STREET 2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 14.9.2012.

  1. maverick

    maverick Gearhead

    10.5" tai radial 275 renkailla saa multa kannatusta. Kaasut myös sallituksi.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä se 10.5 ryhmäkin herätti kiinnostusta enkä itsekään potki sellasta lainkaan vastaan. 10.5 Streethän on uusi kansainvälinen ryhmä jossa ajetaan myös EDRS:ssä, ja mulla ei olis mitään sitä vastaan jos tämä muodostuis meilläkin ns. "kovemmaksi" striittiryhmäksi mikäli sellaiseen jaotteluun mennään. Edelleen tossa pohdinnassa hiukka hämää Street B:n asema, siitä suunnasta ei oikeen oo käsitystä että mitä kokonaisuutena haluavat. Tossa pöytäkirjassahan ehdotettiin sen säilyttämistä omanaan, mut onko se nykyisillä auto ja osallistujamäärävaatimuksilla kuinka realistista? Mut näitä tarvinee taas alkaa vatkaa mikäli meinaa asian suhteen edistyä.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mun mielestä edelleen paras jako tulevaisuudessa olis jakaa Streetti kahteen ryhmään Ahdetut ja Vaparit. Ja niissä sit koneen koko / paino jutut.
    Myös toi 10.5 ryhmän luominen on ilman muuta harkinnan ja kehittelemisen arvoinen juttu.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi 10.5 vaan tuli tohon "häiritsemään" ku ruottalaiset on sitä masinoineet. Ei oo helppoi juttui noi, tossa 10.5 luokassa toisenahan toi jako toteutuis. Toisaalta taas, kun se on ruottista, ni sen säännöt voi poukkoilla miten sattuu ja ehkä kahden vuoden päästä sitä ei enää olekaan jne., vaikutusmahdollisuudet niihin sääntöihin vois olla olemattomat.
     
  5. pile

    pile Gearhead

    onks noita ruottalaasten sääntöjä saatavana suomennettuna niin että vois tutustua niihin.
    samalla sais tietoa luokasta nin vois arvioida itteki sopiisko se mulle ja lyylille mitenkää.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi taitaa olla viimisin versio:

