Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    No johan pomppas :eek:
    Et varmaan ajatellut aivan loppuun asti tuota kommenttia?
    Meinaatko että kauheesti tulisi lisää porukkaa ajamaan kunikaalliseen ryhmään kun noin juttelet?
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tos on täytyny nyt tulla Luigilla ajatusten ja näppäimillä pyörineiden sormien välillä joku yhteyskatkos kun mitä ukkoa tunnen niin eiköhän se oo yhä samoilla linjoilla kuin enemmistö REE:läisistä että ensisijaisesti joka kisassa ajetaan aina itteä ( ja sitä riivatun nopiasti sekunteja juoksevaa kelloa :poff: ) vastaan omia ennätyksiä jahdaten ja kisamenestykset, sijoitukset ja muu sellanen tulee jos on tullakseen.

    Tosin pikkusen jouduttiin tänä vuonna lipsumaan tosta finaalikisoissa kun sinne lähdettäessä sijoitus olikin yllättäen se mikä oli eli sen suhteen täytyy tunnustaa että siihen kisaan lähdettiin pistejahtiin ja haettiin pataan ja auton kulkuun vaan varmuutta pikkusen vauhdinkin kustannuksella ja ennätysjahdit unohtaen :oops:

    Mut kai tollasen etikeettivirheen saa anteeks jos se ei usein toistu :rotfl:
     
  3. BS105

    BS105 1st gear

    Noh..me ainakin seurataan teitä ja muitakin jotka oikeesti yrittää ja saa jopa jotain aikaiseksikin :D,mutta mun on kyllä nyt henk kohtasesti pakko ottaa tähän kans kantaa vaiks asia ei oikeesti mulle kuulukaan...eli mikäs tää juttu nyt näitten sääntöjen rustaamiseks nyt oikeen on?alkoikos kaikkia pelottaa toi Jykän seiska niin kovasti että ensin yritettiin tunkee sitä väkisin B ryhmään ja kun se ei käyny niin muutetaan sääntöjä sen verran että sillä ei pitäs enää pärjätä???No kuulkaas... jotain ihan itekin tiedän noista turbokoneista ja voin sanoo että aika hurjat on sääntömuutokset jos meinaatte vaparikasilla pärjätä turbokasille ja se on aivan sama vaikka se vapari sais olla 700 kuutiota ja turbo "vaan" se 477 kuutiota ja painais 1700 kiloa niin sillä vaparilla vaan ei yksinkertaiseti pärjää!!! ps.Kiekulle terveisii ja onnittelut kun ei törmätty viimesen enkan jälkeen(kasvotusten) :rotfl:
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ton suhteen et vois enää kovin paljoa enempää olla väärässä :poff:

    Eli toi Vaparit-Ahdetut jako ajatus lähti liikkeelle jo keskikesällä varikolla jutellessa kun monenkin mielestä toi vanha A, B, C ja D luokkajako on vanhentunut eikä oikein vastaa enää nykypäivää.
    A on oikeesti jo kuollu pois, B sai taas tarpeeks osallistujia vasta kauden kolmanteen kisaan jotta luokkaa yleensä ajettiin omana luokkana jne. Ja niissä keskusteluissa oli kesällä mukana myös muutama B:n tiimi jotka oli kokolailla samaa mieltä tosta luokkajaon jonkinlaisesta uudistustarpeesta, eivätkä olleet ollenkaan vastamielisiä tohon silloin eka kertaa mieliin tullutta vaan kahteen luokkaan tehtävää jakoa eli Ahdetut-Vaparit jakoa kohtaan.

    Siitä ja vaan siitä siis toi juttu.
    Ja kun toi ilmeisesti nyt sitte kuitenkin sai B:n piirissä sen verran vastustusta että toi ajatus kumoontui niin seuraavaks C:n ja D:n tiimit on nyt etsiny löytyskö niiden välille mahdollisuutta yhdistää ne pysyvästi yhdeks luokaks jolloin saatais sit aina joka kisaan varmastikin hyvä osallistujamäärä ja isot kaaviot.
    B voi siten jatkaa omillaan tai jos ei saa omasta ryhmästään johonkin kisaan tarpeeks autoja viivalle niin ajaa vaikka ne kisat sit Spettiä tai jotain muuta luokkaa minne ne rakenteeltaan sääntöjen puolesta myös sitte sopii.

