Street CEE+DEE 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 19.9.2011.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Lisenssiä tai kisaa samat rutiinit ja vaatimuksethan siinä on. Avustaja oli line upissa vöitä sitomassa ja hansia kiinnittämässä sekä avustamassa käynnistyksessä, mutta ei tullut enää viivalle.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ninku sanottu, niin tyylejä ja tapoja toimia on erilaisia. Toivottavasti toi hieno paketti nähdään oikeissakin kisoissa, ni samalla nähdään et onks toi tosiaan kisarutiini vai ei. Voi toki ollakin, yhtään täysvetoohan tolta ei kait nähty?
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kovastihan niillä vaikutti olevan vielä homma hakusessa eli voimaa on ja paljon mut jo ns. osavedoissakin sen tonttiin saamisessa näytti olevan todella kovasti haasteita ja vaikeuksia.
    Hieno peli kuitennii kyseessä, toivottavasti se tosiaan nähdään jatkossakin kisoissa mukana 8)
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    ...mut noilla avustajien määrällä ja burnisohajiluilla tms ei varmaankaan ollut ongelmien kanssa mitään tekoa, vaan lähinnä paransivat suorituksia! :rotfl:
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Juurikin noin :rotfl:
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Ei nähty yhtään täysvetoa. Toki kuski olisi yhden näyttäjän viivalla tarvinnut, mutta tällä kertaa näin.
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Yhden?
    Eiks se oo sitten sama että jos ei ole ketään, kun ei se yksi sitä autoa pysty käsittääkseni sieltä takaa katsoa uralle ja samalla huitoa kuskille ohjeita. Ellei tietysti oo radioyhteys ohjaamoon auki... Vai mikä multa mahtoi mennä ohi?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei kait se ois mahdotonta vetää pitkä burnis, taustapeilistä tuijottaa ku takanäyttäjä antaa vinkkiä, ja pysähdyksen jälkeen ainoa avustaja/takanäyttäjä juoksee suoraan eteen näyttää missä on steitsi-linja.

    Mitä itse noita kikkaroita koittanu ohjastaa mihin menee burniksen jälkeen niin, eipä ne paljoa siinä pysähdyksen jälkeen eteenpäin mennessä pysty muuttamaan kulkuaan, vaikka kuinka koittaa huitoa.

    Tarttis varmaan noita striittejä joskus tulla näyttelee, ne kun näemmä on tarkempia ton lähtölinjansa kanssa...



    Omasta mielestä siis streetit on kuitenkin niitä ns. hitaita luokkia, eli selviävät vähemmällä huolenpidolla.
    Tietty jos on liian nopeita ajelemaan helpon kaavan mukaan...
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin siis SPS -vehkeistä oli kyse ja ei niistä nyt enää hyvin pitkä pomppaus ole prostockiin. Onhan SC -autoillakin lähes poikkeuksetta etu- ja takanäyttäjät vaikka ovat pari sekuntia hitaampia. Roo vehkeillä vielä kaikkia muita heeboja häärimässä ympärillä niiden lisäksi. :lol:
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Aaa...

    Mä tohon joidenkin kyselemiin street-lisälippuihin vastailin tuossa, kuten myös tuohon lähtöalueella tarvittavien avustajien määrään.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuossa joku sivu takaperin vaan C-Barge ja Putte noista jutteli, että SPS:ssä oli joku yhdellä avustajalla riehunut ja siihen olin itse kommentoivinaan. Mutta on kait tuosta ollut keskustelua enempivähempi myös streettien osalta.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jees :)
     
  13. maverick

    maverick Gearhead

    Kyse oli että jos saisi yhden lineuppi tiketin tarvittaessa lisää. Nythän lineuppi kortteja on vain yksi kappale streetissä. Helpottais huomattavasti auton työntelyä lineupissa, turvavarusteiden laittamisessa hans,turvaverkko,varjon varmistin tanko,rengaspaineet yms yms. Mut jos tosiaan tämä asia tuntuu niin helvetin vaikealta ymmärtää, niin antaapi olla. En oo tarvimassa sen enempää taka kuin etu näyttäjiä..
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Elä Mawe hermoo....
    Mä ymmärrän täysin mitä tarkoitat tuolla hommalla...

