Street C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Chevy ll -65, 21.3.2007.

  1. Chevy ll -65

    Chevy ll -65 1st gear

    Onko Maverikkiin Ameriikan tuliaisina tuotu matkalaukussa
    kokonainen ponilauma?
    Oma auto on vielä ilman moottoria ja lotjaa etu jarruja
    tänään vähän hahmottelin et saa pysähtyyn tai pystyy
    himmaan jos joutuu ajaan spelttiä onkse joku viljakasvi?
    Eiköhän se Matopurkkiin kerkii jos ei tuu mitään ihmeellistä.
     
  2. maverick

    maverick Gearhead

    Poneja tuli mukana ja Paljon!! :eek: Meillä tulee vielä kiire mopoparkkiin Maverickin kanssa ,sain viikko sitten vasta alakerran osat jotka piti tulla jo vuoden vaihtees. TOIVOTAAN ETTÄ SAADAAN C-LUOKKAAN AUTOJA TARPEEKS,ETTÄ PÄÄSTÄÄN AJAMAAN KILPAA!!!
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    toivottavasti näin käy.omalta kohdalta joudun olosuhteiden pakosta heittämään pyyhkeen kehään tämän kauden osalta.syitä on monia,mainittakoon muutama:
    -ei johdu siitä että olisin suivaantunut olemaan kaavion viimeinen(kuulin tämmöisen huhun,tapetaan se heti alkuunsa)
    -blower motti ajettiin viime perjantaina santalassa,hyvin toimi 3 vetoa,käyrät hienoja,nousivat joka vedolla ja mulle riittäviä mutta kammen kiila napsahti poikki tuhoten dampperin,uusi tilattu mutta menee 2viikkoa ennenkuin saapuu.
    -takajousitus lattialla(ollut jo kuukauden).se on ensi viikolla kiinni.
    -laatikko remontissa,varmasti valmistuu entistä ehompana kun valmistuu(tämä ei ollut hoputus tekijälle,lukee tämän kuitenkin)
    -koko polttoaine linja kesken(kaikki vaihtuu paitsi bensa)
    -tästä johtuen lupauduin kalliomäen hannulle mekaanikoksi -07 kaudelle.
    eli jos 57 näkyy radalla,se on lentokenttäkisoissa tai jos hyvin käy,jossain fyyran kisassa.
    pois oleminen ei ole kannanotto fyyraa vastaan vaan johtuu puhtaasti oman ajan ja rahan puutteesta.lisenssin lunastan ja kilpailija kortit kuitenkin.
    mutta turistaan lisää viimeistään motoparkin varikolla.
    toivotan onnea kaikille kilpailijoille luokasta riippumatta.
    -vatanen-
    cs210
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Älä nyt hyvä mies vielä luovuta koko kesää, kausi on pitkä ja jatkuu aina syyskuulle :wink:
    Meilläkin oli oma REE ryhmäläinen vielä tossa reilu viikko sitten tän sivun viimeisten kuvien kaltaisessa kuosissa eli pikkulaittoa olis vielä :eek: mut ei me oo heitetty pyyhettä kehään vielä kuin varmaankin eka kisan suhteen:
    http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&page=6
    Eli Mutaparkkiin ei millään ehtine sittenkään valmistua mut kesäkuun Alastarosta aloittaminen on nyt sit tähtäimessä. Ja budjetti meilläkin on ollut reilusti punasella jo viimeiset pari kuukautta :poff:

    Tosin ei meille oo tullut vielä meidän tammikuussa maksamia lisenssejäkään joten milläs tässä mihinkään eka kisaan edes ilmottautuis :odroll: No, jos nekin ehtis tulla jo ennen tota kauden toista kisaa :wink:
     
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    kiitos kannustuksesta mutta erona meillä on se että teillä ruuvaajia monta,yksin kun tekee niin pakkaa mennä aikaa vaikka tekis mitä.
    mutta kuten sanottu,jos mahdollisuus tulee,57 näkyy fhra:n line-upissa.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jotenkin tuntuu, että poikkeuksellisen moni laite on vielä "vaiheessa". Taitaa kaikki kisa- ja streettiryhmät ajaa spedeä ekassa kisassa. :rotfl:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä meilläkin ton auton ruuvaaminen on jäänyt isoimmaks osaks yhden kaverin eli sillä sit ens kesänä ajavan meidän juniorin harteille :oops: Eli melkeinpä toikin on "one man show" :odroll: Mä oon useimmiten illat töissä tienaamassa niin että voi siltä osin jelppiä tollasen vekselivetosen auton valmistumista ja ihan tota varsinaista fyysistä kasaamista ajatellen vaan joskus hanslankarina kuten sit pari muutakin kaveria :wink:
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    kesä tulee aina yhtä nopeasti ja varmasti.niinkuin verottaja...
    pitää vissiin kattella rikas leski jostain jos sais kans sponsorin...
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo ja pitkän talvipakertamisen jälkeen keväällä iskee rakenteluun vielä joku "kisaväsymys" :-?
    Eikä tohon varmaan edes auttais vaikka eka kisat olis pari viikkoa myöhemmin, sama tilanne varmaan vaan siirtyis kaikilla sinne :odroll:
     
