Spet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. panhead

    panhead 1st gear

    Kyllä tässä alkaa muutkin kuin SPET kuskit hermostuu asioiden hoitotapaan.Maksut nousee koko ajan,palvelut ei parane.Jos ilmoittautumismaksuilla tarvii alkaa rahoittaa mm johtokunnan "oppimatkoja" NHRA kisoihin,niin en minä ainakaan viitti olla sellaisessa mukana.Oma kisa budjekti tosi tiukalla jo nyt ja kaatuu just tohon ylimääräiseen 1000 e.Jos koko sarjan ajaa läpi,pelkät ilmoittautumis kulut on 1560 e eli melkein 9000 mk.En kauheesti ihmettele et kuskeja katoo/ tulee katoomaan.Ei tää voi olla niin paljon kalliimpaa kuin ruotsissa???Ois kyllä sen kilpailija palaverin paikka,ennen kuin koko laji kuolee täällä.
     
  2. joopa

    joopa 1st gear

    Eikös joskus ollu joku ajajayhdistys joka neuvotteli järjestäjän kans esim,tälläsistä asioista,tämmösissä pattitilanteissa semmonen toimis niin ei tarviis maakunnista lähtee matkustaan satoja kilometrejä stadiin.
     
  3. KJG

    KJG 3rd gear

    Ei kait tämän nyt kuitenkaan pitäisi kaupankäyntiä olla sanan varsinaisessa merkityksessä?? ( FHRA eli Finnish Hot Rod Association ry on ei-voittoa tuottava, yleishyödyllinen kerho, jonka omistaa sen jäsenet. Toiminta on kerhotoimintaa sekä liiketoimintaa)
     
  4. luppes

    luppes 1st gear

    Putte, sä et ookkaan selvinny pe/la yöstä.
    JR älä hermoile kyllä jotakin tapahtuu.
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Niin kauan kun verottaja katsoo toiminnan liiketoiminnaksi, on sen oltava sen mukaista ja voittoa on joskus tultava, mikäli on aikomus kehittää lajia ja investoida lajiin.
     
  6. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Olis tosiaan hienoa jos jotain positiivista todellakin tapahtuisi.
    Ei minunkaan silmään kovin kivalta tämä nykyinen suuntaus näytä :soosoo:
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    2007 osallistumismaksuneuvotteluissa tuli todellakin asia ilmi että ainakin 2007 ajettaisiin 100 euron osallistumismaksulla ja sitten kauden jälkeen katsottaisiin asiaa uudelleen. Ei paljon katsottu vaan laitettiin heti hinta tappiin samantien. Harmi kun FHRA:n vanha keskutelupalsta ei ole enää käytössä, että vois tarkistaa vähän sanamuotoja sieltä. Vaikka ei tää tilanne siitä miksikään muuttuisi.

    fhra@fhra.fi osoitteeseen on laitettu lauantai-iltana sähköpostia, vahvistusta ei ole vielä tullut takaisin onko teksti mennyt johtokunnan pöydälle.
     
  8. luppes

    luppes 1st gear

    Huomen aamulla katsotan sähköpostit. asia kyllä tulee illan johtiksessa esille.
     
  9. panhead

    panhead 1st gear

    OK,yritetään :)
     
  10. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kuusi kilpailua kesän aikana, jokaisesta kilpailumaksu, eli 260€. Yhteensä 1560€ joka sitten markkoina 9282mk. Omasta takataskusta revittynä, joka euron eteen töitä tehneenä, tuo summa on vähän helvetin iso. Kyllä vaihtuu harrastuksen kohde pikapuolin :poff:
     
  11. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    On se näillä liksoilla tolkuton summa.
     
  12. KJG

    KJG 3rd gear

    WCSC;n osallistumismaksut näyttää pysyvän samana eli ennakkoilmoittautuneet 25€, vahvasti kallistuu omat kisat tuohon suuntaan.
    Siellä ilmeisesti kisoja järjestävät kerhot eivät tavoittele toiminnastaan suuria voittoja.
    Joo ja tiedetään ettei siellä ole esimerkiksi kauhajoen kenttä samanlaisessa kunnossa kuin alastaron rata, ei niitä voi toki verrata keskenään.
    Mutta pääseepä ainakin ajamaan kohtuullisilla kustannuksilla edes osallistumismaksujen suhteen, muutenhan tämä harrastus vie kaiken mitä irti saat.
     
  13. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Juu näin on munkin mielestä ja mitä tolla rahalla oikein saa?
    Aiemmin osallistumismaksun nostokeskustelussa toiminnanjohtaja vastasi että jokaisesta kilpailijasta aiheutuu FHRA:lle noin 500e kulu/kilpailu,silloin mietin kannattaisko jättää väliin ja auttaa kerhoa vähän.
    WCC:ssa osallistuminen 25e/kisa siellä ajaa kolme vuotta yhdellä FHRA:n osallistumismaksulla,miettikääs tota.
     
  14. Uba

    Uba 1st gear

    Osallistumismaksut

    Kopio kirjeestä, jonka olen sivistyneesti - sähköpostin välityksellä -toimittanut FHRA:n johtokunnalle.


    Arvoisat FHRA:n johtokunnan jäsenet,

    PÄÄTÖKSENNE SUPER PRO ET:N OSALLISTUMISMAKSUISTA

    Tarina Super Pro ET:n väliaikaisesta ”tutustumistarjouksesta” on tosi. Mutta, mutta...

