Starletin perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rubberduck, 16.4.2003.

  1. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Onko kellään muistikuvaa mikä on vakio takatuupparistarletin (KP60?) perävälitys?
     
  2. 5KinKP60

    5KinKP60 1st gear

    Tonnisella koneella 3,9
    Isolohko 1,3:lla noin 3,5

    --

    Määritä itse omastasi välitys pienellä työllä. Veivaa kardaania joitakin muutamia kymmeniä kierroksia - jaa se luku takarenkaan pyörähdysten lukumäärällä.

    Virhelukema luonnollisesti pienenee mitä useamman kierroksen viitsit kardaania vemputtaa.
    3,9 välityksellä saat kieputtaa 39 kierrosta jotta saat takarenkaan pyörähtämään 10 kierrosta.

    -A.
     
  3. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Jos et haluu niin tarkkaa niin pyöritä rengasta 2 kertaa ympäri niin saat kardaanin pyörähdyksistä välityksesi. Toinen rengas pitäis kai olla paikallaan mitatessa.
     
  4. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Kiitos, tuo 5KinKP60:n tieto/arvio riittää spekuloinnin tässä vaiheessa. Pitää jossain välissä vaan yhyttää jostain Tähtönen ja laskea rengasta pyöritellen tai tsekata tyyppikilvestä - kai se siitä jollain opilla ilmenee...
     
  5. OpaS

    OpaS Gearhead

    Ja jos ei oo lukkoperää ja pyöritetään yhtä rengasta niin muistetaan jakaa ne kierrokset kahdella.
     

Kerro tästä muillekin!