    Ja sitte toi koneenkokojen rustaaminenhan on taas mihinkään noihin liittymätön eli ihan erillinen asia, sitä haetaan jotta saatais mukaan montakin Suomessa olevaa nykysin ylikokosella padalla varustettua autoa ja toisaalta myös siks että jo kisailleet vois sit halutessaan jatkossa rakentaa itekin nykysellään osien saannin ja monen muunkin asian takia mielekkäämpia koneita mitä tän hetkinen max 480 cid mahdollistaa.
    C:ssähän vastaava parannus saatiin jo tälle kaudelle maksimikoon muuttuessa 367 > 410 cid:iin.
    Ja jos katotaan tosta D:stä sit seuraavaa heads up luokkaa ylöspäin niin entinen katuautoista uloskasvaneiden luokka OL on muuttunu viime vuosina siinä määrin että sinnekään ei noilla yli 480 kokosilla koneilla varustetuilla, aina vaan lisääntyneessä määrin rakennelluilla katuautoilla oo mitään asiaa. Tai ajamaanhan vois mennä mut ihan väärässä paikassa siellä nyky OL:ien keskuudessa tuntis sellasella olevansa.
     
  5. 65 chevelle

    65 chevelle 1st gear

    montako c ryhmäläistä tuli lisää ajamaan tällä PARANNUKSELLA?EI VISSIIN YHTÄÄN..
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ajatus kenties katkesi. Anteeksi siitä. Tarkoitus oli tietysti kertoa, että FHRAn puolelta olisi parempi jos noi ei menisi ton kovempaa. Kaikki autot jotka radalla ovat on mulle tärkeitä sekuntilukuun katsomatta.

    Nimim. 12.2 / 183 tänä vuonna ja kivaa oli
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Älä oo niin negatiivinen, toi on ollu voimassa vasta yhden kauden ajan joten ei se välttämättä edes näy heti.
    Kuitenkin toi C:n muutos oli ainakin mun mielestä hyvinkin perusteltu että nyt monella ennen omaan luokkaansa kelpaamattomalla pikkulohkovehkeellä on taas ollu mahdollista ajaa halutessaan eli kaikilla balttiarallaa 383-410 välille stroukatuillakin joita oikeesti on paljon olemassa.

    Eikä toi muutos oo kaiketikaan ollu mitenkään haitaks pikkusemmillakaan koneilla ajaneille, ainakaan niistä kukaan ei oo valittanu mitään :wink:

    Ja mm. tuota samaa osallistumismahdollisuutta tässä nyt haetaan olemassa oleville yli 480 isolohkoillekin.
     
  8. kihe

    kihe 1st gear

    Yks!!!,tosin tolla tilavuuden nostolla ei ollu ainakaan mulle mitään merkitystä,oltas sit ajettu ree:ssä,no finaali kisaan vasta päästiin...sattuneista syistä.
     
  9. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Tais olla nimim 65 chevellen pointti se että kun aiemmin oli porukkaa jotka sanoivat että tulisivat ajamaan mutta kun on "ylikoko" sb kone joka olisi sitten "laiton".
    Niitä vain ei tullutkaan radalle kun portit aukes.

    Että muutetaanko niitä sääntöjä tarpeeseen vai siksi että niitä vois muuttaa?
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä mä näkisin tossa jotain tarvettakin yrittää kehittää hommaa kun nykysellään ja noilla aikansa jo olleilla nykysäännöillä homma junnaa paikoillaan eli onhan se Streetissä viime vuodet toiminu jollain lailla mut on nyt jo taas viimeiset kolme vuotta vaatinu vähintään C:n ja D.n yhteen niputtamisen jotta osakilpailuista ja sarjasta on saatu osallistujamäärältään riittävän hyvä.