    Pro ET:n ja Super Pro ET:n osallistumismaksuissa ei voi missään oloissa olla kovin suurta eroa, sillä se johtaa Super Pro ET:n häipymiseen Suomen Drag Race kartalta. Hitaammat ajoneuvot siirtyy Pro ET:n puolelle ja se kourallinen nopeampia ei saa pidettyä ryhmää mielenkiintoisena vaihtoehtona. Nyt jo tiedän hintojen noston takia jäihin pistettyjä projekteja. Eli se siitä, jos hintaa nostetaan.

    Jos joku pelkää, että Super Pro ET vetää osallistujia kalliiden osallistumismaksujen ryhmistä – pelko on aiheellinen. Se taas johtuu muissa ryhmissä perittävästä järjettömästä 260 euron osallistumismaksusta. Ilmiötä voisi kai kutsua markkinavoimaksi. Jos tuntuu siltä, että 260 eurolle ei oikein saa vastinetta niin tulee mieleen harkita jotain muuta vaihtoehtoa.

    Mikä neuvoksi? Ei ainakaan osallistumismaksun nosto missään ryhmässä. Sen sijaan 260 euron ryhmien osallistumismaksu on saatava alas tai rahoille vastinetta. Yksi askel oikeaan suuntaan oli SM-sarjassa menestyneille jaetut stipendit. Uskaltaisiko tätä mainostaa jo vaikka talvella? Vai päätetäänkö palkintorahoista vasta kun nähdään jäikö kassaan rahaa. TV:n tuottama lisäarvo näyttää olevan yksittäiselle kilpailijalle vaikeasti hyödynnettävä alue. Sen vuoksi muistutan viime keväänä asetetusta tavoitteesta löytää uusia yhteistyökumppaneita FHRA:lle keventämään kilpailujen järjestämisestä aiheutuneita kuluja. Jos kilpailijoille ja / tai FHRA:lle ei ole TV:stä mitään iloa – pitäisi se varmaan lopettaa.

    Pyydän FHRA:n johtokuntaa vakavasti harkitsemaan Super Pro ET:n osallistumismaksun jättämistä vuoden 2007 tasolle. Asialla ei ole taloudellista merkitystä. Tai saattaa ollakin – nimittäin negatiivinen. En suosittele edes minkäänlaisen lykkäyksen käyttöönottoa esim. 2009 vuodelle, sillä se tyrmää monta ko. ryhmään tähtäävää projektia. ET-ryhmät on pitkästä aikaa ainoita autoryhmiä, joihin tulee uusia kilpailijoita. Tätä kehitystä ei kannata katkaista.

    Terveisin,

    Yrjö Wallius
    kilpailijajäsen
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hyvä Uba, 100% asiaa ja sun sanoilla on varmasti iso painoarvo johtokunnassa. Kiitos.
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    No niin, vahvistus tuli, ainakin mun sähköposti on mennyt johtokunnan jäsenille.
     
  17. BBC

    BBC Guest

    OSALLISTUMISMAKSU

    Kovettu on osallistumismaksu, mutta onneksi ainakaan minun ei enää n. 20vuoden jälkeen tarvi sinne mennä tuommosia summia makselemaan.

    Jos itse ajaisin niin varailisin tässä vaiheessa vuotta laivaliput 3-4kisaan Ruotsiin (halpa hinta), 2 x piteåssa, Skellefteåssa (yksi hienoimmista radoista), Mantorp, Västerås,.... Kyllä tuolla summalla matkustelee aika paljon ja Ruottisa ei ilmoittautumismaksut päätä huimaa. Niin, ja samalla tuloo tutuksi uusia paikkoja, kisakavereita, kielitaito karttuu,.... Täällä on nyt uhkaavasti vähentynyt "autosuunnistusryhmien" kisaajat ja se ei ole yksin Suomen kohtalo vaan Ruotsissa on ollut saman suuntaista ja syy on vain yksinkertaisesti se että harrastusmahdollisuuksia on tullut lisää, kiihdytysautoilu ei vedä niin paljon nuoria kuin ennen ja se että jos kesässä on muutama hassu viikonloppu niin ei niitä kyllä jaksa näin puolivanhana viettää motoparkin tai alastaron varikoilla kun voi olla jossakin uudessa tapahtumassa eriällä päin!
    Vaikka ruottisakin on vähentynyt kuskit niin siellä sitä kisaajaa silti riittää niin pirusti.

    Antaa FHRA:n ottaa se maksu mitä haluaa. Yleensä päätösten jälkijunassa tulee LOPPUTULOS ja hyvin oletettavaa että tässäkin tulee negatiivista palautetta ja vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen negatiivisesti. Tarkoitan Yleisellä tasolla FHRA:n ilmoittautumismaksut ovat kyllä kovat kaikissa ryhmissä! Menkää ajamaan Ruottiin, nuo Piteåt jne on pirun lähellä. Nämä on pieniä maita ja kaikki on vieressä.

    Aulis
     
  18. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Jos katiskan saa kuntoon, taitaa mennä bhra:n kisoissa käymiseen koko touhu. Ja tolla rahalla voi mennä porukalla vaikka ruottiinki.
     
  19. askut

    askut 1st gear

    meinasitko uida sinne?
     
  20. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Upponallella -pasieno! :rotfl:

    Kyllä reilulla parilla tonnilla kesän reissut tekee, mikä menis väkisin
    noihin kisoihin. Täytyy muistaa et Em on tupla hinta...
     

Kerro tästä muillekin!