    > Kaavio ja kuusi: Pro
    >
    > Lajittelu DR 4.3.1 mukaan, max 16 eliminaattoriin.
    >
    > Break out 201 metrillä 4.60, 402 metrillä 7.60
    >
    > Oviautot omavalmisteisella takarungolla (ns.backhalf) sallittu.
    >
    >
    >
    > Runko: Alkuperäinen tulipelti on oltava alkuperäisellä paikalla.
    > Lattian pitää olla kiinni hitsattua peltiä, oltava alkuperäisellä
    > paikalla ja ulottua penkkien takapuolelle. Täysin uuden takarungon,
    > lattian/sisälokasuojat saa tehdä penkin kiinnikkeistä taaksepäin.
    > Rungon malli ja taka-akselin tuenta vapaa.
    >
    > Suurempi tulipellin muokkaaminen (kokonaan korvattu, siirretty)
    > sallitaan 25kg lisäpainolla sekä 55% kokonaispainosta kuljettaja
    > mukaanlukien on oltava etuakselilla.
    >
    > Lattian saa irroittaa runkoa valmistaessa. Lattia ja kardaanitunneli
    > on oltava matolla tai maalatulla pellillä päällystetty?? (toim.huom
    > eli ei saa olla putkesta tehty, ns avoin tunneli??)
    >
    > Kardaani/vaihdelaatikkotunnelin muokkaaminen sallitaan kytkinkopan tai
    > vastaavan turvavarusteen sovittamiseksi. (saa yhdistää uuteen
    > kardaanitunneliin)
    >
    > Kardaanitunnelin saa tehdä irroitettavaksi.
    >
    >
    >
    > Etuakseli vapaa, runkoaisojen on oltava alkuperäistyyppiset, esm.
    > neliöpalkkia.
    >
    > Kori: ovet, etulokasuojat, konepellin ja peräluukun saa vaihtaa vapaa
    > valintaiseen kevyempään materiaaliin. Ikkunat vapaa,
    > alkuperäistyylinen kojelauta, choppaus/sektiointi ja akseli välin
    > muuttaminen sallittu (max 2")
    >
    > Spoilerit sallittu.
    >
    >
    >
    > Renkaat: max.31x10,5x15w. Tätä leveämpiä renkaita ei saa käyttää
    > rakenteesta riippumatta.
    >
    >
    >
    > Vaihteisto: Clutchless, liberty, lenco, G-force jne sallittu vain
    > 4,5,6 sylinterisissä autoissa. Lencodrive, bruno jne sallittu
    > sylinterilukumäärästä riippumatta.
    >
    >
    >
    > Moottori: Vapaa, ilokaasu, ahtimet jne sallittu, äänenvaimennus kuten
    > ET ryhmissä, "zoomiet" kielletty. Turvavarusteet ET rajojen mukaan..
    >
    >
    >
    > Minimipaino big-block turbo 1.500kg
    >
    > Minimipaino big-block remmiahdin 1.500kg
    >
    > Minimipaino big-block ilokaasu 1.450 kg
    >
    > Minimipaino big-block vapari 1.200 kg
    >
    > Minimipaino small-block turbo 1.450 kg
    >
    > Minimipaino small-block remmiahdin 1.350kg
    >
    > Minimipaino small-block ilokaasu 1.200 kg
    >
    > Minimipaino small-block vapari 900 kg.
    >
    > Minimipaino 6 syl-3roottoria 1150kg
    >
    > Minimipaino 5syl 1050kg
    >
    > Minimipaino 4syl-2rooottoria 900kg
    >
    >
    >
    > Minimipainosta pitää olla merkintä tuulilasissa tai katsastustarrasta.
    >
    > Street 10.5 luokassa on tarkoitus säilyttää alkuperäistyylinen ulkonäkö.
    >
    Traction control kielletty
     
  7. pile

    pile Gearhead

    meikäkäisen ajot alkaa sitten vasta alastarolta tänä vuonna. viime perjantaina olimme sportti autossa rullilla ja auton piti olla säätämistä vaille valmis kesän koitoksiin.Mutta toisin kävi.
    Talven aikana vaihdettiin tehokkaampi ahdin ja suudemmat suuttimet rouan turvaamiseski mutta kuinka ollakkaan joku unohti täysin millä sitä ruokaa suuttimille toimitetaan ja 2x aeromotiven eliminaattori pumpuista loppui hönkä kesken kaiken.nyt on sitten kateltu pumppuja ja ainut oikea olisi ilmeisemmin mekaaninen mutta sen sioitus tuntuu olevan aika mahdontonta tuon ahtimen siuotuksen vuoksi. mutta eikähän noi pumppuasiat ny kumminkin alastaroon mennessä ole kunnossa.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Mites Pile, DS325 eli Luigillahan taitas olla tuolla myynnissä sulle tohon sopiva bensapumppu, tsekkaas:

    viewtopic.php?f=50&t=253433
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No nii, kausi on taas korkattu ja onnittelut Priuskalle voitosta ja muutamalle muullekin omista uusista ennätyksistä :lol:

    Meidän auto käyttäyty kutakuinkin niinkuin arveltiin eli uus loota ja turbiini pelas komeesti mut teettää nyt sit seuraavaan kisaan mennessä alustajumppaa kun nyt voima tulee aikasempaa terävämmin pyörille ja ennätys parani mennen nyt eka kertaa 9.0 puolelle ja loppunopeudet eka kertaa jatkuvasti yli 240 lukemiin mut jopa tossa uuden ennätysajan lähdössäkin suti ja 60 jalkaset oli huonompii kuin on ollu aikasemmin.
    Eli alustajumppaa ja sunnuntaina ajot meillä lopettanu eli hajonnu startti vaihtoon ja seuraavaks sit Kamasassa taas uutta yritystä kehiin 8)

