story of turbo vallu

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja guru, 3.10.2011.

  1. Herje

    Herje Gearhead

    Näyttäs Dat Webereille.
     
  2. guru

    guru Gearhead

    HERJE saattaa olla oikeassa

    vallu hetti eatonin kuikkaan ja tästä tulee taas turbo...kaasareilla

    kunhan löydän kuvan vastavaihe ahtimesta....
     
    Herje tykkää tästä.
  3. guru

    guru Gearhead

  4. MJF

    MJF Gearhead

    Öö?? Sattu laipan jako kohdilleen? :D Miksi kaasarit, mikä ruiskussa?
     
  5. guru

    guru Gearhead

    niin vastavaihe kytketty turbo...

    old skool meininkiä
     
  6. MJF

    MJF Gearhead

    Öö, öö, tarvii kyllä lisäselvitystä :eek:
     
    jariha ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  7. guru

    guru Gearhead

    tuning tarinassa oli aina vastavaihe kytketyt stereot...
     
  8. guru

    guru Gearhead

    [​IMG]

    tolta se näytti kesällä mutta sitten kävi j.j

    mun pitäs kirjottaa tästä joku kooste...kai
     
    FuryIII '71 ja Herje tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Gearhead

    No pitää kirjottaa, kansa vaatii lisää informaatiota.
     
    Nikuzai, päivystäjä, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. guru

    guru Gearhead

    tässä topikissa vilahtelevat a-bodyt ovat siis vallun (ei od nimimerkki)
    mä vaan hopisen jotain omiani

    mk1 turbo kone valmistu 2010
    rallinokalla sysäs mutta 15l/100km
    orkkisnokalla ei kiertäny

    nakutus oli ongelma aina koska tehoa tuli vaan nakurajalla
    tulpissa oli alumiini purun näköstä stuffia vallu meinas et se detonoi mäntään reijän
    (nyt kun kone on auki männät ok se puru on peräisin viinasta)

    todellisia puristuksia oli jotain ahtoja pahimmillaan kilo
    ainakin 100 heppaa tästä tuli

    mk2 moniahistiminen kone 2015
    tässä oli melko experimental nokka
    jonka idea oli rokata ylhällä ja antaa hyvä polttoaine
    talousmatkakierroksilla

    pienet ja suuret ongelmat +rakentajan hermot vaativat liikaa aikaa jota ei ollut niimpä old school päivitys

    kun kaikki toimi niinkuin piti niin isolohko ei menny ohi

    mk2 kone n/a 2016 ensin talbotin kaasarilla ja viinalla sitten carterilla ja sitten tripla webberillä laatikko vaihtu 904


    mk3 kaahari kone työn alla piti tulla eatonilla sitten turbolla nyt vissiin n/a

    sisusta työnalla taas

    ahdettuna tää on aina kärsiny pitkästä perävälityksestä a-500 on sovitettu slänttiin sitten oli suunnitelmissa gearwendor

    peränä 9 1/4

    jatkuu...kai
     
    Muokattu: 1.1.2019
    FuryIII '71, MJF ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  11. guru

    guru Gearhead

    [​IMG]
    mk 1 turbokone
     
    FuryIII '71, MJF ja Herje tykkäävät tästä.
  12. guru

    guru Gearhead

    nokat :mk2 turbo 232/228 inu 0.49xx nostoo ja pako 0.5xx

    n/a 264 comp camsin vanha viritysnokka toimii hyvin reilun 10 puristuksilla
    vaakaimuilla veti ihan vitun hyvin

    rusto signetissä 252 comppi ja kaks kurkkunen
    pikkulohkon bbd toimiva yhdistelmä
     
    FuryIII '71 ja Herje tykkäävät tästä.
  13. MJF

    MJF Gearhead

    Miten tuo mk2 nokka räyhäsi turbon kanssa? Onko tästä mitään dyno tai aikalappuja otettu missään vaiheessa?
     
  14. guru

    guru Gearhead

    mjf: kun kaikki toimi niinkuin piti niin isolohko ei menny ohi
     
    Nikuzai ja wilburi tykkäävät tästä.
  15. guru

    guru Gearhead

    [​IMG]
     
    Nikuzai ja MJF tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!