Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Hienosti siellä oli tosiaan autot kulkeneet,etenkin Kalliomäen SE ja BBC tiimin uutukainen muidenkaan suorituksia yhtään väheksymättä!
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kommeeta meininkia. Toihan menee ihan kondalleen kun yhdistetaan B-C ja Ree. Painot vaan samat mita on luokissa ollukkin ja kaikki vaan samaan luokkaan ajamaan. Taitaa muuten olla liki 16 kaavoita :eek:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oli tosiaan todella mukava viikonloppu ja vielä kun se meidän tekelekin osoittautui aika lailla onnistuneeks niin mikäs siellä oli viettää viikonloppua :)
    10.62 oli meitin Pikkukakkosen paras puristus eka kisoissa ja se tuli viimeisessä lähdössä sunnuntaina eli pikkuhiljaa sitä löytyi vauhtiakin koko ajan lisää ja mikä mukavinta niin mm. alusta toimii niin että auto menee kuin juna kiskoilla suoraan mitään venkoilematta.
    Oli siis hyvä viikonloppu, terveisiä vielä kaikille tutuille joita tavattiin ja kiitos kannustuksesta :D

    Olihan sillä ehditty ajaa noin 4 metriä vai tulisko peräti 5, paljonko siitä nyt tulee kun se ajettiin tallin lattialta kyytiin :odroll: Mut näkihän siinä että ainakin se liikkuu eteenpäin :rotfl:
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jeps, nyt mentiin tällee, että kaikki ajoivata yhdessä. Mutta meneeks se oikeesti kohdalleen, että noin tehdään jatkossakin, se vaatis mun mielestä vähintäänkin keskustelua. Asia on vähintäänkin kakspiippunen. Ainahan olis kivaa, kun olis kivaa, ja kivoin tilannehan tässä olis se, että kaikissa noissa luokissa olis ne 16 kaaviot joka kisassa.

    Mut tää ei vissiin ainakaan tällä hetkellä ole realismia, joten olisko sitten tää yhdistäminen oikea ratkaisu hommien hoitamiseen, vai tulisko siinä joku/jotkut kaltoin kohdelluiksi? Sinänsähän on kivempi, mitä enempi on autoja, mutta lähteekö B, C ja D-autot tosiaan tän hetkisillä säännöillä ja painorajoilla "samalta viivalta"? Jos noita nopeimpia aikoja kattelee, niin B:ssähän on varmaan ollut tähän saakka eniten nopeita aikoja, ja kärki aika kova. D:ssä on muutaman kerran väläytelty kovia aikoja, mutta C on ollut mun käsittääkseni jonkin verran jäljessä. Mistä se sitten johtuu, johtuuks se siitä, ettei C:ssä ole ollut niin kovia tekniikoita vielä, vai mistä? Mun mielestä C on kuitenkin "samalla tasolla" ehkä sellanen puoli sekuntia tällä hetkellä perässä muita, ja löytyyks sellasen eron kompensoinnille tarvetta tai keinoja? Mun mielestä toi kirjo on vähän turhan laaja pysyvästi saman lipun alle vailla muita muutoksia, ja jos muutoslinjalle lähettäis, niin mä ehdottomasti haluaisin moottoritilavuuksien sitomista painoihin suoraan, sekä ahdinten erilaista huomioimista niissä myös.

