Street C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Chevy ll -65, 21.3.2007.

  1. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Kokemuksieni mukaan tuo ongelma tulee lähinnä dampperin massasta.

    Joskus joku on sanonut että fuildampperi ei pelaisi kunnolla kylmässä ilmastossa, onkohan tuolla perää :eek:
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se on ihan totta. Siks ei kukaan käytäkään sellasta kylmässä ilmastossa. Ainoo ongelma tossa on ollut se, ettei oo päästy viralliseen yksimielisyyteen siitä, mikä on "kylmä ilmasto" ja mikä ei. Noista dampereista on paljon muutakin juttua, milloin mikäkin hajoominen on sen dampperin syytä, mut varsinaisia todisteita sen puolesta ei oikeen mutua enempää löydy. Noita fluidampereita muuten käytetään nykyään myös ensiasennuksena, vaikkapa GM:n ja muistaakseni myös Cumminsin dieseleissä. Mut tuskin tuo ATI ainakaan huonompi valinta on.
     
  3. Cuda

    Cuda 1st gear

    Tuolla tän Street & Race -osin Myydään Race-osia threadissa Forssan TurboRelluVille kauppas tollasta sbc-ralli akselia jossa näyttäs yhtenä ominaisuutena olevan isolohkon snout. Eiksse yleensä meinaa kampiakselin (tai vaik blowerin tms.) etupäätä.

    Mun ymmärtääkseni siihen passais sitte bbc:n dampperit ja bbc blowerin alapulleyt triggerit sun muut. Nuo BBC -mitoituksella olevat kiilaura(t) ja dampperinpultti ovat jo riittävän järeät mitoitukseltaan - et niitten kans ei kait juurikaan ole blower moottoreissakaan ollu ongelmia?

    Ajatuksella - et jos vaikka ko. motin seuraavaan kehintysversioon sellanen sitten. Se toki on ymmärrettävää ettei sellasta tempasta ihan tosta vaan toimituksineen, kustannuksineen, alakerran uudelleen tasapainotustarpeineen - mut vaikka ens kesäks - jos ei muuten (normaalilla sbc-mitoituksella olevat) kestä?
     
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    jep,huomasin saman myynti-ilmon kans.ainoa ikävä puoli on se että esim mun kombinaatiossa ei siitä pelkkä tuon kammen vaihto.menee veivit uusiksi ja kustomi-männät saa tilata ihan mittatilauksella.ja sitten rupeaa liikkuvat maksamaan melkein yhtä paljon kuin mun koko moottori.kampihan oli suhteessa halpa.mutta nykyinen kampikin(4340 teräs) kesti tuon dampperi-rikon ihan ok.ei tunnu mitään jälkeä kammessa.ainoastaan kiila meni kuin veitsellä poikki ja dampperin kaula levis 1mm.

    kyseessä on kuitenkin puhdas katu-moottori,shellin bensalla jolle tulee MAX 1bar painetta.nyt kun vedettiin vain 0.8bar ahdoilla.ja se kiila kesti vedon ihan ok,mutta kun se tuotiin vedon jälkeen tyhjäkäynnille,napsahti.

    tallikaveri kertoi nähneensä jenkkien overdrivellä että isolohkoremmiahtajat vannoo tuon ati:n nimeen joten ajattelin kokeilla ennenkuin puran koko moottorin kammenkoneistusta-tasapainotusta varten.
     
  5. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Eli tuon aiheutti dampperiruuvin löystyminen....

    Omien testien jälkeen, on mielestäni tämä prikkaversio paras dampperin kiinnitykseen

    [​IMG]
     
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    hyvinkin mahdollista.ruuvi oli löyhällä kun kotona purettiin.mutta,kun kiila meni,ja hihnapyörä pikkasen väpätti,se ei liikkunut mihinkään kammensuuntaisesti.tämäkin voi löysätä sen ruuvin.eikö vain?
     
  7. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Joo, se on niin pienestä kiinni :D

    Itellä meni tuo 340 ruiskupumppu-pata yläpäässä laihalle; alkoi potkiin / retuuttaan akselia, lopputulos oli valmis. Dampperin holkki välähti, akseliin ei kulumia. Yleensä paras merkki dampperi löystymiselle on kun vetoremmi alkaa luisua paikoiltaan :rotfl:

    Jos tuo dampperi irtoo kerran, se on syytä vaihtaa; ainakin tuo holkkiosa, jos vaihdettavissa

    Pätki tuollanen prikka; autta asiaan :D + mahd pitkä pultti + liimaa ja pyssyllä perään :rotfl:
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Moparissa edes on siinä kampurassa jonkinlainen pultti. Leetukassa se on samaa kokoluokkaa kun hihnapyörän pultit, eihän niistä uskalla edes motoria pyörittää. Siks varmaan toi sopiva puristusovite on ensarvosen tärkeetä niissä,
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo on kyllä ihan totta,pakko myöntää tosi asia moppen eduksi vaikkei nyt olekaan moppen konetta tallissa tilan kun on tarvinut useampi erikokoinen Chevy 8)

    Ompas muuden sittenkin,pöydän altahan löytyy 225cid :D
     
  10. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    kyllä se vain niin on.letukan kampipultti on niin pikkuinen että hirvittää.pulttipyssyä ei uskalla näyttää.
    mutta onpa sentäs 5 pulttia per pytty puristamas kantta.mopsissa tais olla 4.
    molemmis omat huonot ja hyvät.
     
