja ja kertomuksiasi uskon edelleen yhtä vähän kuin aikaisemmin, mutta se siitä, sillä juupas eipäs menttaliteetti ei muuta asiaa minnekään.

    Asioiden perustelemisille ja muille mulla ei oo mitään muuta sanottavaa kuin se, että kaveri jolta ton edellisen kuulin ja varmistin seisoi noin 8 metrin päässä sinusta hetkellä jolloin kysyin häneltä lupaa puhelimessa painaa enteriä . Se onko toi kuvitelmaa vai asioiden vääristelyä onkin jo ihan toinen juttu, sen päättäkööt muut ihmiset, sillä mähän vaan kysyn mitenköhän tollasen teon missä laajuudessa se sitten aukeaakaan motiivit kestää päivänvalon noin moraalisessa mielessä. Sä tietysti et koe tehneesi mitään väärää kuten et muutenkaan, mutta jostain sieltä talon sisältä tää juttu on korviini tullut. Ei millään pahalla, mä vaan kyselen tyhmempänä jäsenenä kun en tiedä ja talon sisältä juttuja kuulen :eek:

    Sitäpaitsi vaikka hypoteettisesti ajatellen "vain johtiksen jäsenten osaltta maksut suoritettiin , niin kenen etu se jäsenistössä oli kun näin tehtiin. Viitaten vaan noihin edellisiin ajatuksiini, miten noikin rahat olisi voinut käyttää.

    Kertoiskohan tää, ettet sä oo kovin suosittu siellä toimistollakaan :eek:
     
  20. luppes

    luppes 1st gear

    Ja sitten amerikkaan, Voin kertoa että johtokunta on jo vuosia sitten tehnyt päätöksen että "palkitsee" itsensä jotenkin kun päästään eroon veloista ja talous on kohdallaan nyt tämä on toteutunut ja näin päätettiin matka tehdä. matkalla olivat Vesa Raiski , Jussi Nykänen , Harry Räikkönen, Jami Kananen & vaimo, Jani Vaittinen & avovaimo, Mika Tähkänen & vaimo, Emppu Grönlund (FHRA:n sihteeri ), Martti Luoso & Miikka Pirinen. Tapio Väljä ei päässyt mukaan työ esteiden takia ja Paavo Kaarasmaa ilmoitti syyksi perhesyyt. Kukaan johtokunnan jäsenistä ei ole kieltäytynyt matkasta.
    Minä olen syypää siihen ja ehdotin että kai me voidaan ottaa mukaan vaimot ja muut läheiset, näiden matkoja FHRA ei maksanut.
    Lentolipun hinta oli 628 euroa / henki edes takaisin Hki- Las Wegas - Hki.
    Hotelli n. 600 ekee / henki. Eli FHRA on kustantanut matkan 8 :lle henkilölle.
    Matkalla käytiin 4 päivää NHRA:n kisoissa ja 3 päivää SEMA showssa eli
    ei 10 päivän matkassa paljon suoranaisia lomapäiviä jäänyt.

    FHRA:n edustajat matkustavat FHRA:n kustannuksella suhteessa erittäin vähän, Jo pelkästään ACS edellyttäisi jopa muutamia matkoja vuodessa
    pystyäkseen luomaan suhteita muihin näyttely järjestäjiin ja harrastajiin sekä kaupallisiin suhteisiin ja olen 30.n näyttelyn ajanjaksolla käynyt kerran Essenissä -83 tai -84 ja muutaman kerran ruotsissa alan näyttelyissä. Esim. kaikki kilpailuihin liittyvät FIA yms. matkat maksaa
    AKK ja MP puolella moottoriliitto, muihin palavereihin matkataan suunnilleen kerran vuodessa. Kisojen turistimatkat kukin maksaa omasta pussista. Olemme myös kustantaneet joidenkin toimitsijoiden matkoja USA:han Englantiin,ja pohjoismaihin kun he ovat menneet sinne töihin tai tutustumaan kilpailutoimintaan. Tämä nyt tehty USA:n valloitus voidaankin laittaa ACS budjettiin niin ei lisää kilpailujen menoja.

    Mielstäni FHRA johtokunta "palkitsee" toimihenkilöitään hyvin järjestämällä heille kauden päättäjäisiä, pikkujouluja ym. Itse tapahtumissa lähdetään siitä ettei kenellekkään aiheutuisi siitä kuluja, jos ei oteta huomioon menetettyjä työ päiviä johon toimitsijat kiittettävästi käyttävät omia lomapäiviä.
    FHRA palkitsee ne toimitsijat jotka ovat mukana vähintään kolmessa tapahtumassa mm. ilmaisella jäsenyydellä, palkintojenjako risteilyllä.
    Toimitsijoita jotka täyttävät tuon kriteerin on n.50 - 60 kpl.
    Tiedän että toimitsija porukassa on ollut närää tuosta Amerikan reissusta,
    mutta uskon että siitä voi kehkeytyä tulevaisuudessa myös heille jotain.
    Nyt päätettiin lähteä tunnustelemaan amerikan tuulia pienemmällä porukalla ja saattaapi olla että syksyllä -08 järjestetään johonkin kisaan ryhmämatka kaikille halukkaille.

    Vielä lopuksi katsastus henkilökunnan toiveista. Uusia vaakoja on kyllä
    pyydetty ja käsittääkseni ainoa kriteeri on ollut että halutaan langattomat
    vaa,at tietääkseni nyt olemassa olevat vaa,at toimivat moitteetta ja vara vaa,atkin ovat olemassa.
    Toinen asia mitä toivotaan on moottorin tilavuus mittari, uusi varmaankin hankitaan , mutta vanha olis ihan ok , mutta käyttöohjeet on hävinneet
    ja näin ei olla saatu luotetavia arvoja mittauksia suoritettaessa, ohjeet on kyllä löydyttävä.
    Liimaa on vielä jonkunverran jäljellä mutta uusi tilaus on taidettu jo tehdä
    tämä on huomioitu 2008 kauden kisa budjetissa että se siitä.

    Tässä tällä kertaa.

    - Luppe -
     

Kerro tästä muillekin!