Sport Fury -70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keppi, 17.11.2023.

  1. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Katohan, täällä tuttuja naamoja kirjoittelee. Kyllähän minä tätä katoin jo silloin kun hommasit, että hieno aihio. :cool:
     
  2. Keppi

    Keppi 2nd gear

    Tästä yksilöstä jo itselle tuli vasen takakulmapala ja kaverille jotakin pisteosia. Oli myyjän mielestä niin märännys ettei kannata mitään peltiosia silpoa siitä.

    Somen perusteella varsin komea on harrastepeli Tatullakin! on aika muuttunut siitä kun mies harrasti pullaescorttia ja toinen ruotsalaisia tiiliskiviä. Tosin, miula on ruotsalaisia vieläkin:lol:.
    Meikäläinen ei oo oikein tekijämiehiä, mutta vielä vähemmän osaan kirjoittaa tarinaksi mitä käyn turailemassa, joten tästä päiväkirjasta tuskin pidemmän päälle on paljon muuta kuin myötähäpeää muille luettaviksi:rotfl:.
     
    Muokattu: 21.11.2023
    TatuP. tykkää tästä.
  3. TatuP.

    TatuP. 3rd gear

    Kiitos vaan! Ajat ja harrastepelit muuttuu, ukot ei. Eiku tä. :D Escortti oli tässä Jyväskylässä ajossa ja vieläpä melkein naapurissa parkissa jonkun tovin pari vuotta sitten :D
    Olihan mullakin tiiliskivi välissä ja aika ajoin jopa harmittanut sen eteenpäin laitto, mutta toisaalta eipä sitä Packardia itellä ois, jos ei ois tiiliskivee hukannut.
    Hyvinhän se tuo on lähtenyt käyntiin, kirjottaminenkin oikein mukavaa lueskeltavaa. :)
     
  4. SK-

    SK- 2nd gear

     
  5. Keppi

    Keppi 2nd gear

    Takakaaret ja oik sisäkaari ois juurikin se mitä olisin ollut vailla:D. Runkopalkit ja lattiapellit on niin simppeleitä että ne on vielä helppo tehdä ite tai kanttuuttaa jollakin kaverilla.
     
  6. Saiskos ne takakaaret sovellettua jostain muusta autosta? Täälläkin on joskus ollut ketju esim. early A-bodyyn sopivista kaarista.
     
  7. Keppi

    Keppi 2nd gear

    Täytyypä kahlata tuota koriosiota läpi että löytyykö sieltä jotakin vinkkejä tähän. takakyljethän tuohon on väännetty suorasta pellistä kaaren puoleen väliin asti jotka on jopa niin siististi tehty (ja vielä ihan hitsamalla eikä vaan heppi 10cm välein:lol: ) ettei tarvitse tehdä uudestaan, mutta kaaret vaan ei ole oikein omaan mieleen ja varsinkin oikealla on sellaista kuprua kaaren etuosassa että siellä tuskin on maalin alla muuta kuin muistoja terveestä pellistä. Noihin pintapelteihin olen onneksi päättänyt olla koskematta ennen kuin on pakko niin ne on murhe vasta sinä talvena kuin piilopuolet ja tekniikka on käyty kokonaan läpi.
     
  8. Muistaakseni niihin A -bodyhyin oli soviteltu Mersun W123 kaaria. Niitä ainakin saa vielä:

    [​IMG]
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Dart/Valiant korjauspaloja löytyy ihan vuosimallin tarkkuudella. Hintavia ovat kyllä.

    1970 Furyn takapyörän aukko näyttää a-koppaa helpommalta. Siinä ei ole ulkonevaa lippaa ja on just sopivasti jäykistävä kantti yläpuolella. Eikä kantti tee mutkaa kuten pikkuisessa moparissa.

    Mersun kaari ei ole sinne päinkään.
     
  10. SK-

    SK- 2nd gear

    Furyn takapyörän kaari on muuten aika simppeli, siinä on vaan ei-niin-mukava upotus kromikaarelle, että jos sen haluaa säilyttää tulee pientä haastetta hommaan.
     
  11. Keppi

    Keppi 2nd gear

    Mie en muutenkaan ole oikein luontainen peltiseppä niin noihin yksinkertaisempiinkin hommiin menee aikaa ainan älyttömästi että saa siistin (tai edes omaan silmään välttävän), mutta esim tuo kaarilistan upotus on yksi niitä asioita etten lähde edes itse yrittämään sitä kaaren muotoa taiteilla:odconfused:
     
  12. Keppi

    Keppi 2nd gear

    Tällä viikolla ei olekkaan saanut mitään näkyväistä aikaiseksi. Joka päivä käynyt raaputtelemassa pohjasta massoja pois. On perseestä kun on niin jäykkää että taltalla tai kaapimella ei jaksa hinkata vaikka vähän antaa lämpöäkin, mutta neekerintukalla ajaessa menee pelkäksi mössöksi. Sanon saman mitä joka kerta noissa hommissa, eli ei enää ikinä:rotfl:.
    raaputtamisen ohella hinkkailin akselin omaan silmään tarpeeksi miellyttävään kuosiin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ruosteeton se ei ole vieläkään, mutta paljoa sitä ei enää ole. ihan ensvuonna ei vielä varmastikkaan puhki ruostu.
     
    maxvo2, teippi-mikko, SK- ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Noilla on moni Valiant pilattu. Ihan hirveän näköiset vrt. Valiantin omat kaaret.
     
    Muokattu: 24.11.2023
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Edelleen early-Valluun omien kaarien jälkeen paras vaihtoehto on vanhakoppaisen Escortin kaaret. Pienellä muokkauksella tosi hyvät.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  15. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Me tehtiin nappisilmä ladan kaarista.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  16. Keppi

    Keppi 2nd gear

    Mitään näkyvää en ole edelleenkään saanut aikaan, pikkuosien puunailua ja pakkasen karttamista vaan koko viikko.
    [​IMG]
    hitaasti, mutta epävarmasti.
     
    FuryIII '71 ja Seevu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!