    Eiks noita juttuja voi tehdä 5 minsaa aiemmin? Olis ajoissa ajamassa.

    Mut jos on hinku pro-tyyppiseen toimintaan avustajineen ja aikoineen, niin eiks sille oo oma luokkansa?
     
  15. maverick

    maverick Gearhead

    Jos meinaat outlawia niin siellähän ajetaan proo stock/proo mod tyylisillä autoilla, ei katuautoilla. Tulevaisuudessa ehkä siellä ajankin tai sit muualla missä ns.street autoja myös järjestäjän puolelta arvostetaan.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Ei ku niin pitää tehdä että pyytää naapuritiimistä työntäjiä lisää jos ei jaksa muuten, vuoroin vieraissa. 8)
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tuota on harrastettu ainakin SG:ssä, kun mukana on yleensä pari kaveria jotka ovat toistensa avustajia. Muuten hyvä, mutta ovat aina samaan aikaan lineupissa, niin menee vähän hankalaksi työnnellä autoja ja sitä toisinaan mukana ollutta naista käy hikisenä puuskuttaessaan sääliksi (varsinkin mutkissa, meneehän se suoraan), niin joskus olen viittonut kavereille, että jeesikääpä tuotakin vähän.
    No, startillahan auto käynnistyy, mutta esim. viimevuoden nitroissa (muistaakseni) toiselta norskilta se laukesi, eikä ihme jos joka kisassa sitä metrin siirtää.

    Tosin en minä kyllä tiedä, että keneltä se olisi pois ja mistä, jos sinne striitteihinkin sallittaisiin pari kaveria. Tai vaikka viisi.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, teoriassahan toi toimis tuo et laittaa kamat ajoissa päälle, mut siinä vaiheessa ku tulee tunnin tauko ni ilmastointi vie sen verran akkuu et sit tarvii pelätä starttaaks enää? Ja se näyttöhomma, vaikkei striittiin mitenkään liitykään ku Kalajoella, ni peileistä ei kyl ainakaan meidän vehkeestä näe just mitään ja toi homohanssi viel rajoittaa liikkumista enempi, et nyt varmaan viel huonommin. Mut sillee se onnistuu suht hyvin et lähtee vaan peruuttaa ja seurailee omia jälkiä, peruuttaa tarpeeks pitkälle ja sit ajaa eteenpäin niihin omiin jälkiin.

    Mä en oo ajanu ku kerran tollasta "provehettä" "palkkakuskina" mis näyttäjät ja kaikki. Gummit sutien viivan yli reilusti ja sit seis. Sit hemmo juoksee auton eteen ja rupee peruuttelee. Välil näyttelee oikeelle, välil vasemmalle, ite ihan pihalla et mihkä pitäis mennä. No sit tulee ruksi ja peukkkuu et hyvin menee. Lähdös auto sinkoo johki kuuhun, siis jos kuu on sivulla, ja sit vähän sladitellen kohti maalii. Sit varikolla joku tulee sanoo sill eetunäyttäjälle et "sä ohjasit sen autono ihan sivuun". Siihen sit etunäyttäjä et "En mä tiedä yhtään mihin se pitäis ohjata". Mut merkit oli hyvät ja oli kyl nähty miten hoimma tapahtuu. :rotfl:
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    siis oonks mie ollu näyttämässä ajolinjoja tollasesa tapahtumassa.. :rotfl: ei kyl mitään muistikuvaa. selväpäisen oloista touhua.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Onko se arvostus muka kiinni yhdestä avustajasta line upissa ja lähtöalueella. Jos näin on, niin vähästäpä sinulla on homma kiinni. On ryhmiä, joissa sallitaan yksi avustaja ja ryhmiä joissa sallitaan jopa kuusi avustajaa, mutta ei avustajien määrällä ole mitään tekemistä ryhmän arvostuksen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!