    Niin, ja FHRA:lle/Vaittiselle vielä kiitos pyyteettömästä hinausavusta mönkkärillä jotta saatii se meidän sinne lineuppiin sunnuntaina starttivikaseks heittäytyny pikkukakkonen kivasti takas varikolle :)
     
  11. Slow66

    Slow66 1st gear

    Joo...tulihan käytyä sudittelemassa. Talven aikana ei mukamas tehty paljoa muutoksia (perävälitys ja takavanteet) mutta niin oltiin välillä pihalla kuin lumiukot. Joko poltettiin kumia vielä matkallakin tai sitten nostettiin tassua oikein tunteella (Mopoilija ikuisti jälkimmäisen tilanteen perjantaina: http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2013/FHRA/Motopark+SpringNats/Test+and+tune+friday/MOP_2755.jpg ). Kummassakaan tapauksessa ei kellot kiittäneet, eli loppunopeusenkoista 249+ huolimatta ei saatu 9.103 parempaa aikaa aikaiseksi (vrt. Siironen ajoi 8.81 loppunopeudella 245 ja risat). Tulipahan taas todistettua itsellekin 60ft ajan tärkeys tässä lajissa.

    Kiitos kumminkin Parta-Sepolle suunnattomasta avusta ja Topparin Samille bussin lainasta. Ja kaikille tutuille kannustuksesta. Nyt on vaan niin että saattoi olla meitsin kauden avaus- ja päätöskisa samassa paketissa. Työasiat painaa päälle kesäkuun alusta alkaen, ja on täysin mahdollista että radalle päästään seuraavan kerran 2014.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ton Weldonin ehdin jo myydä. Niitä mekaanisia pumppuja mulla on kaksin kappalein tarvitsijalle.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tänää ilmottautumista tehdessä huomattii että mitä vattua, onks seuraavat kisat 3 päiväset :eek:
    Siis se kesäkuun lopun SM/Cup kisa Alastarolla.
    http://www.fhra.fi/sitenews/view/-/nid/94/ngid/1/

    Tuli itelle ihan puun takaa kun luki nyt tarkemmin ton kisamainoksen tuolta kun enpä ainakaan muista että siitä olis ollu missään täällä OD:llä, feisbuukissa tai varikollakaa mitää höpinää niinku yleensä tommosistakin jutuista on.

    No, eihän se haittaa jos ajetaa sit 3 päivää mut tosiaan ainakin meidän tiimin toi vähän nyt yllätti :lol:
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä toi tieto FHRA:n sivuilla on ollut jo noin kuukauden. Syy kolmi päiväisyyteen on noissa pro-ryhmien Test & Tune ajoissa, ettei ne söis liikaa lajittelurundeja sportsmaneilta kaksipäiväisessä kisassa.
     
  15. pile

    pile Gearhead

    varauduttu on.
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai ootkos sä käyny jo nyt ostamassa normaalia enempi grillimakkaraa valmiiks :rotfl:
     
  17. pile

    pile Gearhead

    juu tilattu on ja haetaan juuri ennen viikonloppua niin ei kerkee märäntyä.
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kävin tossa Maanantaina Kiikalassa kattomassa yhtä uutta DEE ryhmän tuotosta ja kyllä oli hienosti rakennetu Nova näillä herrasmiehillä. Siinä pari tuntia ton Novan ympärillä pyörittyäni alkoi taas pikkuvarvasta kipristää kaasupolkimen suuntaan. Miten tollasesta ajatuksesta pääsee oiken eroon... :)
     
  19. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    naru kaulaan ,eipä varmaan muuten.
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onneksi nyt on saatu myytyä jo molemmat Powerglidet, koko moottori ja jokinverran apulaitteita. Toi Camaron rullava koppa vaan tossa kiusaa aina kun sitä talliin mennessä kattelee. Pitäiskö alkaa vältellä tallissa käyntiä vai vaan sortua ja ostaa uutta tekniikkaa tilalle...
     

Kerro tästä muillekin!