Stanadyne syöttöpumpun sielunelämä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 96CID, 10.9.2024.

  1. 96CID

    96CID 1st gear

    Moro!
    Koitan löytää syytä miksi Chevy van6,5D -1998 antaa vikakoodin 0216! Asiaa olen koittanut tutkia ja syy taitaa löytyä syöttöpumpun optisesta sensorista tai itse syöttöpumpusta. Vian kun kuittaa pois niin käyntiääni on normaali ja vääntö koneessa tuntuu olevan kunnossa.
    kuitenkin vika ilmaantuu melko pian takaisin ja koneen käyntiääni muuttuu karummaksi.Siirtopumppu on uusi ja polttoaineletkuissa ei näytä olevan vuotoa.

    Helpoin tapa vissiin on uusia isolla rahalla koko syöttöpumppu ja todeta että taas toimii. Mutta eikös tuo optinen sensori ole se joka antaa tuon vikakoodin ja haistelee toimivuutta? Kaippa tuo optinen sensori voi kulua jos siinä on linssi joka kyttää pumpun toimivuutta ( ajoitusta) noh! Kaikki arvuuttelu asiasta voi auttaa… ennenkuin vien pajalle ja lataan pöydälle nipun dollareita :)
     
  2. Jakke IV

    Jakke IV Gearhead

    Ei välttämättä ole itse pumpussa mitään vikaa. Itellä oli pumpun perusajoitus niin paljon pielessä, ettei pumpun oma säätö lämpimänä enää riittänyt. Kannattas tiedon antavalla skannerilla katsoa ensin mitä TDC Offset on.
     
  3. 96CID

    96CID 1st gear

    Hei kiitos kommentista!
    Tätä samaa tulkitsen tuosta! Eli siis vikakoodia ei tule ennenkuin lämpötila saavuttaa +76 tai ainakin siis lähelle sitä astetta. Kävin viikolla juttelemassa ammattilaisten kanssa, joka hoitaisi homman kahvitauon lomassa :) Mutta koitan samalla oppia itsekkin tuosta laitteesta. Askelmoottori pumpun kyljessä kuulemma hoitaa tuota ajoituksen säätöä. Rispaantuneet piuhat ja liittimet voivat aiheuttaa samaa ongelmaa... sellaisan piuhavikoja ei löytynyt. Tuo pumppu rakentuu kolmesta osa-alueesta. Mekaaninen, Optinen ja Sähköinen ja joku niistä renaa( sano Tamperelainen :) ) no joo... mukavaa tämä vaneilu on ollut ja sain ikuisen japanilaisiin autoihin vannoutuneen kaverin ostamaan myös vanin.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    kulunut jakopää saa viimein aikaan tuon ettei ajoituksen korjaus riitä kuittaamaan muutosta.
    vaatii hieman akropatiaa ja hassuja asentoja kurkotella kojetaulun alla että pääsee pumpun kiinnitys pultteihin käsiksi.
     
  5. 96CID

    96CID 1st gear

    Moro, vastaan tähän, jos siitä olis jollekkin hyötyä kun selailee täällä samaisesta ongelmasta.
    Löysin täältä vanhemmista keskusteluista ohjeen jonka tein ja en ole saanut 0216 vikakoodia aikaiseksi ja kone ruksuttaa normaalisti.
    TDC offset, sähköinen resetointi-> Kaasupohjaan, virrat päälle mutta ei käyntiin. pidä 1minuutti virrat ja kaasu pohjassa.Sen jälkeen virrat pois 1minuutti ja toistin tämän muutaman kerran... HUOM! saattoi olla ihan valohoitosysteemi koko tuo toimenpide ja tuurilla joku meni ehkä kohdilleen, ei mitään havaintoa mitä tapahtu ja katsotaan siirsikö vaan oikeaa ongelmaa... en tiedä. :)
     

Kerro tästä muillekin!