Startin hiilten juottaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja j7, 17.8.2024.

  1. j7

    j7 1st gear

    Milläs aineella ja millaisella kolvilla onnistuisi helpoiten uusien hiilten juottaminen ison dieselkoneen starttiin?

    Etteivät sula pidempään startatessa sitten irti...
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Paras olisi happi/asetyleeni ja pillit tai nestekaasupoltin. Tarpeeksi tehoa jotta saa nopeasti riittävällä lämmöllä tinattua kiinni. Ja vanhanajan lyijyllistä tinaa. Sillä uudella tinalla voi heittää minusta vaikka kuikkaa. Eno nähny startatessa irronneita tinauksia kyllä mutta pienellä teholla sähkökolvilla iänkaiken tuhratessa lämpö siirtyy muualle eikä kunnolla saa tehtyä kestäviä liitoksia. Joku iso vanhanajan peltisepän kolvikin menis tommosessa hommassa varmasti hyvin.
     
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Joskus aikoinaan tinasin pillillä rautapala punaseksi ja sillä lämpöä kohteeseen (pyöräkoneen startin hiiilet)
     
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Niitä varten meillä oli 70-luvulla 250W "rännikolvi". Eli semmoinen vasaran näköinen ja aika painavakin värkki. Mutta joo, tarvii myös kunnon tinaa ja "hapotuksen".

    t.AM
     

Kerro tästä muillekin!