Spet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. luppes

    luppes 1st gear

    Noi Lupen ja Vesan jutut täällä on heidän omia mielipiteitään ja maininnat
    noista mm. säännöistä ja matkan kuluista ym ovat toteamuksia ei virallisia tiedotuksia ja eikä varmaankaan kuuluisi edes tiedottaa.
    FHRA:n tiedottajan tulee tiedottamaan virallisemmin noita asioita ja näkisin ettei hänen varmaankkaan tarvi virallisemmin tiedottaa että esim. säännöt on julkaistu joku sen ehtii varmaankin nopeammin tehdä.
    Tiedottajan homman on pääasiassa hoitaa FHRA:n tiedotus julkiseen sanaan niin kisoista kuin muista tapahtumista, toki myös FHRA:n sivuilla
    olevat uutis jutut on hänen hoidossa.
    FHRA:n johtokunta myös käsittelee ne asiat mitä tiedotetaan.

    - Luppe -
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tässä vois olla ideaa sillä jotain pikku juttuja saattaa olla vieläkin hampaankolossa ja voisin pienten taustatyö / kyliltäkyselyjen jälkeen edelleen tiedustella muutamia avoimiksi jääneitä kysymyksiä muutamilta valituilta, eli johtokunnan jäseniltä. Ja noi jutut ei välttämättä kuulu enää kaiken kansan luettaviksi ei ainakaan niin, ettei FHRAta instituutiona ja harrastajia tai harrastusta vahingoitettasi tarpeettomasti. Eniten mua ihmetyttää tässä nyt hiukan pinnoiltaan raaputetussa keskustelussa se, ettei se näytä häiritsevän ketään, eikä kellään ulkopuolisella jäsenellä oikeastaan ole mitään sanottavaa siitä. Onko asia vaan nyt niin, että FHRAn suuri ja mahtava politbyro on nostettu vanhojen hyvien aikojen Neuvostotasavaltojen liiton Stalinin asettamalle tasolle, kun kukaan ei uskalla, viitsi tai halua arvostella heidän tekemisiään. Mä tein sen aikoinaan päin naamaa niinä hurjina vuosina muutamille "tunnetuille" johtiksen jäsenille ilman tulosta ja nyt arvostelen/ kyselen täällä julkisesti toivoen, että jotain sanottavaa muillakin olisi. Muilla ei näköjään ole mitään valitettavaa, kaikki on yhdistyksessä hyvin ja Hallituksen jokainen teko saanee synninpäästön. Tyydyn siihen, koska en halua vahingoittaa tai asettaa FHRAta enää yhtään huonompaan valoon kun nyt on tapahtunut. Onhan tää munkin hiekkalaatikko, jonka yhessä kulmassa yritän omalta osaltani tehdä parhaani, jotta leikki voisi jatkua vielä tulevaisuudessakin.

    Ja Johtokunnalta Vesa mukaanlukien pyydän ANTEEKSI heitä kohtaan esittämiäni näköjään aiheettoman kritiikin johdosta, sillä missäänhän ei voi olla vikaa jos jäsenistöstä muilla kun mulla ei ole mitään kielteistä sanottavaa tai arvosteltavaa heidän toimistaan :oops: :eek: Munhan on siis pakko olla väärässä :cry:

    Ja kaikille niille harrastajille, jotka olivat aikaisemmin kirjoittamastani asiasta samaa mieltä kanssani ja kannustivat rohkaaisemalla mua ton tänne julki tuomaan sanon vain kaikella ystävällisyydellä: NÖSSÖT :wc:

