sportsman/pro et

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 22.1.2007.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    minkäs takia ratsunilla oli diali aika 19.99 finaaleissa? olikos tekniikka murheita vai mitä? muistaakseni aikasemmin olis ollu ajat jossain 14-16 nurkilla.
     
  2. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Kytkin luisti aika pahasti :( Ei kestänyt kierroksia yli 4500 rbm, paitsi pudotuksessa jossa janne ajoi huiman kahden sekunnin alituksen :eek:
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mä vähän kattelinkin sitä lähtöä ku oli aikas etanamaista se meno..
    ens kaudella sit uudella kytkimellä eikö vain.
     
  4. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Jep Jep. Uudet hilut on jo hankittuna, pitäis vaan sorvata paikoilleen. Ei nuo ihan bolt on osia näyttäisi olevan.
    Mikähän siitä seuraavaksi ratkeaa??
    Parissa ekassa kisassa vetarit katkeili, ja finaalissa antautu kytkin :-?
    Seuraavaksi kun siihen sovitetaan Käköltä hankitut sliksit niin?
    Vielä jos siihen sais taiottua vähän lisää poweria :eek: niin?
    Elämä on :wink:
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Nii, elämä on. Tai varmaan tässä pätee jotta liimarata on :wink:
    Eli ainahan noi laitteet on kovilla kun kiihdytellään täysillä mut noissa kunnon radoilla ajetuissa kisoissa voi kuvitella miten paljon siellä aina voimansiirtoa jne. kiusataan kun oikein löylytetään liikkeelle tollaselta liimatulta pinnalta. Oikein hirvittää ajatella kun meidän koppimopokin ammutaan aina liikkeelle transbrakella 5500 rundeista jotta millasta selkäsaunaa se joka kerta tarjoaa kardaanille, ristikoille, perälle, vetareille eli koko voimansiirtopuolelle mut se oli yks niistä jutuista mihin nyt aluks eka kaudelle satsattiin ja hyvin se tuntui kestävän ilman mitään ropleemia :D
    Joten tohon voimansiirtoon kannattaa varmastikin satsata ratsunissakin etenkin jos siirryt ajelemaan slickseillä :wink:
     
  6. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Ton voimansiirron (lähinnä perän) muuttaminen on vähän hankalaa, menettämättä auton orkkiskuoseja. Tossa on koko takajousitusrakennelma tarkoitettu lähinnä mutka-ajoon, eikä välttämättä sovi kovin hyvin äkkilähtöihin.
    Noilla tehoilla ei vielä välttämättä mitään sliksejä tarvittais, mutta tasasuutta ne todennäkoisesti kyllä tois. Noilla katurenkailla on tuo renkaiden lämmittäminen aika tarkkaa puuhaa. Vähän liian kylmä tai lämmin, niin pitoa ei ole paljoakaan, mutta juuri sopivanlämpöisenä pitää kyllä hyvin.
    Harjoitusta Harjoitusta :oops:
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Noita Datsuneita näkee aika paljon jenkkilän päässä strippikäytössä SB Letukoilla varustettuna. Ootko tutkaillut että minkälaiset alustaratkaisut niissä on?
     
  8. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Muutamasta oon nähny kuvia. Niissä on ollu jäykkä perä, coiloverit ja nelilinkit. On jossain ollu myös ilmeisesti jaggen perä ja vakioripustukset.
    Tohonhan saa valmiita muutossarjoja sekä perän rakennukseen että sb-moottorin (Chevy ja Ford) sovitukseen. Ovat aika hintavia, ja sen jälkeen tuosta ei enää hevin saa alkuperäistä takaisin. Joutuu muunmuassa muokkaamaan takarunkoa ja poistamaan apurungon kiinnikkeet.
    Laatikkohan meillä jo on sellainen millä jenkit ajavat Datsunin koneella n.11sek. aikoja. (70-luvun lopun vanista)
     
