street - autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja ammattikatsoja, 25.5.2007.

  1. ammattikatsoja

    ammattikatsoja 1st gear

    Onko suomen street luokan autot todellakin kadulle kelpaavia vehkeitä?
    Entä millainen katsastus autoille tehdään? esim. moottorien osalta?

    Terveisin USA:sta suomeen palannut ammattikatsoja.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Osa on, osa ei. Meidän on :wink:
    Eli lyhyesti: auton pitää olla rekisterissä mutta vuosikatsastuksen voimassaoloa ei vaadita eikä muutosten oo pakko olla otteessa. Koneen pitää olla kyseiseen merkkiin kuuluva ja kooltaan aina enintään kyseessä olevaan luokkaan maksimikokoseks luokiteltu, esim. meidän tapauksessa Street D:ssä alle 480 cid. Ens vuonna homma ilmeisesti hieman tiukkenee ja vuosikatsastuskin tulee jollain lailla pakolliseks.
    Noin siis FHRA:n Street säännöissä ja tarkemminhan kaikki jutut löytyy tuolta: http://www.fhra.fi/dragracing/saannot.html :wink:
    Joten ei kun kattelemaan vaan Suomessakin, kyllä ainakin Street D eli REE-ryhmä järjestää näyttäviä esityksiä niin stripillä kuin varikollakin jonne sinnekin tervetuloa kattelemaan kalustoa eli varikollekin noissa kisoissa on yleisölläkin vapaa pääsy :D

    t. DS 367 -tiimiläinen
     
  3. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Juu ja B-ryhmässä voi nähdä normaali kaduntallaajan tunnistamia malleja :D

    Totta puhuen ei kait esim: 9 sekunnin aikoja ajeta AKE:n hyväksymillä teho/painosuhteilla...
    Mielellään elkää kiskoko rehua nenään , tää oli puoliksi vitsi :oops:
     
  4. mceläin

    mceläin 1st gear

    tuo prosenttien nollautuminen silloin joskus vuonna kilpi&kirves on auttanut minnuu ainaki kovasti. paljon ratkaisevia muutoksia on autooni tehty silloin "vanhaan hyvään aikaan" eli nyt on selvinny ainoastaan vanhojen muutosten "päivityksellä" :odroll:
     
  5. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Määkin olen kuullu `cuda- korinvaihdosta mikä muutama vuos myöhemmin leimattiin hemille => lopputulos HemiCuda => hinta vähän pompsahti :eek:
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Toi nollautumisraja on vuosi 1991, jota ennen tehdyt muutokset nollautuivat 3 vuodessa. Jos vanhan autosi rakisteriotteessa ei siis ole prosentteja, mutta paljon muutoksia, ovat muutokset ilmeisesti tehty ennen tota vuotta 1991 :rotfl:

    Ja sitten, eikun päivittämään :poff:
     

Kerro tästä muillekin!