    Omalta osaltani lopetan johtiksen turhan haukkumisen tähän, mutta palataan asiaan jos taas ilmenee tarvetta korottaa kilpailumaksuja :poff:
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Maksa toki jäsenmaksusi tulevaisuudessakin ja kutsu kaverisikin mukaan, sillä vain yhdessä, korostan yhdessä voimme saada jotain jatkuvuutta ja hyvää aikaan näissäkin hommissa. Ja nythän toi isoveli ainakin on tietoinen, että juttu kulkee, valvonta pelaa eikä mitään voi tehdä ilman kritiikkiä ja pelkoa tuomiosta. Näin siis vain siinä tapauksessa, että jotain virheitä tapahtuu. Sitäpaitsi jäsenenä olet suuremmassa valtuudessa yhdistyksen asioista päätettäessä :rotfl:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä olen sulle yrittänyt vihjaista jo monesti, että sun pitäis ajatella yleensä vähän enemmän ennenkuin kirjoitat. Näitä lapsuksia on tullut tässäkin keskustelussa niin paljon, että jos kaikkiin tarttuis, ei olisi kellään kivaa, varsinkaan sinulla :poff:

    Ei siis millään pahalla kuten aikaisemmin sanoin :soosoo:

    Yksi juttu sulle ja muillekin täällä Jykän "itkuista" valittaneille :soosoo:

    Kehottaisin itsekutakin pyytämään Jykältä puheitaan anteeksi, sillä mä tiedän minkä työn se on yhdistyksen ja yleensä kiihdytysharrastuksen eteen tehnyt. Se pyyteetön työmäärä ei ansaitse muutamien irvileukojen, puolihuolimattomien ja typerien tokaisujen takia jäädä huomioimatta. Jykällä nimittäin on enemmän annettavaa lajille kun useammilla täällä ja toivoisin hänen jatkavan myös täällä yhdistyksen puolella palautteen ja ehdotusten jakamista :rotfl:
     
  5. Petri K

    Petri K 1st gear

    Pahin "synti" on ettei välitetä. Aivan sama harrastuksessa kuin arjessakin.

    Arvostelu ei aina ole ollenkaan paha asia, vaan kertoo että joku oikeasti välittää kuinka asioita hoidetaan.

    Itse en tämän harrastuksen asioista tiedä niin paljoa että voisin ottaa enempi kantaa, mutta sen tiedän ettei päätösten julkinen kriittinenkään arviointi todellakaan ole pahasta.

    Paljon pahenpi on tilanne missä kaikki ovat (pakosta) samaa mieltä.

    Hyvää on että näistäkin asioista voidaan käydä julkista keskustelua.
     
  6. SC 285

    SC 285 1st gear

    Joo kyllä mä ton ymmärsin että Jamin tehtävät on noita ns. virallisempia juttuja, mutta kunhan ajatus rullasi... Mut kyllä toi esim sääntöjen infoominen täällä Fhra:n virallisella foorumilla on tärkeää... Kiitos Lupelle...
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä se jäsenmaksu kannattaa jatkossakin maksaa. Sen lisäksi, jos haluaa asioihin vaikuttaa, kannattaa myös osallistua yhdistyksen sääntömääräisiin kokouksiin. Siellä voi tuoda asioita esille ja kun ne tuodaan okouksessa, esille, niistä myös keskustellaan. Eli maksakaa jatkossakin jäsenmaksunne ja osallistukaa kokouksiin. Niin vaikutatte myös yhdistyksen toimintaan.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Näin se vaan menee :rotfl:

    Nyt kaikki maksamaan joukolla jäsenmaksunne ja tuutte sitten yhtä runsaslukuisesti seuraavaan kokoukseen kertomaan mielipiteenne Johtokunnan Mat.., käh..., pyyteet..., äh. antaa olla, mähän lupasin :eek:

    Vaikka vielä mua kyllä hiukan kiinnostaiskin hiillostaa, mutta katotaan nyt :poff:

    Kaikki siis mukaan :rotfl:
     
  9. Cata

    Cata 1st gear

    Tää menee nyt ohi topicin mutta eipä ole eka sellainen kirjoitus. Street-autoihin en ota kantaa. Mutta mielestäni kyllä kritiikki siitä, että johtokunta palkkaa itsensä töihin yhdistykseen, on ihan aiheellista. Enkä sano ettei yhdistyksellä voisi joku johtiksen jäsenkin olla töissä mutta suhdeluku alkaa mennä FHRA:lla aika kohtuuttomaksi, eikä todellakaan ole hyvien toimintatapojen mukaista. Varsinkin, kun tiedottaminen on samalla tasolla kuin aina ennenkin, joten jäsenistön on mahdoton tietää miten näiden työntekijöiden toimintaa valvotaan ja/tai ohjataan.