    Eikä toi tilanne varmaankaan tosta näillä eväillä mikskään muutu, hyvä jos aina aika ajoin lopettavien tilalle olis tulossa edes liki saman verran uusia yrittäjiä mut pahoin pelkään että homma alkaa hiipua mikäli mitään uutta ei yritetä ja parempi se olis yrittää jo ennen kuin ollaan taas siinä takavuosien tilanteessa että kuskien määrä on jo ehtiny tippua liika vähiin.

    Ja tohon nyt tehtyyn ajatelmaan liittyen ainakin vaikuttas sille että ei sen takia ainakaan kukaan viime vuosina aktiivisemmin ajanu lopeta eli vähennystä se tuskin aiheuttanee kilpailijamääriin, lisääkö se niitä niin sitä ei tosiaan tiedä ellei edes kokeile.
     
  11. 65 chevelle

    65 chevelle 1st gear

    Tais olla nimim 65 chevellen pointti se että kun aiemmin oli porukkaa jotka sanoivat että tulisivat ajamaan mutta kun on "ylikoko" sb kone joka olisi sitten "laiton".
    Niitä vain ei tullutkaan radalle kun portit aukes.

    juuri näin..
     
  12. kihe

    kihe 1st gear

    Juu,oikeessa olit,eipä sitä tunkua cee:hen ollut.
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulle tuli tossa ehdotus noihin sääntöihin koskien rengaskokoa. Tarkoitus olisi, että sekä CEE että REE käyttäisivät samankokoisia renkaita rajoittamatta REEn nykyistä kokoa juuri turvallisuuden vuoksi. Ja tää ehdotus tuli nimenomaan CEEn kuskilta.

    Ajatuksia 8)
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Käy mulle, mutten mä silti mitään 16.5" palloja ala väkisin tonne alle ruuvaamaan kun pienemmilläkin pääsee. :rotfl:
     
  15. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Mulle ainakin toi DS 325:den närkästystä herättänyt kommentti aukes...oli siinä pointtinsa! Mut B:B Chevy...onx toi sit sitä jaloa Street henkisyyttä ja yhteenhiileen puhaltamista et jos B-läiset ei suostu vaparit/ahdetut luokkiin ni saavat sit ajaa spettiä ym...eli ei mielestäs o enää sit asiaa yhdistettyyn c,d-ryhmään :eek:
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei ole. B:t on mahtuneet mukaan aiemminkin, toivottavasti tarvittaessa myös päinvastoin.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mullekin BEEt on aina tevetulleita REEn mukaan jos tarvis. :soosoo:
     
  18. jussi308

    jussi308 1st gear

    k

    No nostetaas tätä ylös eli kuka tunnustaa että auto on jo palasina kauden jälkeen. Meillä ainakin hyvää vauhtia menossa :rotfl:

    Päivitetään tota alustaa jotta päästäis kovempaa.
    Mottihommat on vähän jäissä kunnes sääntövaliokunta antaa päätöksensä.

    Juha
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vikan kisan jälkeen on ruuvattu putket paikalleen ja kilvet kii. Josko viel ens viikolla kuisailemaan? Ja tietty pakkasnesteet motoriin laitettu. Talli viel sen verran vaiheessa, ettei oo autoja sinne aseteltu. Mut kaitpa se tarvis pikkuhiljaa ruveta miettii mitä ens talvena ja kesänä tehään, ehkä jo lauantain "tiimipalaverissa" Teivon swapissa. Missä muuten tais tulla luvattua tarjota keskihallissa kaikille 2009 streetcup C&D kuskeille janojuomaa niin kauan kunnes lähetään = rahat riittää. :rotfl:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Me ajettiin finaalikisojen jälkeen auto talliin ja heitettiin peitto päälle.
    Kai se vielä on siellä tallessa :odroll:

    Kohta kyllä pitäs ainakin purkaa sen kone että saadaan finaaleihin lainatut männät sun muut osat palautettua mut kun niillä ei kuulemma oo mikään kiire niin ei oo sit hoppuiltu :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!