starttiin tehoa lisää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ODIS, 18.12.2007.

  1. ODIS

    ODIS 3rd gear

    elikkäs ongelma on seuraava:miten saada vw pakun vm-74 starttiin lisää poweria?nyt alkais olla golfin 1.6d kone asennettuna tohon palloon mut ei riitä startissa voima pyörittään konetta kunnolla.............vinkkejä kaivataan
     
  2. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    No isompi akku, paremmat kaapelit tulis ekana mieleen, ja jos (enpä usko) jostain löytys aftermarket bolt-on tehostartti niin mikä jottei, tai sitte jos oot aivan übertekniikkamaisteri niin sähän hitsaat johonki järeempään starttiin sopivat kiinnikkeet ja laitat 1.6d startin bendixin taidokkaasti sen järeän startin tankoon kiinni (en tiiä miten, mutta vissiin jotenki sitte) :rotfl: eikait niitä starttimoottoreita oikein muuten pysty virittelemään, kun eikös niitä normaaleja moottoreita yleensä viritellä :poff: tietysti on vielä sekin vaihtoehto että käämit ihan uusiks ne kuparit sieltä 1.6d startin sisältä, korvaat ne paksummalla kuparilla, mutta sekin olis varmaan 'sopivasti' hankala homma... emminä tiiä
     
  3. Pex

    Pex 1st gear

    Aika trolli....

    Ihan ekana, laita se 1.6 Golfin startti siihen koneeseen kii, luulis toimivan.

    VAN ON!
    -Pex-
     
  4. ODIS

    ODIS 3rd gear

    taidanpa koittaa kuinka se kestää 24v :oops:
     
  5. Reetu

    Reetu 1st gear

    Rakenna koneeseen puolipuristusventtiili...
     
  6. napa

    napa 3rd gear

    kyllä startti yleensä hyvin kestää sen 24 V, koska pääsee silloin kuitenkin helpommalla... eli ei tartte sahata maailman tappiin asti, vaan räjähtää yleensä heti käyntiin :wink:

    ei mulla ainakaan ikinä ole startti sen 24 v takia lauennut :D

    mulla oli kans ongelmia löytää sellainen startti joka pyörittää hyvin 3 litraista bensa konetta (sen oma startti ei tullut kysymykseen tilan puutteen vuoksi), audi 100 startilla olen nyt tullut toimeen (24 voltilla...)

    12 voltilla tapellessa meni startteja, hammaskehiä ja akkuja vain paskaksi, kun ei jaksanut pyörittää tarpeeksi nopeasti, 24 voltilla räjähtää käyntiin heti, kun vain hipaisee startti nappulaa 8)
     
  7. WSE

    WSE 1st gear

    eiköhän tuossa ole tyypillinen bosch tuoteperheen startti (?) jota on valmistettu monen tehoisena, pulttaat kiinnityslaippaan sopivan rungon vaikka fordin starteista /vast. eli kaikki muut osat tehokkaammasta mutta bendix ja laippa vanhasta.
     
  8. jartos

    jartos 1st gear

    laita optima akku ni jaksaa vähä nopeammin ja ei lopu virta
     
  9. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Onkos tuo just rempattu kone?
    Mulla ainakin meinas startti antautua uuden koneen kanssa kunnes vetelin öljyä ympäriinsä ja pyörittelin ilman tulppia jonnin aikaa niin normi startti oli riittävä.
     
  10. ODIS

    ODIS 3rd gear

    Onkos tuo just rempattu kone? kyllä se on rempattu motti, no täytyy hinata käyntiin että öljyt kiertää ja koittaa uudestaan. ei ollut 24v apua mutta savua tuntui puskevan ihan kiitettävästi :lol:
     
  11. ODIS

    ODIS 3rd gear

     

Kerro tästä muillekin!