  11. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Tuota en ees tiennykkää :rotfl: :rotfl:

    Itellä oli yks chy, senkin annoin ilmattex naapurille..... :rotfl: :rotfl:

    Ei ollu kiinnostusta avata konepelliä :poff:
     
  12. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mulla on isolohko Moparissa pelkkä snoutti,ei kuulemma tarvii dampperia,kun hihna toimii värinänvaimentimena?Hyvin on kestänyt yhdellä kiilalla,santalan penkissä toistakymmentä vetoo ja nyt normaali poljennat.Oli tositiukka vetää paikoilleen,saattaa johtua siitä.Kyseessä on ihan uus BDS setti.
     
  13. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Onkos nyt sit ens kesäks järjestymässä tarpeeks c:n autoja ettei koko ryhmä pääse nyt kuoleen ?? sehän olis nyt sitten aivan kamala vaihtoehto kun oma kikotin olis valmistumassa ehkä juur kevääks :cry: tai siis jo ehkä syksyks testeille kylläkin vallan toisella moottorilla mut talven aikana olis tarkotus saada konekkin kasailtua (lue kerättyä raha osiin) ja saada se sitten radalle. mut nyt tuntuu että joutuu ajaan Reessä... eikä kyl ihan noihin kalliomäen lukemiin oo mitään jakoo :rotfl: :rotfl: siis ei muuten mut sitähän juma jo pelästyy kun se siitä viivalta pamauttaa liikkeeseen ja jää pian vaan tuijottaan että paljo se nyt meni :poff:
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nyt kisoissa kerättiin vetoomus, että B ja C ja D ajais loppukauden streetcuppia kimpassa samassa luokassa, ja kaikki sen tais allekirjoittaa paikallaolleista. Eli ens kaudeks on tosiaan syytä ilmaantua niitä laitteita, jos meinaa, ettei järjestelystä tuu pysyvämpää.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tonhan näkee varmaan vasta sit taas ens keväänä mut ei toikaan oo tuntunut huonolle vaihtoehdolle kuten on nyt tänä vuonna menty että ajetaan kaikki heads uppia ajavat katuvehkeet samassa luokassa, niin B, C kuin REE:kin kun se tuo sit aina isommat kaaviot ja erityyppisillä laitteilla pudotuslähdöissäkin erilaisia tapahtumia ja ajosuorituksia kun seassa on "vanhoja koneita", kaikenmoisia ahdettuja jne. :wink:
    Kahta puolta ohi ne kovimmat menee joka tapauksessa on ne sit mihin vaan luokkaan kuuluvia :rotfl:
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    B.B.Chevyn kanssa ihan samaa mieltä,mut ehkä mukaan tulemisessa (C-luokka) saattais olla pienempi kynnys kun ei joutuis ajamaan noita erittäin nopeita REE ja B-ryhmän autoja vastaan vaan sais ajaa omana luokkanaan!
    Itselleni kyllä olis ihan sama mihin luokkaan ne mut tuuppais,kunhan vaan ajaan pääsis jos joskus ryhmiin kelpaavan auton saisin aikaiseksi...
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Komppaan vielä takaspäin eli juurikin noin kuten kime2 kirjoitti että etenkin alussa hauskinta on joka tapauksessa ihan vaan osallistuminen ja mukaan pääsy ja tuloksia voi sit alkaa pikkuhiljaa parantelemaan ja nostamaan tavotteitaan jos sille alkaa tuntua :wink:
     
  18. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Niin no siis en mä sitä tarkottanukkaan et olisin tosissani tulossa naama verillä ajaan pinaalin kuva (pokaali) silmissä. Mut siis ihan vaan sillä jottei sekään nyt kuolis vallan kokonaan pois.
    Ja silläpä juur että olis se kiva et vois ajaa enemmän kun yhen pudotuksen... kun kuitenkaan lajittelu kierroksia ei kuitenkaan oo kun muutama. c-ryhmä kuitenkin sinänsä on melkolailla sellanen väliin putooja kun B:stä löytyy niitä kasin autoja ja D:stäkin nykypäivänä niin eipä oo c ryhmäläisellä kauheesti jakoo tuossa menossa ihan helpolla.
    Toki tietenkään nekään B:n ja D:n saavutukset ei mitenkään helpolla oo tullu mutta kyllä tollaselle pikkulohko letukalle ilman mitään ahdinta tms 8 sekuntia on aika kaukana.
     
  19. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear


    Juuri näin, aivan sama missä luokassa ajaa kunhan vain pääsee ajamaan ja testaamaan.

    Ei muuta ku houkutella mukaan tutut ja tutun tutut viivalle niin omat luokat löytyvät taas.

    Joskus vuosia sitten testailin autoa Streetman luokassa Vaasassa, asetin sellaisen indeksin että sain ajella koko ajan koipi oikosenaan, sijoituksista ei mitään tietoa eikä ollut väliäkään, kuha vaan testailin.

    Kisoista lähdin sitten ajelemaan kotiin päin ennen loppuvihellyksiä, meni parisen vuotta niin postissa tuli palkinto juuri siitä kisasta, 3.s sija :eek:
    täytenä yllätyksenä, sivuseikkahan tuo oli, ajamaan pääsy oli tärkeintä...
     
  20. raceman

    raceman Gearhead

    jep näin se mullaki kun vaa pääsee ajelee omia ennätyksiä,kunhan sais ton auton taas valmiiks muitten kiireitten keskellä.niin että pääsis taas testailee ja ehkä rikkoon omia ennätyksiä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!