sportsman/pro et

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 22.1.2007.

  1. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    näytti osallistujalistaan ilmestyneen kymmenes kilvanajaja.
     
  2. fmila

    fmila Gearhead


    No jos oikein ruvetaan muisteleen, niin FHRA oli aluksi SML:n alainen, kun suurin osa perustajajäsenistä siihen aikaan oli HD-miehiä/naisia

    Mutta noi turva-asiat on aina puhuttaneet, enkä kaikkia pakollisia varusteita nää edes tarpeettomiksi. Aikanaan kaikki purnas teräskytkinkopasta ja kyllähän sen tarpeellisuus on moneen kertaan todettu. Ilman sitä ei välttämättä enää onnistu :poff: kun pahasti sattuu (vai hyvästi :rotfl: ??)

    t.AM
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kentsu on kylla oikeessa tassa asiassa. Nykyaanhan ajetaan siis vain AKKn suomenmestaruudesta. Jos joku perustaa toisen kattojarjeston ja homma radat ja vakuutukset niin sitten ejetaan niiden suomenmestaruudesta.
    Ei AKK ole mikaan jumalan, tai edes demarien, nimittama virallinen instanssi. Se on vain yksi yhdistys mika jarjestaa kilpailutoimintaa suomessa.
    USAssahan on noita kattojarjestoja useempia, NHRA, IHRA, AHRA ymym, ja jokasesta tulee maailman mestareita.
    Noi EM kisat jaisivat kylla jarjestamatta jos AKKsta eroais,kun ne ovat FIAn kisat, jota suomessa edustaa AKK.
    Ja hankalaksi asian viela tekee se etta jos FHRA eroaisi AKK/FIA systeemista, niin ne voisivat laittaa jokaisen kuskin keta ajaa FHRAn jarjestamia kisoja kilpailukieltoon FIAn alaisuudessa jarjestettavissa kisoissa.
     
  4. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Onnittelut triniemelle voitosta.Kyl superpro on superpro.
    Onnittelut myös "Mad Cow"lle semiin asti menneestä kisasta,jossa harmittava putoaminen triniemelle punavalolla.
    Sekä myös viellä BUICK`it-miehelle lisenssistä ja yhdest pudotuskierrosvoitosta.

    Oma kisa meni ihan mettään uuden kytkimen oikutellessa ja muutama muu juttu mitkä ennen on toiminut 100rosenttisesti,niin ei toiminut nyt.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia kilpatovereille, hieno yhteishenki tässäkin ryhmässä. Rento ja hauska kisa. Ja kyllä oli komeeta vetää taas läpät (melkein) seljällään, hiukan piti laittaa pulttia kaasupolkimen alle, että pysy ajat ysin puolella. Ei auttanu 40kg lisäpainot (8.92) tai vaihtokierrosten lasku 7000->6500 ja 7000rpm maalikierrosrajotin (8.94). Eka lähtö olis ilman lisäpunttia saattanu olla ennätys, mutta sitä saa ny vielä jossitella.

    Tais SET/PET mestaruusjännitys siirtyä vielä finaaleihin? Voin tulla vielä sekottaan pakkaa jos auto jäi ehkäks. Kentsulle tsemppiä vanhan/uuden koneen rakentelun kanssa. Mä olisin hävinny muuten aivan reippaasti sulle ekalla kierroksella, mut nyt se meni näin.

    Kuudes ajokausi mulla ja vasta toinen pytty Motoparkista, fiilikset aivan katossa. Saatan nasauttaa pari kaljaakin kun muksut on saatu nukkumaan :D
     
  6. onnittelut tohtorille ! ja kyllä meni pakka sekaisin taas.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Eivät ainoastaan voisi, vaan pistäisivätkin kilpailukieltoon. Toi on semmoinen kuvio, että lajin nykytilassa AKK:hon ja sen toimintaan kuuluminen on välttämätöntä ja sitä kautta pystymme myös vaikuttamaan FIA:n sääntöihin ja toimintaan drag race valiokunnan kautta, jossa suomalaisilla on ollut edustajia puheenjohtajuutta myöten. Olemalla systeemissä mukana, voi systeemin toimintaan myös vaikuttaa.
     