    Mulla ei sinänsä oo asialla niin väliä, koska me ei verissäpäin menestystä tavoitella ja oma lintta kulkee sen verran mitä menee aikalailla muiden kulusta riippumatta. Mutta ei vaan millään oo mun mielestä oikein, että 477 tuplaturbolaite ruiskulla saa n. 5% painosanktion 477 vaparikaasarikoneeseen verrattuna. Parhaalla tahdollakaan ei voi väittää, että niillä olis samanlaiset lähtökohdat. Et ennenkuin hätiköiden tehdään jotain moniin ja kauaskantoisestikin vaikuttavia päätöksiä, asiat tulis tarkkaan harkita ja puida läpi. Muuten voi pahimmassa tapauksessa käydä niinkin, kuin kävi edellisen sääntöuudistuksen jälkeen.
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toihan on saatanan hankala juttu toi painojuttu. Jos nyt joku tuplaturbo peli on mennyt matalan 8 ajan niin tarttisko kaikki tuplaturbot painottaa muutamalla sadalla kilolla? Ehka sille kenen vessa kulkee eniten tommonen korotus on kohdallaan mutta hitaammille se on kovastikin vaarin. Ja vapariosastolla luonnollisesti sama juttu. Siina puutuu 11s auto kummasti kun sinne laitetaan 100kg tai 200kg lisapainoo. :(
    Tarrtteko pistaa DTM malliset saannot etta kun voittaan tai ajaa lujaa niin siita saa heti lisapainoa kilpailun tasoittamiseksi :eek: Sehan sopis hyvin lajin luonteeeseen :rotfl:
    Toisaalta ei sekaan varmaan kovin turvallista ole etta laitellaan autoisiin kauheita painoja :odroll:
    Kannattasko pitaa jossain kisassa kokous varikolla ja koittaa saada jotain hahmoa tilanteeseen tulevaisuutta ajatellen? Aktiiviset kuskit paikalle ja sitten ''huuto'' pystyyn. :rotfl: Kyllahan se nyt kuitenkin silta pahasti nyt nayttaa etta noita kuskeja ei riita kaikkiin luokkiin etta varmaan niita tullaan tulevissa kisoissa yhdistelemaan. Jokainenehan varmaan joutuu tassa tilanteessa hieman joustamaan omasta haluistaan mutta eikohan se jo ajais asiaa eteenpain etta saa edes porukan kasaan ja alkaa hieman
    hahmottaa tilannetta.
    Realiteetti on tosiaan se ettei ole niin paljoo autoja etta vois ajaa noilla luokilla mita on olemassa tai saada lisaa luokkia.
    Tai kait niita autoja olis kun vaan ukot ja akat tulis ajamaan. Mutta sillehan ei voi kukaan mitaan jos joku ei haluu ajaa omalla vehkeellaan. :-?
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mikäs olisi sun ratkaisu tuohon? Noilla pumpuilla kun tuota tehoa saa aika kivuttomasti vaikka tuplat lisää...
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Siitä kivuttomuudesta niin tiedä, kun tota omaa vehettä ei parin vuoden rakentelulla oo saanut edes käyntiin. Ei mulla ole mitään oikeeta tapaa tohon, ja sellanenkin asia täytyy pitää mielessä, että ihmisillä voi olla tän hetken sääntöihin rakennettuja autoja, jotka ei välttämättä soveltuis mikäli noita rajoja rankasti muutettais. Tää ei oo mun mielestä ensimmäinen kerta täälläkään, kun tällä asialla spekuloidaan. Vahvistamattomien huhujen vuoksi siihen on nyt kuitenkin poikkeuksellisen paljon aihetta. Mä luulen, että tässäkin ketjussa saattais löytyy joku oma karkee ehdotelma, millä tota saatais vähän oikaistua. Kuten sanottu, mulle sillä ei ole niin väliä, mutta asia olis silti hyvä keskustella läpi, ettei tarvi sitten jälkipuheita kuunnella. Eihän noi koskaan voi tollaset keinotekoset kertoimet olla aivan oikeudenmukaisia, mut vois ne olla edes sen suuntasia. Kai.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hyviä ajatuksia Vipottajalta noihin ryhmien yhdistämis hankkeisiin 8)

    Tähän kisaanhan kävivät sekä C että B ryhmän Hemmot & Leidit pyytämässä kaikilta REEn kuskeilta saavatko he ottaa osaa REE-ryhmän kapinoihin ja tietystihän se meille kävi. Sunnuntaina kuitenkin meille kuulutettiin, että ko. ryhmät tullaan yhdistämään loppukaudeksi kuskien yhteisellä päätöksellä :eek: Millä ihmeen päätöksellä :eek: Mä juttelin varikolla asiasta Puten kanssa ja totesin, että tää yhdistäminen on ihan hyvä idea, enkä usko kelläkään olevan mitään sitä vastaan josko jatkossakin toimittaisiin näin. Mutta :soosoo: Korostan kuitenkin, että se oli vain minun henkilökohtainen mielipiteeni eikä siis koko ryhmän päätös. En tiedä kysyttiinkö tai keskusteltiinko asiasta muiden kilpailijoiden kanssa, enkä näin siis ota sellaisenaan vastuuta sanomisistani. Korostan edelleen, että Jami kuulutti tornista päätöksen yhdistämisestä olleen kaikkien yhteinen. Tosin mulle on ihan sama yhdistetäänkö noi ryhmät sellaisenaan vai tehdäänkö sääntöihin jotain tarkennuksia, mutta muidenkin mielipiteitä pitäis asiasta saada esiin. Toisaalta kysehän on Street ryhmästä joka tarkoittaa, että oltaishan me "kadullakin" vastakkain sellaisina kun ollaan, joten.... :eek:

