Street CEE+DEE 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 19.9.2011.

  1. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    ääni tälle ja kyllä varmaan ollaan enempi menossa turboihin mitä kauemmin kestää toi edellä mainittu luokkajako,

    Sitäki vois miettiä,että onko vapari vehkeet kohta historiaa,jos ei saada omaan ryhmään,mielestäni niitä vielä löytyy.

    Oisko mahdoton ajatus vapareille oma ryhmä,jollei määrä täyty yhdistetään automaattisesti,näin olis ainakin mahdollisuus omaan ryhmään.


    Tässä yhden rivijäsenenen mietteitä.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Miten vaparivehkeet on muka historiaa. Eikö niillä sitten muka saa ajaa? Onko pakko aina voittaa saati pärjätä?
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Pakko ei ole,kuin kuolla ja hienoa,että tuonki ajattelu tavan kavereita löytyy.

    Suomalainen luonne on aika kilpailuhenkinen ja periksantamaton,eli pitäs päästä aina pikkusen paremmin ja kovemmin,kun kaveri.

    Voin toki olla väärässäkin.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kun ei noissa ryhmissä oo kun yks voittaja per kisa, niin toi Ck:n asenne taitaa olla ainoo millä tossa touhussa pärjää pidemmän päälle. Itellä ei oo takana ku jokunen kisa tuolta 80-luvun lopulta tähän päivään, ja peräti yks voittokin löytyy street cupin kisoissa, tältä kaudelta. Et ei siihen menny ku reilu 20 vuotta. :rotfl: Onneks on sentään yks kakkospyttykin, ettei tuu yksinäistä.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Voi olla näinkin. Me ollaan kumminkin ajettu 4 kautta ny putkeen ja pikkuhiljaa parannettu. Yks kympin alitus ja kolmas tila tänä vuonna vaikka ei niin kovasti sijotuksista ajettu. Yks voittokin napsahti vaikka kympin päälle ajettiin silloinkin. Onhan se hienoa voittaa tai pärjätä hyvin mutta ei meille mikään "must".
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Samoilla linjoilla C-bargen kanssa. Tästähän puhuttiin kuskien yhteisessä palaverissä syksyllä ja asia jätettiin hautumaan siihen saakka. kunnes tarvetta ilmenee. Nythän ahdettuja on vasta muutama / kisa, joten niistä ei omaa ryhmää saa, vaikka miten haluaisi.

    Nysselle. Ymmärrän kyllä pointtisi. Jos haluat ajaa ihan oikealla katuautolla, ja on pakko pärjätä joka kisassa, niin siirry ET ryhmiin. Siellä ainakin teoriassa sulla on mahdollisuus voittaa ihan joka kerta. Se on vaan ittestä kiinni.

    Edelleen vaan yksi voittaa per kisa. Muut on aina "statistin" osassa noissa leikeissä, mutta silti tää STREETti touhu vaan on se juttu, mihin haluan panostaa. Niin tuntuu olevan monen muunkin mieli, sillä kilpailijamäärät tuntuis olevan kasvussa. Ongelma vaan on, että miten me saadaan toi 16 kaavio ihan joka kisaan, eikä vaan Finaaleihin.

    Nimim. Ajettu vuodesta 1994, eikä yhtään voittoa FHRAn kisoissa :rotfl:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tarkennetaas hiukka, tarkoitat varmaan täyttä 16 kaaviota, kyllähän siellä on jo useammankin vuoden ajan liki kaikki kauden kisat ajettukin 16 kaaviolla, useimmiten 10-15 autolla per kisa :wink:
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Vähän jo meinasin, epäillä, mutte et todellakaan edes mestaruuskaudellasi voittanut yhtään kisaa vaan nappasit cupin voiton varmalla ajolla olemalla kolme kertaa runner up ja sen lisäksi kaksi kertaa semissä.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Just tota tietysti tarkoitin :lol:
     
  10. maverick

    maverick Gearhead

    Mites Luigi yms tuplaturbo miehet meinaatte tehdä kun toi 7.5s(sfi25.5) rajan
    pitäis paukkuu tulevana kesänä "helposti"? pystyykö katuauton runkoa muuttaa niin että saa ajaa luvallisesti kovempaa? Eikö toi 7.5s rajan rikkoutuminen ole kuin ajan kysymys kun vehkeet rupee pelittään. Meneehän noi isolohko autot jo ilman ahtimia 8.5s, niin pitäishän 2 ahtimella mennä sekunnin kovempaa..
    Itse tilasin just metrinpitkän lintulaudan taaksen ja jarruvarjo systeemit, en tiedä sitten onko niille tarvetta tulevana kesänä. Vähän kiinnoistais mennä ruottiin ajaan 10.5" luokkaa kun saadaan toi auto kulkemaan, katotaan miten käy? Tommonen 10.5" luokka pitäis saada suomeenki, mä oon heti mukana, onks muita?