  10. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    vaikka olis tammikuussa jo niin myöhäs ollaan :rotfl:
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Aika pahalta näyttää, mutta jos musta voisi olla jotain apua, niin multa saat laatikon(Powerglide) lainaksi, mahdollisesti turbiinin ja lisäksi multa liikenee liitin poikineen tommoseen miesten bensalinjaan. Eli sulle jää enää motin korjaaminen ja takajousituksen asentaminen :rotfl:

    Koska muuten tuutte kamat hakemaan. Ja sulle ystäväiseni tiedoksi; lLaatikon ja turbaanin lainaaminen ei maksa sulle mitään, ainoastaan noi liittimet ja mahd, letkut haluan samanlaiina tai vastaavina takaisin :D

    Soita mulle jos kiinnostaa :rotfl:
     
  12. Petri K

    Petri K 1st gear

    Et ole ainoa jolla kiilaura hajalla :-? Mersun kampiakseli pitäis saada kotia huomenna R-Koneistukselta, nyt kahdella uralla varustettuna. Kone olis kasattava, ja kannessa olis säätöä aika paljon kun vaihtuu nokat mekaanisiin.
    Säädettävä nokkapyörä pitäis ehtiä karkaisuun vielä tän viikon aikana.

    Turbiinin lähetin tänään laatikon tekijälle Vaasaan niin saa senkin muutettua sopimaan mersun vetolevyyn.

    Viikonloppupuolella olis ahtoputket ja coolerit valmiina ja sais auton kotitalliin niin vois alkaa hitsaamaan tuliseinää ja tekemään sähköjä autoon.
    Luukutkin pitäis ehtiä tehdä jossain vaiheessa kun ilmat lämpenis.

    Eli pientä laittoa riittää mut vielä en ole heittänyt pyyhettä kehään ekan kisan suhteen.
     
  13. maverick

    maverick Gearhead

    Moro,Eka kisa jää meiltäkin väliin :( ,huomen menee toivottavasti viimisen kerran tänä keväänä alakerran osat r-koneistamoon tuunattavaks.loppuihin kesän kisoihin olisi tarkotus tulla,Huomen lähtee fyyraa kohti ilmottautuminen niihin.
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Pg:n lainaus tulisi kyseeseen ellei tarttisi tehdä uutta kardaania sen takia,nyt kun on th-laatikko,niin yhden laatikon lainaamisesta tulee vain turhaa rahanmenoa taas.Kiitokset Luigille kuiteski.
    Ja edellisestä listasta jäi pois se että pakosarjat on lattialla,metrin paloina,joita pääsen tekemään kun moottori on sovitettu uusilla korvilla.57:ssa kun alunperin ne on moottorin etupuolella.Ja mootorihan saadaan sovitettua kun laatikko saapuu.
    edellä nähdyt kommentit osoittavat jo maallikollekkin joka ehkä joskus harkitsee mukaan tulemista,että kuinka mahtava ryhmä henki löytyy!!!
    mutta radalle tuun jos mahdollisuus tulee,uskokaa pois.

    Ja kuitenkin...lupauduin jo mekaanikoksi.tai öljynvaihtajaksi.vanhojen tulppien poisheittäjäksi....jnejne.

    tuosta kiilaurasta oon kuullut monia mielipiteitä,kiitokset heille.alkaa tuntumaan että se ei auta vaikka olisi 3 kiilaa jos osat ei TODELLA TIUKKOJA kammenpäähän.niinkuin mun tapauksessa kävi.uusi teräs dampperi oli hiukan löyhempi laittaa kampeen kuin esim edellisen koneen fluidampr.ja mun mielestä tuo oli se asia joka aiheutti kiilan katkeamisen.no,tämä toki mun mielipide.
     
  15. Petri K

    Petri K 1st gear

    Pitäis vissii käyttää negatiivista välystä tuon kanssa et alkais liitos kestämään. Ite meinaan kasata loctiten kanssa oman jos kestäis edes hiukan paremmin.
     
  16. SG480

    SG480 1st gear

     
  17. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Locktitea ajattelin kans laittaa.koska tarkoitus(sanokaa vaikka tyhmäksi) on kasata se 1:llä kiilalla.Ja laittaa holkki dampperin sisälle ettei se prikka pääse taipumaan kun kiristää kammenpultin.
    Mutta halu ajamaan ko. laitteella on suuri.Sen verran hienot lukemat tuli dynossa.
     
  18. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    '
    Sorvaa 10mm vahva prikka ja dampperin sisälle menevä osuus ( n. 8 mm) suht tiukaksi;
    kuin kiristät pulttii, jos se taipuu , vastaa tuo dampperin sisää tuleva sivuille.
    Ja tuo teräsdampperi on kyllä parempi vaihtoehto.

    Ja muista ehtii sopivan pitkä pultti akselille, saat kaikki kierteet käyttöön.

    Loctaittia ja pulttipyssyllä kii :D

    Tsekkaa ettei pultti päätä......kokemusta on.......
     
  19. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    teräsmalli oli jo C.A.T-merkkinen,mutta nyt tulee ATI:n....
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Terästähän se on se fluidikin, hub jossa on noi hinapyöräkötöstykset on irrallinen varsinaisesta dampperista. Vai muistaks mä sittekin väärin, et ne hihnapyörä kiinnikkeet olsikin ulkokehässä, mut ei sillä kai niin pitäis olla väliä.
     

Kerro tästä muillekin!