    Omat kisat meni kaikenkaikkiaan mahtavasti, Sarah teki sen minkä tolla romulla tehdä voi parhaan ajan ollessa 10.43 / 209 kmh. Toi lienee just sellainen suoritus, mitä tolla 454 LS 6 Motilla pystyy tekemään, eikä siitä hieromallakaan pysty Kymppiä enempää irti puristamaan ilman suurempia muutoksia. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että Motoparkin jälkeen Sarah painokkaasti ilmoitti 11.5 / 204 suorituksen jälkeen, ettei tota mottia tartte enempää viilailla, kun se jo kulki tarpeeksi kovaa hänen mielestään. Mutta ne :pinup: kun ei sitten taida osata päättää mistään, sillä tän kisan 10.43 / 209 ei sittenkään tuntunut miltään, eikä toi Camaro kulje läheskään niin kovaa kun pitäisi. Oisko kyse jonkilaisesta kilpailuvietistä, sillä noi sanat tuli heti Hapelle hävityn lähdön jälkeen näillä termeillä: "Eiks tota millään sais kulkemmaan kovempaa" sillä'häntä kuunlemma sapetti kun Hape vaan meni menojaan. Loisto suoritus kuitenkin kaikenkaikkiaan Sarahilta :rotfl: Ainaklin mä oon siitä hemmetin ylpeä, että se tohon pystyi tolla autolla, millä muutama muu mun kaveri ei oo päässy tommosia aikoja lähellekään :poff:

    Loppukaneetiksi todettakoon: täytyy varmaan keksiä jotain :poff:
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ai niin, ja onnittelut Hapelle suvereenista voitosta jälleen kerran :rotfl:
     
  10. Petri K

    Petri K 1st gear

    Tälläisen ei niin kilpailukykyisen auton kuskin mielestä tuo yhdistäminen on hyvä ajatus. Mulla ei ainakaan mitään sitä vastaan.

    Niinkuin "Luigi" tuossa ylempänä mainittikin niin olishan nämä kadullakin vastakkain eikä siellä kysellä paljonko toi sun auto painaa...

    Nuo lisäpainojutut on siitä huonoja et ne rankaisee sellaisia jotka saavat auton kulkemaan. Ei se turbotekniikankaan rakentelu aivan helppoa ja ilmaista ole.

    Minusta olis paras kun ajetaan yhdessä ja pidetään hauskaa ja autetaan kanssakilpailijoita minkä pystytään varikolla jos apuja tarvitaan.

    Tää on kuitenkin sen verran mukava harrastus ettei sitä kannnata pilata liialla tasapäistämisellä, mihin se menis jos vaikka voittajat sais aina lisää painoja kyytiin.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meidänkin harrastelija REE-tiimille käy ihan miten vaan kunhan ajamaan pääsee ja oikealla kilpailutavalla eli heads uppia 8)
    Toi hämmästytti vähän meitäkin että yhdistämisen ilmoitettiin koskevan nyt samantien koko loppukautta mut kuten sanottu niin ei sillä oo väliä, ajetaan vaan Streettiä kuten kadullakin autoja eroittelematta koneen koon tms. mukaan. Ja tuohan esimerkiks noi B-ryhmän nopeat laitteet oman mausteensa kuvioon vielä siinäkin että toimiessaan menevät sanoisinko jotta hirmu kovaa mut varmuus ei oo ihan samaa luokkaa kuin vanhan liiton C:n ja D:n laitteilla joten seka toi asia että kasvavat kaavioit hämmentää soppaa entisestään ja pudotuslähdöissä erilaiset tapahtumat varmaankin lisääntyy :wink:
     
  12. Muki

    Muki Gearhead

    Noo miittäää ny sekunnin päähän (reilun sellaisen) mutta hienosti on kyllä Sari ajanut, se on vissi se, mahtaakohan :pinup: itte eres moista oivaltaakaan että sitä kyllä arvostetaan kovin asioista harjoittelutasolla olevissa piireissä. :eek:
     
