Street 2015

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja EastWeld Racing, 14.9.2014.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Eihän toi siirtymäajelu vaikuta mihinkään, kyllä jokasella kunnolla tehdyllä vaikka kuin puhtaalla kilpurilla sen pystyy ajamaan helposti, bensaa siinä palaa etenkin kovilla vapareilla vaan tolkuttomasti mut mitään se ei rajaa siinä suhteessa onko auto enää ns. katuauto vai puhdas kilpuri. Eikä ne joihinkin autoihin ilmeisesti nyt streettiin hämärän rajamailla toteutetut putkirungotkaan taida väsähtää mistään siirtymäajelusta joten se ei tosiaankaan rajaa hommaa millään lailla.

    Toi tuolla aiemmin mainittu juttu "kone ja renkaat poislukien katsastettavissa" on munkin mielestä kaikessa lyhkäsyydessään se oikea perussääntö mistä ei pitäis lipsua elikkäs hyvä lähtökohta säännöille.
     
  2. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    7kg per hv vai miten se meni tasoittaa luokan ihan hyvin. :odroll: Joku voi laskea että mitä aikoja tuolla ajettaisiin.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän ne renkaat ja moottorikin pitää olla katsastettavissa. Mielestäni streetissä on nyt menty yli rajojen ja tiettyjen autojen kohdalla puheet streetautosta ovat yliampuvia eivätkä autot enää ole mitään katuautoja. Sääntöjä olisi syytä kiristää ja paljon. ;ikäli haluaa ajaa lujaa, sitä varten on olemassa omat ryhmänsä.
     
  4. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    ei lisättävää
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Säännöissä tällä hetkellä moottorin viritys on aika vapaa mikä on ihan hieno juttu ettei mennä ihan stock autoihin. Jos moottori pitäisi olla katsastettavissa niin kyllä loppuis autot siihen paikkaan. Ei niitä nytkään liikaa ole. Vaikka länsirannikon kisoissa katsastuspakko onkin niin ei niistäkään mitään laillisia moottoreita löydy. kg/kw sääntö kaataa oikeastaan kaikki. Joo on niistä joku 250hv teholappu jolla on joku moottori saatu otteeseen. :rotfl:

    Taitaa lama vaivata RS ryhmääkin, luulis nyt niitä vapariveekasiautoja olevan pilvin pimein suomessa?
     
  6. JuhaKuu

    JuhaKuu 3rd gear

    Uudempien aihioiden kanssa kannattaa tarkkaan katsoa että kaikki e-hyväksynnät löytyy.


    Indexi luokista puhuttaessa, heads up for ever luokassa aikaikkunan määrittää runkokatsastus.

    Mailma muuttui jo vuosia sitten.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=48&t=134357
     
  7. maverick

    maverick Gearhead

    Onnittelut Vielä Kallelle tätä kautta! Sulla on nyt suomen nopein katuauto! Hienoo Työtä Tatech ja KKD motorsport. Ens kaudella yritetään haastaa mussella supra..
     
  8. pile

    pile Gearhead

    Niin hienosti rakennettu kilpurihan se on ja kulkee lujaa. Mutta katu autoa siinä ei ole pätkääkään.Edelleen olen sitä mieltä että on alun alkaenkin hyväksytty väärään luokkaan.Kenen vika siinäpä vasta kysymys.
     
  9. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Onko street säänöistä poistunut kohta, putkirungot kielletty, vai ajaako turvallisuus ryhmäsääntöjen ohi?
     
  10. Solmurauta

    Solmurauta 1st gear

    Nykysäännöillä promod mustangi olisi street luokkaan sopiva kun vaihtaa tulialumiinin peltiseen ja laittaa valot paikoilleen niin meillä on nopea katuauto. Se että onko se katuauto voidaan toki keskustella mutta säännöt on kaikille samat.
     
  11. joteam1

    joteam1 3rd gear

    Näyttää Fyyran sivulla olevan kysely TS-kuskeille, koskien Kalajoen kisoja. Kantsii ehkä käydä kommentoimassa, ketä asia koskee....
     
  12. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Asia ei tietysti enää mulle kuulu, mutta katuautossa putkirunko ja Strangen tai vastaavat etutolpat. Ei vissiin ihan mahdu sääntöihin vai onko sääntöjä muutettu. Ihan siis vaan mielenkiinnosta.
     
