Stall speed ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja reunu93, 9.10.2003.

  1. reunu93

    reunu93 1st gear

    Voisko kukaan paremmin asiasta perillä oleva auttaa valitsemaan oikea turbiini?

    Autoni on kevyt (vain 1250kg) ja takavetoinen varustettu 3,7 välityksellä. Koneena toimii pikkulohko chevy 350 ja sen jatkeena TH700R4. Nokka on hiukan kireämpi kuin alkuperäinen eli tyhjäkäynti on 700-800. Kansia on portattu ja hedersit istuvat paikoillaan.

    Ongelmana on seisominen liikennevaloissa, jolloin kaaralla on menohaluja liikaakin eli ei tahdo pysyä paikoillaan. Nyt laatikossa on tavallinen orkkis turbiini. Renkaan korkeus on 26".

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: reunu93 2003-10-09 17:53 ]</font>
     
  2. aurinko

    aurinko 1st gear

    ei siinä mitn vikaa ole,se vaan tahtoo nöyryyttää sen toyotan siitä viereiseltä kaistalta...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    tci break away eli riko pois tuotesarja on aika halpa mutta itsellä kävi juuri kuten tci lupasi.sulle vois olla toi 11 tuumanen hyvä,stall n.2200-2800.(3000 502:sen perässä) B&M hole shot turbaaneista löytyy.soita johonki vauhtiputkaan,niin kyllä ne jotain keksii.muistan kuulleeno huhun että joku ooppeelin turbiini olis mainio pikkulohkon perässä eli täs tapauksessa monzan turbiini.
     
  4. Micky

    Micky Gearhead

    Mitenkäs toimii käytännössä buickin st400 turbiini joka on sähkösellä stall speedillä???
    Kestääkös minkä verran kierroksia jatkuvassa käytössä jos poistaa mikrokytkimet lepotilaasennosta ja laittaa wörkkimään isommalla jenkalla?
    Käytännön kokemuksia kellään?
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

    tarkoititko ns. switch-pitch limppua ? Jos, niin tässä lainaus sivulta

    http://500cid.com/mts/AL/article1.html

    "Still want your cake and be able to eat it too? Comb the wrecking yards for a 1965-66 Turbo 400 trans with a switch pitch torque converter. To me this is as slick a trans as you can use in your project. These beauties came from the factory with an adjustable stall speed converter. You read right. Simply hit a button and the converter vanes changed pitch inside the converter. Your stall speed now went from 2000 to 3000 at the touch of a button. Once the car is 100 feet out of the hole let go of the button. Now the converter flips back to the tighter low speed setting. Now loss of power for the top end charge. No loss of gas mileage with a slippy converter on the highway. Almost to slick for words.
    Still not trick enough for you? How about this? You can wire the converter to your brake light switch. Now you can run a bit "too much" camshaft than you should. What happens is when you step on the brake to stop at the light the converter trips to high stall and loosens up. Your bad boy rump rump cam is now not fighting too tight a converter. It will idle much better in gear. No need to pop it into neutral. When the light changes just nail it and let up on the brake pedal. You leave the light under high stall and it automatically tightens up as your rolling. "

    Ja sitten toinen linkki:

    http://www.paeenterprises.com/paeproducts8.html

    Minulla ei kuitenkaan ole näistä mitään omaa kokemusta. Näitä varmaan käytettäisiin alvariinsa joka vehkeessä jos nämä olisivat "hot ticket" mutta saattaa hyvinkin olla sovelias tekniikka joihinkin tarpeisiin.
     
  6. Micky

    Micky Gearhead

    kiits.eiköhän noista jo selviä tarpeeks ja tietääpä millä nimikkeillä hakee lisätietoutta...ja eikun kääntelemään...huomenna..
     
  7. tomimk

    tomimk 1st gear

    Laita 2000 - 2500 turbiini niin pelaa. Esim Vetten turbiini olis oiken hyvä. Hintahan menee suoraan stallspeedkierros/mummonmarkka
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Juu, ehkä noissa halvimmissa bulkkiturbiineissa hinta menee noin.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    TCI:n Saturday Night Special stall 1600-1800 rpm 300e, että aika lähelle menee tota nyrkkisääntöä...
     

Kerro tästä muillekin!