  8. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

    No niin, nyt on sitten koettu ensimmäinen kisa kuskin osassa. Kaikkea muutahan lajin piirissä onkin tullut tehtyä sitten 1975 Keimolan jälkeen (Paitsi nitrolaitteita).
    Aika parani vähän ensimmäisistä kokeiluista eli paras oli 11.818 ja loppunopeus jotain 187. Kaikenlaista turausta oli; milloin ei auto sysännyt ja välillä ei mies osannut toimia... 5 lähtöä tuli ajettua. Vaan nyt on D2-lisenssi taskussa ja kohti uusia toilauksia.
    Viimeiseen lisenssilähtöön Seppo ruuvasi turboruuvia puoli kierrosta ja ahdot nousi yhteen bariin. Fel-Pron sininen kannentiiviste ei tainnut olla ahtojen kanssa samalla aaltopituudella ja korkkas. Ykkösessä ja kolmosessa vettä sekä myös öljyn joukossa. Eli heitettiin pyyhe kehään ennen viimeistä lajittelukierrosta. Kisoihin ei lähdetä korjailemaan!!!
    Siinä lähdössä auto kumminkin loikkasi ihan hyvin, vaikka trans-brake ei toiminutkaan koko aikana. Kakkoselle vaihdon jälkeenkin oli voimaa ihan hyvin, mutta sitten irtos syylarista ylivuotoletku ja heitti vesipatsaan suoraan visiiriin (klemmari, josta oli jo ollut jopa puhetta ei ollut ilmestynyt letkuun!). Oli pakko löysää kun ei ensin oikein tiennyt, että mitä tapahtui. Ajelin kumminkin loppuun kun huomasin, että se oli vettä vaan...
    Yhdessä lähdössä oli aika jotain 11.84 ja loppunopeus vaan 157. Taisin löysätä liian aikaisin kun visiiri oli ihan huurussa, enkä nähnyt maalia...
    Kaikin puolin ihan opettavainen reissu. Ehkä selvisi trans-brake ongelmakin. Vaihdevaijeri ei vedä vaihteensiirtäjää tarpeeksi kun shifterin laittaa ykköselle. Ykkönen menee kyllä päälle, mutta taitaa jättää jonkun kanavan silti auki/kiinni niin, ettei saa brakella tarpeeksi paineita auton paikalla pitämiseen.
    Tinde kärsi tekemisen puutteesta. Totesi, ettei ole tottunut tuollaseen odottelemiseen. Ihan oikeassa olikin; Kyllähän PRO-ryhmissä saa puuhastella ajamista enemmän...

    -SPET 1958-
     
  9. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Onnittelut voittajalle täältäkin päin. Lisenssi on nyt "taskussa" 8) ja
    homma jatkuu Alastarossa jos vaan löytyy mystinen vesivuoto? joka vaivasi parissa lähdössä.
    Kiva viikonloppu oli kaikinpuolin,peli toimi ihan kohtuullisesti näin aluksi.
    Ja kiitos 120ZZZ:lle.
     
  10. NO NO ! nyt jo 13 kpl ilmottautuneita ja ainakin doctorNiemi puuttuu vielä :lol:
     
  11. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    set

    mäkin olen tulossa, sikälimikäli nova kestää mun kauppareissut sihen asti...ilmottauduttu ollaan jo.
    Isoin onkelma on hyväksytty kypärä, oisko kellään lainata? Masa tuskin jaksaa juosta tänäkin vuonna Nooran kypärää hakemaan...
    T: SET1002
     
  12. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    hienoa meininkiä.jos oli motopark kakkosen lajittelut kaikkein tiukin missä olen ollut mukana,niin suattaapi olla että finaali-kisat on tässä luokassa kaikkien aikojen FINAALIT.
    Taitaapi et1121n ilmottautuminenkin puuttua viellä listasta ellei ole peruuttanut viime kuuleman jälkeen.
     
  13. BS105

    BS105 1st gear

    Taitaapi et1121n ilmottautuminenkin puuttua viellä listasta ellei ole peruuttanut viime kuuleman jälkeen.[/quote]Kyllähän et 1121 on listalla mutta näyttää olevan vähän rajummassa luokassa...ja eri numerolla.
     
  14. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    no niinpä näyttikin olevan listalla.
     
  15. pisteetki taasen päivitetty ainakin Niemeltä puuttuu pointseja voitostaan :soosoo:
     
  16. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Tohtorin yhteispisteet ilmeisesti oikein? Ainoastaan Motoparkin pisteissä näpyvirhe :soosoo:
     
  17. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Joop,Tohtorin pisteet laskettu oikein,mutta MP2sen pisteet hänen kohdalta merkattu väärin.
     
  18. nimen ommaan näin :eek:
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jos ei vielä mitalinjahtaajia jännitä, niin nyt saa aloittaa, ilmoittaudun juuri finaalikisaan :)
     
  20. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Hieno homma "triniemi" ja ei jännitä yhtään,vaan odotetaan innolla kauden viimeistä kilpailua.
    Ja näillä näkymin tuo finaalikisa on Säksän viimeinen kisa ja se siirtyy takas kesäkäyttikseksi/huvikiihdyttimeksi.
     

Kerro tästä muillekin!