    J-uho
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    KYllä noihin 7.5 aikoihin meikäläisillä säännöillä on vielä pitkä matka. En sano, että se on mahdottomuus, mutta ei se vielä ensi tai seuraavana kesänä toteudu :odroll:

    Ruotsiin pitää kyllä lähteä ajamaan jossain vaiheessa. Pitäis vaan saada toi läjä tuolta kasaan ennen sitä. Motivaatiopuutetta esiintyy just nyt... mikähän avuksi :rotfl:
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kehittelemisen arvoinen idea 8)
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sopis hyvin meillekin, autokin olis nykyselläänkin jo kai hyvinkin myös tohon luokituksen mukainen ihan siinä nykyselläänkin käytetyn rengaskoonkin puolesta joten siitähän sitä meidän rottostakin olis aika näppärä kehitellä vaikka tossakin luokassa eteenpäin :)
    Tai oikeestaan tuolla pitopuolellahan homma varmaan jopa vaan helpottus meillä kun eikös noissa säännöissä toi kulutuspinnaltaan max 10,5" rengas saa olla oikea slicksi eikä siis tartte olla tollanen katuslicksi millaisilla nyt ajetaan?
     
  14. maverick

    maverick Gearhead

    10.5" luokkia on maailmalla monenlaisia. Nmra sarjassa (ford-homojen sarja) löytyy luokka super street outlaw jossa rengas korkeus max.28.6" ja pinnan levyes 10.75". Sitten pro outlaw luokka jossa renkaankorkeus voi olla 33" ja kuvio leveys 12" näin karkeesti. Jäkimmäisen luokan ennätys on Mike murillolla,
    http://www.youtube.com/watch?v=CxpzzcbfQLs
    Myös noilla "real 10.5" foordin pikkulohkoilla ajetaan 7.1s/203mph!
    Kovimmissa huudossa amerikassa on täl hetkellä X275 luokka jossa ajetaan
    nimensä mukaisesti 275/60/15 radial renkailla. Noissa kisoissa ajetaan kaiken merkkisillä autoilla, foortin pikkulohko mosset ajelee 7.5s aikoja tossa luokassa. Tos vähän sääntöjä.
    http://www.unlimitedoutlaws.com/index.p ... Itemid=432

    bbchevylle, 10.5" luokat tosiaan oikeilla slickseillä. En itse asiassa tiedä missä muualla tänä päivänä käytetään et street rengasta kun suomessa???
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Kovaa menevät pojat tuolla ameriikassa mut on siellä melkonen määrä harrastajiakin kuten myös kisoja ja ratojakin ja sitä myötä kova tasokin.
    Näin täällä siperiassa noissa 10.5" jutuissa olis kaikille varmaan pitkäks aikaa tarpeeks haastetta kun yrittäs päästä sekunnin-puolentoista päähän noista ameriikanennätyksistä :rotfl:
     
  16. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Miksei voi mennä OL tuossa tapauksessa?
    10.5" luokka on yksi mun suosikki luokkia mutta ellei sinne streettiin nyt jotain ihme ryntäystä tuu niin jos alle 8sek alkaa menemään niin Outlawiin vaan.

    Sehän oli niille "ylinopeille" katuautoille?
    Ja saa muuten ajaa slikseilläkin :)
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oikeestaan ihan mielenkiintoinen ajatus toikin, etenkin jos se uus Super Pro Street luokka syntyy ja ne nopeimmat nykysistä OL autoista siirtyy sinne.
    Tosin mm. meitin tapauksessa pitäs ens vielä päästä aikalailla kovempaa että olis tollanen mitenkään "ylinopea" edes tuolla Streetissä mut siis tolleen periaatteessa tossa on yks mahdollisesti positiivinen juttu mitä se uus Super luokka vois tuoda tullessaan sinne ikäänkuin hiukka alemmalle tasolle :wink:
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Eikö tämä luokka sitten söis olemassa olevaa toimivaa luokkaa? Eipä kai..
     
  19. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Nimim. Ajettu vuodesta 1994, eikä yhtään voittoa FHRAn kisoissa :rotfl:[/quote]

    Paitsi 2011, 2010, 2009, 2008, ym vuodet.
    Kun kukaan ei tee mulle pakosarjoja.
    KUN tekeentyötä millä tienaa, ei vissiin saa pakosarjoja.

    EI saa provosoitua tästä.

    PS. Täällä voi ajaa ilman mokomia osia, eikä tarvii tienaa työllä eikä huvilla.
    kunhan nauttii elämästä.
     
  20. Looski

    Looski 3rd gear

    Tällästä ajatusta heittelin myös luigin postiin. Ja siis itelläkään ei ole mitään ongelmia ton "ylinopeuden" suhteen :D
     

Kerro tästä muillekin!