  13. sbc302

    sbc302 3rd gear

    Noi painojen kanssa pelaamisethan on jo nähty ennenkin.. chevellessä tais edellisellä omistajalla parhaimmillaan 4-500kg punttia kun oli kauhia pro motti .. :) painollahan saadaan tietysti tasoitettua luokkien välisiä eroja mut ei kai tuollaiseen taas olla menossa?
    C luokan painorajaa sais kyllä laskea että ne saatais samalle viivalle..
    sopiva olis kai 1000kg vaparina? aika vaikea vaan päästä tuollaisiin painoihin! Mahtaako oikeasti joku tehdä joskus 8 sekunnin puolelle pääsevää c luokkalaista mikä täyttää "katuauton" kriteerit? epäilen...
    Muutenhan luokkien yhdistäminen periaatteessa hyvä idea.

    Tai noh samahan tuo on mulle kun näillä näkymin auto ei liiku ainakaan tällä vuoskymmenellä ja kai nää on 2015 jo kiellettyjä kun ne saastuttaa jne :mad:
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead



    erittäin hyvin sanottu.olen samaa mieltä.
     
  15. Sarah

    Sarah 1st gear

    [quote="DS 325"

    Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että Motoparkin jälkeen Sarah painokkaasti ilmoitti 11.5 / 204 suorituksen jälkeen, ettei tota mottia tartte enempää viilailla, kun se jo kulki tarpeeksi kovaa hänen mielestään. Mutta ne :pinup: kun ei sitten taida osata päättää mistään, sillä tän kisan 10.43 / 209 ei sittenkään tuntunut miltään, eikä toi Camaro kulje läheskään niin kovaa kun pitäisi. Oisko kyse jonkilaisesta kilpailuvietistä, sillä noi sanat tuli heti Hapelle hävityn lähdön jälkeen näillä termeillä: "Eiks tota millään sais kulkemmaan kovempaa" sillä'häntä kuunlemma sapetti kun Hape vaan meni menojaan. Loisto suoritus kuitenkin kaikenkaikkiaan Sarahilta :rotfl: Ainaklin mä oon siitä hemmetin ylpeä, että se tohon pystyi tolla autolla, millä muutama muu mun kaveri ei oo päässy tommosia aikoja lähellekään :poff:

    Loppukaneetiksi todettakoon: täytyy varmaan keksiä jotain :poff:[/quote]


    Rakkaimpani,armaimpani...muistathan sanonnan: Mies on naisen pää ja nainen kaula.Ja kaulahan saa kääntään päätään IHAN MIHIN SE HALUAA !! :poff: :poff:
    Ja mistäs minä olisin voinut arvata tai tietää ettei tuo ajaminen tuon "pahemmalle" tunnu ???
    Niin et alas vaan tilailemaan niitä osia et päästään vähän kovempaa :D
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    On muuten hyvä perhepotretti :D
     
  18. hejo

    hejo 1st gear

    :eek: onneksi kurkkasin ton kuvan ennenku rupesin virkkaamaan tulevalle vauvvalle töppösiä...Oli meinaan siellä mopoilija ikuistanut Sarin ja Luigin melko sööttiin kuvaan,sen verran kädetön olen etten nyt sitä halihali otosta tähän saa mutta ehkä joku senkin perhepotretin tänne osaa iloksemme ladata. :D
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei oo ystävä hyvä mitään kiirettä muuten niitä töppösiä suunnitellessa. Toi selvästi lavastettu ja kieroudella sekä :pinup: viekottelulla aikaansaatu tilanne ei siis aiheuta kellekään itseni mukaanlukien mitään harmaita hiuksia tai muita kommervenkkejä. :soosoo:

    Kiitos muuten taas kerran loisstavista ja maukkaaista lettukesteistä :rotfl:

    Mä väitän, että Hejo tekee varikon parhaat letut. Repikää siitä jos ette jaolle ehtineet :poff:
     
  20. Sarah

    Sarah 1st gear





    Vai lavastettu ???!!! No jo on mulla ukko.....
    Mitäs itte nauratit mua,tulin katsoneeksi juuri silloin toiseen suuntaan :D
    Niin ja letut olivat hyviä ja maistuivat taasen vähän turhankin hyviltä,kiitokset vain kokki Kolmoselle :D

    p.s.Hejo älä niitä töppösiä ihan heti ala nyt kuitenkaan virkkailemaan.....
     

Kerro tästä muillekin!