  9. Lelu

    Lelu 1st gear

    Nyt on saatu talliin lateksia seinään jä valoja lisää Herald Hirmuisen tulevaan talliin ja tällä viikolla saadaan varsinainen potilas ja elintenluovuttaja työn alle.78scotsdalen elintenluovutustestamentissa lukee seuraavaa:Täten luovutan 350cid bensamoottorin sekä th-350 vaihteiston ja 12pulttisen taka-akselini kiihdytysautoilun alttarille ja toivon että siirrännäiseni auttavat herald hirmuisen uudelleen syntymässä.Lisäksi annan luvan hieman kavennuttaa taka-akseliani ja vaihtaa vaihteistooni vähän rajumman turbiinin,jotta Herald heräisi ensi kesänä 11-12 sekunnin aikoihin.

    Kunnioittavasti Chevrolet Scotsdale
     
  10. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Tarkoitus olis ajaa pitkästä aikaa kausi läpi jahka tuo uusi kulkine valmistuu?... Huomenna pitäis saada Nissani pois putkimieheltä! :D
     
  11. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear

    Joo, on tuo liimarata ihmeellinen :eek: meillä meni kauden aikana: Nokka poikki, Kykimestä lähti pala irti, ja sitten Laatikko hajos.... sieltäkin lähti ygös rattaasta pala irti + kaikkea muuta :lol:
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Heikki, millä mallilla hommat ensi kesää varten?Terv:Kari Laitinen,Pro Et 1337
     
  13. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear

    Meillä on hommat Hyvällä mallilla! Pieniä, ja vähän isompia parannuksia sekä kevennyksiä. mutta tarkoitus olisi taas mennä kovempaa 8) Mitenkäs teillä?
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Pontiacciin sautetaan tehä jottain "pieniä parannuksia" ja "halpamatkojen kuljetusautoon" huoltoo ja vähän noita oleskelu tiloja kuntoo niin saadaan juoda kahvit ihan pöydän ääressä.Myö kanssa koitetaan suaha Pontiacci nopeemmaks!!!!Terv:Kari Laitinen,Pro Et 1337
     
  15. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear

    Hyvä homma! pikkuhiljaa hyvä tulee :p Zemppiä teille sinne Kuopioon ja pidetään yhteyttä tässä talven aikana!
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Mitä kuuluu HERALD HIRMUISELLE?Meillä on tullut uutta taka iskaria ja jotain linkin päitä tallille.Terv:pro Et 1337
     
  17. joopa

    joopa 1st gear

    Tervehdys kuopioon.Heraldissa ollaan keskitytty korin entisöintiin,eli ruosteet hiottu,pyöränaukot leikelty isommiks,skuuppi pitäs vielä muotoilla vanhaan kuosiin niin pääsis mahollisesti joulun pyhinä ruiskutteleen valkosta sinisin ja punasin raidoin niinkun ennenvanhaan.Kotisivujakin ollaan väsäilty jos vaikka sais nekin auki tän vuoden puolella.Laitan tänne tai omille sivuille juttua kuvineen heti kun aika taas vähän helpottaa.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tuleeks ihan oma väritys, vaiko joku muinainen teema? Ekoissa versioissahan siinä oli vielä täyslevee Dana aksilakin, perä korkeella ja pyörät reilusti aukoista ulkona, toisessa, tais olla mustassa sitten oli jo enempi "pro stock" tyyppistä lookia. Musta se muistaakseni silloin oli kun mä sitä rupesin tuhraamaan, Harald motiivi vielä takaluukun päällä.
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys kaikille sportman/pro et porukoille,laskin tuossa että näyttäisi tulevan ensi kesän kisoihin mukavasti porukkaa ajamaan.Ruvetaanko pitämään jonkinmoista listaa ketkä tulevat ajamaan FHRA:n kisoihin kaudella 2008? Terv:Kari Laitinen,Pro Et 1337
     
  20. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear

    Minä! :eek: Pro ET / 1000
     

Kerro tästä muillekin!