Startti mekkaloi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anssi, 28.7.2003.

  1. Anssi

    Anssi Gearhead

    Mikähän mahtaisi olla vikana startissa, kun se rääkäisee tosi pahan kuuloisesti juuri moottorin käynnistymishetkellä? Startti ottaa hyvin vetolevyn hampaille käynnistyksen alkuvaiheessa, eikä siis siinä vaiheessa mekkaloi. Rattaiden rääkäisy tulee vain silloin, kun kone käynnistyy.. Startilla on myös taipumus jäädä pyörimään aika pitkäksi aikaa käynnistyksen jälkeen (käy kone tai ei). Toi pitkä jälkipyöriminen on aika rasittavaa, jos konetta pitää starttailla uudestaan..

    Kone on Chevyn 305 ja startti on pari kuukautta käytetty tehostartti. Startin valmistajasta/mallista ei ole just nyt tarkempaa tietoa.

    Olisikohan arvon raadilla heittää tietoa tai edes valistuneita arvauksia vian syystä ja mahdollisesta korjauksesta?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Anssi 2003-07-29 01:29 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    tarkasta bendixin toiminta
     
  3. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Pendixin hammaspyörä siellä todennäköisesti pyörii, kun on sökö.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkista vetolevyn ja bendix rattaan välys, jos on liika tiukka sovite niin bendix voi jumiutua kiinni vetolevyyn.
    Itselläni oli vastaavanlaisia ongelmia tehostartin kanssa, shimmilevy väliin ja lopetti rääkymisen.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osaisiko joku kertoa kuinka se välys tarkistetaan? Nyrkkisäntöhän on että puolen millin paperiliilin pitäisi mahtua rattaiden välistä, mutta kuinka saat rattaat yhteen muuten kuin kääntämällä virta-avaimesta.
    On vähän ahdasta ruveta ruuvarilla kampeamaan.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Itse kans taistelin chevyn startin kanssa ja minusta tuo 0,5 mm on liian vähän(mielipide).Tein itse näin: vetolevyn hammaskehän ja startin akselin väliin pitäisi mennä 1/8" kuusiokoloavain naheesti. Silloin pitäisi olla hammaskosketuskin kohillaan. Chevyssä voi myös tehdä niin että ottaa solenoidin pois ja vetäisee rautaklunssista käsin bendixin vetolevylle. Ja sitte vaa kattoo peilillä hammaskosketuksen. Olipas vaikea selittää.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eroaako shimmilevyt jotenkin tavallisista prikoista? En ole sellaisia nähnyt, ja en viitsisi ajaa speedshoppiin ja todeta että kouraan lyödään muutama tavallinen aluslevy.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Shimmit on ohuita pellinpaloja, helppo leikata ja porata itsekin.

    Chevyn startin saa kyllä ruuvarilla kammettua päälle jos ei peltisarjat tai joku muu hänkslää edessä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, shimmilevyjä kannattaa käyttää. Multa palo edellinen startti kun kone ei käynnistynytkään ja startti vaan pyöritti kunnes virta loppu akusta. Popular Hot Roddingin tuoreessa numerossa on artikkeli kuinka gm startin saa hiljaiseksi.
    MM
     

Kerro tästä muillekin!