  13. nova 76

    nova 76 2nd gear

    On tullu näköjään oma luokka supralle motoparkin kisaan, eikse ollukkaa top street sääntöjen mukainen?
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Näinhän ne säännöt oikeastaan nytkin vaativat, mutta koska ne on kirjoitettu niin että tulkinnanvaraa on liikaa ja sääntöjä ei oikeasti täysin noudateta, ollaan menossa kohti umpikujaa.
    Syyhän ei ole kenenkään kilpailijan/teamin, vaan kattojärjestön selkärangattomuuden ja taka-alalle vetäytymisen.
    Nämä ”moottorit” otteessa pointit voidaan unohtaa heti jos ko.lajista halutaan kuitenkin jotakin muuta kuin museoautojen paraatiajoa, mutta tuosta periaattellisesta katsastettavuudesta pitäisi oikeasti pitää kiinni.
    se kun automaattisesti rajoittaa lajin kehitysnopeutta (kyse on pohjimmiltaan kuitenkin siitä).
    Meillä Suomessa pitää olla kilpailtava Street luokka joka on nopeampi kuin kadulla ajettavat oikeat katuautot (niissäkään ei ole kuitenkaan kone/oikeat tehot otteessa), mutta laji jolla on kuitenkin vahva yhtymä oikeisiin katsastettuihin katuautoihin.
    Niin kauan kun tässä maassa ei ole yhtään katuliikenteeseen muutettua/leimattua täysputkirunkoista autoa, ei sellaista pitäisi olla kilpailtavassa Street luokassakaan.
    Kaikki keinotekoiset indexit ja aikarajat=jarruttelut EIVÄT kuulu Streettiin, ei millään tasolla, joten ainoa keino pitää vauhtikehitys jossain sfäärissä on oikeasti noudattaa sitä sääntökirjaa ja tehdä se sääntökirja niin että se ”Street” henki pysyy koko ajan mukana.
     
  15. Rellu8

    Rellu8 Gearhead


    Kallen Suprassa on aivan alkuperäinen etuakselisto kaksin päällekkäisin kolmiotukivarsin varustettuna. Ei siis mitään Strangen tolppia, vaan perus iskarit ja jouset.
     
  16. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

    Juu ei maha Kallen pelis moisia ola vaikka sellaset kai yhestä euro TS pelistä löytyyki.
     
  17. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    En ota kantaa onko väärä luokka tai miten, mutta Kalle porukoineen on tehnyt työn mitä olisi jokaisen arvostettava.. ei noille sekuntiluvuille ihan niin vain mennä. Moni on sitä yrittänyt ja harva onnistunut! *respect*
     
  18. Tomaas

    Tomaas 1st gear

    Koirat haukkuu ja karavaani kulkee..(supra)
     
  19. supo

    supo Gearhead

    Poijat,teilläkin on mahdollisuus tehdä vieläkin nopeempi pirssi kun Kallella on eli ei kun talliin rakentamann sitä Suomen nopeinta katupirssiä FHRA:N sääntöjen mukaan!Seurannut Kallen projektia mielenkiinnolla ja täytyy sanoa että jos kaikki tekisivät samalla satsauksilla/antaumuksella vermeet niin Suomen kaikki kiihdytyspirssit luokasta riippumatta olisivat todella nopeita!Eli kunnia niille kelle se kuuluu ja tässä tapauksessa Kallelle ja hänen yhteistyökumppaneille sekä kaikille ketkä auttaneet projektissa!Ps.Toivottavasti Top Street luokka pysyy tälläisenä sillä hienoa katsoa kun Poijat vetää kumit soikeena!!Terv:Yli sekunnin hitaampi Bracket luokan kuski!
     
  20. josu

    josu Gearhead

    Niin siitä vaan rakentamaan samanlaista tai samankaltaista pakettia tuo mottihan on hyvä lähtökohta vaikka johonkin muuhun koppaan mihin sen saa laittaa kapasiteettiä riittää jopa promodi vauhtiin(rättipäät ajaneet 5 aikoja vakiolohkolla)


    Jos motoparkissa olosuhteet on kohdallaan niin ennätys paranee.Hattua nostan pojille Nikolle ja Tatulle ym hyvin työnsä hoitaneille.
     

Kerro tästä muillekin!