Starttaus seisomisen jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja -JJH-, 26.5.2017.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ja jos ei alkup.mallista suodatinta on eka starttaus pitkä koska siinä on takaiskun tyylinen läppä,laita takaisku valve bensalinjaan ja kokeile.
     
  2. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Itse asiassa, aiemmin taisin jo kysellä/mainita täällä, että stoppaamisen jälkeen käryää soppa autotallissa jonkun aikaa. Tämäkin voisi indikoida osaltaan, että kaasari on saattanut vuotaa jo aiemmin, mutta nyt vuoto on suurentunut niin että bowl tyhjenee 5-6 tunnissa imusarjaan(?).

    Tuntematta Quadrajettia kovin hyvin, niin tämähän voisi olla helppo testata tuuppaamalla hiukan soppaa siitä keskeltä, vent tuben kautta, bowliin ja starttaa sitten. Jos kone jyrähtää käyntiin, niin bowlin sopan pitäisi varmaan riittää siihen että mekaaninenkin bensapumppu saisi tankilta asti bowliin lisää ainetta?

    Joo, ei tää mikään korjaus ole, mutta kunhan mietin jotain purkkapaikkausta siksi aikaa, kun saisi raapaistua kalenteriin aikaa tehdä jotain asialle.

    -JJ-
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ei mullakaan ole sitä takaiskullista filtteriä vaan marine-mallin metallisuodin joka virtaa paremmin.Kone tärähtää avainta näyttämällä käymään kylmänä tai kuumana.
    Kaasuttimen kammion täyttäminen ulkopuolelta käy juuri noin kuin meinasitkin,siitä vent tuben aukosta varovasti vaikka isolla injektioruutalla.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuo on helppo testata, ja tuollatavallahan talvenkin yli seissyt kärry lähtee yleensä heti käyntiin. Ja muutaman kerran vielä polkaiset pedaalin lattiaan, niin kiihdytyspumppu antaa hieman apua lisäksi. veikkaan että heti starttaa.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuo on yleisestikin about kuukauden seisomisen jälkeen ihan hyvä liike, ei tartte sahata niin pitkään.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu. Itse injektioruiskun sijaan käytän edelbrock kaasutinta :D
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Onkai se kompromissi sekin, Edelbrockista jotain hyötyä ees? :rotfl:
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ko. vehje tuntuu ihan saman vaativan.
     
    rane58 ja xarper tykkäävät tästä.
  9. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Nyt vasta kerkesin pyörähtään tallilla ja lähdin purkamaan helposta päästä tätä asiaa eli lorautin kaasariin soppaa, pumppasin jonkun kerran pedaalia, luin pari kertaa isämeidän ja starttaamaan ... paskaa huuleen, ihan sama tarina ku aiemminkin eli saa sahata oikein olan takaa, ennenkuin lopulta lähtee.

    Lienee sytkä seuraava tarkistusten kohde...

    -JJ-
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sytkä tai sitten quadrajet. Ei ois eka joka ei starttaa.


    Vai kaadoitko suoraan kurkkuihin vai tonne fuel bowliin?
     
  11. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Lorautin vent tuben kautta bowliin. Periaatteessa kai levinny kiihdytyspumppukin voisi tuoda ongelmia, mutta kunhan koneen saa käymään ni tuo mun kone vastaa kyllä kaasuun nätisti...

    -JJ-
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Akan vanin täräytin tulille vajaan kahden vuoden seisonnan jälkeen. Hieman pitempi tarttaus ja siinä se alkoi hörskyttää. Olds 350cid kone ja Cartteri päällä ilman ryyppyä. Nyt tarttis harkita katsastusta. Tankis on 95 pensa :eek: ja kaikki toimiin kuten ennenkin :) Olds on huippu :cool:
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mihis tuollanen takaiskuventtiili pitäisi asentaa.. tankin luo? ennen mek. pumppua? pumpun ja filtterin väliin? filtterin ja kaasarin väliin?

    aattelin kans kokeilla halpaa ja helppoa ratkaisua ja hankkii sellasen kokeeksi. (ja aattelin laittaa sen filtterin ja kaasarin väliin siihen ihan helposti näkyville)
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Entä jos koklaat suoraan kurkkuun?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu seisonta loppuu kun pruuttaa kurkun täyteen:poff:.
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    FYI -JJH-: Nyt kun siihen on vaihdettu kaikki sytkäkamat (siis tulpat, johdot, konkka, kärjet, pyörijä ja jakajankansi), niin reilun kahden vuorokauden seisokin jälkeen kaasupoljin kaks kertaa pohjaan ja laakista käymään... Ei vaan jaksa käydä kylmänä, jos ei lirputa polkimella, kun ei se huikka oo kunnossa, vähän kun lämpiää, toimii kuin Buick...

    Auto nyt valmiina nosturilla takarummut irti, jos ne kengät vaikka maanantaina olis tontilla, sais ne takajarrut kuntoon....
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. fudge85

    fudge85 Gearhead

    blazeri ihmetytti... yli 5v seisonu ulkosalla ja melkein laakista käyntiin.. starttia pittää vähän kopuutella että starttaa.. -89 350 kone on kyllä makia :cool: viikonlopun kesti ajellakki siirtokilvillä ja kaikki pelas, jopa cruise.. hitsi hommia vielä niin joskus pääsis leimalle..
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja huikka hyvä säätää ajokelin mukaan? Otse vaniin säädin pakkasella ja nyt saa olla ihan pienellä ettei tuu liikaa. Ja taas kierrokset jää mataliksi.
     
  19. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pumpun jälkeen,mätänetistä löytyy halpiksia
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Miksei ennen sitä? Onko tietoa jostai halvasta suodattimesta missä takaisku itessään?
     

Kerro tästä muillekin!