"Startin esto"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja BB Coronet 500, 31.8.2004.

  1. BB Coronet 500

    BB Coronet 500 Gearhead

    Onks kukaan perehtynyt tohon systeemiin?? Mulla starttaa vaihde silmässäkin, joten tulihan siitä sanomista katsastuksessa Mulla on hurstin shifteri 727 laatikossa, jossa on manuaaliventtiilikoneisto käännetyllä kaaviolla!! Laatikon kyljessä näyttäis olevan 3 napainen pistoke, mut piuhasta ei tietookaan!! Elikkä jos siinnä on joskus semmoinen ollu, ni miks se on otettu pois?? Riittääkö et lisään uuden piuhan vai meneekö shifterikin vaihtoon?? En ole vielä ehtinyt purkaa keskikonsolia...sitten selvinnee shifterin tyyppi yms... Onks siellä shifterin (kaikkien) päässä joku "tappi" mikä tunnistaa mikä vaihde on silmässä??
    AAPUUVA
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moparissa shifterillä ei pitäis olla mitään tekemistä ton systeemin kanssa vaan laatikon kyljen pistoke hoitaa homman. Se on se keskimmäinen karva joka ohjaa starttirelettä, sen pitäis maadottua vaihteen ollessa vapaalla tai parkilla. Siitä vaan piuha starttireleelle oikeeseen - kohtaan , se on se käikäle johon startilta (ja akulta +) sekä virtalukolta tulee johdot, löytyy alunperin joko tulipellistä tai sisälokarista. [​IMG]
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Riippuu varmaan kepistäkin, tai edellisestä omistajasta, sillä ainakin mulla tulee Hurstin T-kahva tarvikevaijerikeppiin noi NSS vastaavat piuhat ja kepin asennosta vaan riippuu starttaako, vaihde voi hyvin olla päälläkin.

    Tämä tuli testattua kun vaijeri meni poikki parkissa, mutta oli pakko saada kone käyntiin ja auto kotia. Auton alta eka D päälle, sitten kabiinista keppi P-asentoon ja johan lähti.

    Yleensä ongelmana on ollut, että ei starttaa ollenkaan, eli ei yhdistä. Joskus tullut mieleen vetää se piuha suoraan peltiin kiinni, sittenhän starttaisi aina, mutta voisihan siitäkin tulla sanomista.
     

Kerro tästä muillekin!