    Ja mitä tulee osallistumismaksuihin, niin olen tässä yrittänyt muistella paljonko ne olivat kun alotin 2003 harrastamisen. Sitä minulle ei ole kukaan pystynyt tähän päivään mennessä selittämään, että kun tuolloin oltiin kurkkua myöden hirveissä veloissa, niin miten silloin pystyttiin järjestämään kisoja huomattavasti pienemmillä osallistujamäärillä, samalla kilpailumäärällä ja huomattavasti alemmilla osallistujamaksuilla? Että mitkä kustannukset ovat nousseet näin dramaattisesti? Muistaako joku osallistumismaksun 2003? Minä muistelisin että se olis ollut 100 euroa, olenko ihan väärässä? Nyt sitten 260 korotus tuli viime vuonna, ja vielä sanottiin että jos joku ryhmä haluaa itsensä pois tv:stä, niin sitten voidaan nimet kerätä ja sitten sitä 60 euroa ei tarvi maksaa. Tänä vuonna se ei enää ole mikään tv-maksu eikä siitä varmaan pääse eroon nekään jotka haluaisivat kilparyhmänä moista. Tässä kävi siis (yllättyikö joku) samoin kuin sähkömaksulle kuulemma aikanaan. Sekin on joskus lisätty, vanhan kansan tarinoiden mukaan, osallistumismaksuun.

    Vuosikokous on kuitenkin oikea paikka antaa kritiikkiä. Minä olin rajannut kyselyni yhteen asiaan syyskokouksessa mutta vastausta en saanut, selityksiä senkin enemmän. Kevätkokoukseen taidan valmistella useita kysymyksiä, jos vaikka saisi yhteen vastauksen. Silloin on tilinpäätöskin valmis niin ehkäpä saan tiedon myös siitä, paljonko sähköstä 2008 maksettiin.

    -Cata-
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vaihteeks luokka-asiaakin, tossa kun oli taannoin puhetta dealyaboxien sallimisesta vaiko eikö, niin näyttäis siltä, eteti mikään oo niin viisas kuin ihminen. http://nhra.com/tech_specs/transbrake/index.html Eli "nappiviritykset" kielletään jenekissä, mitens täällä, onks tullut jo joillekin mieleen?
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös toi koske vaan noita mainittuja SS:ia ja Compia?
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Koskee kuulemma myös ET luokkia. Mut oleellisisnta mun mielestä on se, että sillä puututaan asiaan jolla yritetään estää dealyboxkiellon kiertämistä. Ehkei asia ole täällä lainkaan ajankohtainen, ehkei tollasten säädettävien ja hidastettujen TB nappuloiden käyttö oo käväissyt edes kenenkään mielessä?
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa-a, ei varmaan monellakaan ennen tota kommenttia :lol:
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, ei niita viela monella oo ollut :soosoo:
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hiukan ihmettelin myös miksei FHRAn sääntökirjaan tullut mitään noista transbraken napeista. Syy on ehkä se ettei haluttu lähteä rikastuttamaan jenkkien nappikauppiaita? Aika rahastuksen maku noissa mikrokytkimien hinnoissa ja helppo tietysti hintaa pyytääkin kun on määrätty säännöllä pakolliseksi. Sääntöhän voi tulla meille vuoden viivellä, joten jos nappia oot tilaamassa, kannattanee jo nyt ostaa tollanen NHRA hyväksytty malli.
     
  16. Uba

    Uba 1st gear

    Nappi

    FHRA:n sääntökirjassa lukee :

    DELAY BOXES (VIIVEJÄRJESTELMÄT)

    Ryhmät, joissa viivejärjestelmät kielletty

    ......Kaikki kytkimet, katkaisijat, johdot ja solenoidit tulee olla autokäyttöön tarkoitettuja eikä missään tapauksessa viiveellisiä tai säädettäviä.....

    Riittäisikö tämä estämään "ylilyönnit" katkaisijoiden kohdalla ??
     

Kerro tästä muillekin!