sprinter 313cdi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja klasu78, 28.1.2015.

  1. klasu78

    klasu78 1st gear

    Vakiokalustoa

    Viestit: 70
    Liittynyt: Su 30.05, 2004 13:24
    Paikkakunta: Säkylä

    Lähetetty: Ke 28.01, 2015 10:15

    Alkanu mittarissa palamaan kaikki merkkivalot, palaa lähes aina.
    Jarrupoljin tuntuu suunnilleen sellaiselta, kuin abs nakuuttais polkimeen.
    Onko nuo jotakin tyyppivikoja, vai mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään? 

    Välillä kierrokset nousee itsekseen, vaikkei kaasuun polje, tai sit jää välillä hetkeksi hirteen.
    Tänään auto vaan sammui kesken ajon. Ei lähtenyt käyntiin, vaikka useasti koitin. Hinattiin auto kotiin ja koitin vielä kotona, niin sit käynnistyi ihan normaalisti. Nyt on hyvät neuvot kullan arvoisia.
    Auto on 03 mallinen ja ajettu noin 270tkm
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ihan suosiolla vikakoodien luku ensimmäisenä, arvaamalla ei varmasti syytä löydy.
     
  3. M

    M Gearhead

    Ja mersuforumilta voisi löytyä paremmin vinkkejä.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vikakuvaus on perseestä, mutta koitetaas silti.

    -Alkoiko nuo mittarivalot palamaan kerralla, vai syttyneet yksitellen ja ajoa jatkettu niistä välittämättä?

    -Naputtaako se poljin koko ajan? Ihan samalla tavalla, vaikka painaa lujaa taikka kevyesti?

    -Kierrokset voi nousta monella tavalla. Hissukseen tai nopeasti. Paljonko ne nousee? Onko autossa ilmastointi ja se kytkee sitä päälle/pois?
     
  5. kapa

    kapa 3rd gear

    Oliko se ton ikäsissä niitä konetilan johtosarjaongelmia?
     
  6. klasu78

    klasu78 1st gear

    Valot syttyy kerralla kaikki. Joskus saattaa mennä hetken niin, että ei valot pala, mut sit taas kerralla kaikki. Eilisen sammumisen jälkeen jäi vallan palamaan edc valo ja auto vika tilassa, eli on niinkuin turboton ja kiertää vaan noin 3000.
    Kierrosten nousu nopea ja kierroksia about 2500. Ilmastointi on, mut se on vallan napista ollu pois päältä.
    Eilen luettiin viat paikallisella ad korjaamolla. Nollauksen jälkeen sinne tuli takas viaks joku polttoaine kiskon paine alhainen tai sinnepäin. Auto ei anna sitä edes nollata. Kun yrittää niin moottori niinku yskäsee.
    He ei osannu epäillä mitään erityistä ja tuntu et ei oikeen mielenkiintoa otyaa työtä vastaan.jos nuoret pojay pelkää ettei saa vikaa etsittyä
     
  7. olds79

    olds79 3rd gear

    oisko paineensäätimessä tai -tunnistimessa vika tai polttoaine pumppu alkaa olla tiensä päässä.
     
  8. S.M

    S.M 1st gear

    Onko akku varmasti kunnossa noissa on ollu joskus ongelmaa kun jännite tippuu startatessa niin eipä toimi sitten millään.Noi on ronkeleita vaikka pyörittäs niinmaan perkeleesti ni se ei kerro vielä mitään.

    Polttoaineen paine alhainen herjaa äkkiä commonrail pumppuvikaan niitäkun ei ole tehty kestämään. Se pitäisi pystyä mittaamaan paine mittarilla kiskosta.Summa mutikassa turha kalliita osia ruveta vaihtamaan mutta hyvin yleistä korjaamoilla.

    Siinä kiskossa pitäs kyllä olla bybas venttiili päässä eli seki voi olla paskanen tai paskana jolloin ei kerää painetta.
    Mites toi polttoaine suodatin se olisi kanssa halpa alotus kohde.

    Tollaset tuli ekana mieleen.
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Commonrail -pumppua minäkin veikkaisin. Siihen sai muistaakseni korjaussarjan, jolloin sen remppaaminen ei ollut edes pahan kallis operaatio.

    Noita mersuja rapatessa on tullut huomattua, että merkkikorjaamon vikadiagnoosin jälkeen voi päätellä, että nimenomaan ainakin se korjaamon rikkinäiseksi oletettama paikka on ehjä. Kyllä sinne mielellään kalliita osia vaihdetaan, vaikka vika on jossain ihan muualla.
     
  10. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    vetäiskö ilmaa pa-putkiston liitoksista (suotimen/siirtopumpun/korkeapainepumpun)joissa o-renkaat , mulla c-mese -01 cdi ajettu 632 tkm , olen pariin kertaan joutunu vaihtaa noi 9v./260tkm:n aikana , osa n:eek: A6019970345 / 6 kpl , olen ollu 26v. myymäs näihin vessoihin osii , noista lähtisin , jos ei ole vaihdettu
     
  11. kapa

    kapa 3rd gear

    Kannattaa mennä johonkin asiantuntevaan bosch dieselhuoltoon teettään diagnoosi. Testerillä näkee nouseeko paine ja toimiiko anturi. Ongelma voi olla myös viallinen suutin missä on niin suuret ohivuodot ettei paine nouse. Reilipumpulta kun irrottaa johdon m-propilta niin paine pitäisi nousta eli se antaa max paineen vaikka ohjaus pyytäisi muuta. Asiantuntevaan diagnoosiin kannattaa satsata ei tarvi randomina vaihdella kikkareita.
     
  12. klasu78

    klasu78 1st gear

    Hyviä vinkkejä, kiitos. Varmaan mersu suuntaa seuraavaks Huittisten special motorsille.
     

Kerro tästä muillekin!