^Eikä tossa oo vielä välttämättä ihan kaikki kun eikös sieltä Kalajoen ja/tai yleensäkin Pohjanmaan suunnalta oo aina joka vuosi tulla tupsahtanut Streettiin vielä kuski tai kaks jotka ei koskaan oo näkyny noissa ennakkoon ilmottautuneissa :wink:
Mun käsittääkseni Street B ajaa tuolla omana ryhmänään, en ainakaan oo kuullut muuta sovitun. Kolme kisaahan vaditaan cupissa ja siihenhän on vielä B:llä mahdollisuus. Eikä kait kaavioitakaan oo mitenkään rajattu 16?
Re: l Sportman ryhmissä kaikki lajitelleet pääsee kisaan, proot sitten ajelee kaavion koon mukaan ja niissä ei kaikki lajiteleet välttämättä mahdu mukaan.
Re: l Ainakin v.2007 Ree-ryhmässä Kalajoella ajettiin vain 16 kaavio, vaikka kisaajia oli 17. Hitain jäi "viivan alle"...
Re: l Joo ja olis se hullua jos lajittelleita olis 17 ja ajettais 32-kaavio. Mun puolesta B on tervetullut mukaan mutta jos ajavat omanaan niin sekin ok.
Re: l Niinhän näyttää olevan. Tässä virallinen sääntö: Lukuunottamatta Pro ja Pro Sportsman -ryhmiä, pääsevät kaikki hyväksytyn lajitteluajon ajaneet kaavioon. Kaavioina käytetään 01.01.2010 NHRA:n voimassa olevia Proja Sportsman kaavioita. Sportsman kaaviossa kaavio puolitetaan kahteen osaan, ylempään ja alempaan ja ylempi kaavion osa sijoitetaan ajamaan kaavion alempaa osaa vastaan, joten esimerkiksi 16 auton kaaviossa 1. ajaa 9. vastaan, 2. 10. vastaan jne. Prokaaviossa vastaavasti parit ovat 1-16, 2-15, 3-14 jne. Pro-kaaviota käytetään Pro, Pro Sportsman sekä Outlaw -ryhmissä ja Sportsman -kaavioita Sportsman, Street sekä Jr - ryhmissä. Pro ja Pro Sportsman -ryhmissä ajetaan enintään 16-ajoneuvon kaavio. Ja näytti kalajoella olevan käyttössä reessä tuo Sportmankaavio? Vai onko siellä reessä vielä ryhmäköhtasia sääntöjä erikseen?
Olihan ne: Pro -ryhmät: Top Fuel (TF) Funny Car (FC) Pro Stock (PRO) Pro Modified (PM) Pro Sportsman -ryhmät: Top Methanol Dragster (TMD) Top Methanol Funny Car (TMFC) Sportsman -ryhmät: Competition Eliminator (Comp) Outlaw (OL) Super Comp (SC) Super Gas (SG) Super Street (SST) Super Stock (SS) Stock (S) Street -ryhmät: Street A (AS) Street B (BS) Street C (CS) Street D (DS) Super Pro ET (SPET) Pro ET (PET) Sportsman ET (SET) Junior -ryhmät: Junior Stock (JR/S) Junior Modified (JR/M)
Pannaan nää lajittelut tännekkin. Toi Leatherheaven nats topicci unohtuu pian, mutta REE keskustelu ei koskaan. Voila' 1 226 CS Kenneth Mattfolk Kristiinankaupunki Fin Valiant 361CID 8.888 244.330 244.330 2 323 DS Jarmo Nyberg Pietarsaari, Fin Nova 62SS 358cid 9.362 225.390 225.390 3 333 DS Juha Tavi Urjala/ Fin Chevrolet/ Chevyll STW 526 CID 9.557 227.370 227.370 4 307 DS Joni Lappalainen Laitila Fin Chevrolet Chevelle 9.726 223.580 224.300 5 377 DS Kari Koli Elimäki Fin chevrolet camaro 67 9.898 219.380 219.380 6 200 CS Janne Nykänen Vantaa Fin Plymouth Valiant 2d 10.109 218.560 216.560 7 367 DS Toni Peräkasari Voikkaa Fin Chevrolet ChevyIINova 10.153 234.560 234.560 8 325 DS Juha Ellimäki Helsinki Fin -73 Valiant Vihti 10.771 201.640 201.640 9 317 DS Harri Forsten Pori Fin -68 Valiant 450cid 10.985 151.300 151.300 10 301 DS Tommi Hammarberg Joutseno, Fin -69 Valiant 493cid 11.312 188.170 188.170 11 305 DS Mikko Siironen Camaro 477cid 11.907 130.910 130.910 : Tossa tärkeimmän luokan tulokset. Mistäköhän ne on ton Harri Fostenin tohon mukaan saaneet. Täällä häntä ei ole kyllä näkynyt Onnittelut SUOMEN nopeimmalle CEE kuskille Kenneth Mattfolkille loistavasta kasin ajasta
Unohtu laittaa, että draama on näissä kisoissa piisannut. Sauli Hiturin Valiant ei oikein ota käydäkseen ja ei siten pääse radalle. DS 367 Novan moottorista hajosi kampiakseli ja peli jäi kesken. DS 377 Camaron uusi 600 cid moottori hajosi kesken soiton ja laulun niin pahoin, että kiertokanki tuli lohkon kyljestä kurkkaamaan kuka siellä oikein käskee. Lisäksi DS301 autossa on laatikkoongelmia ja DS 305 Camarossa ei motti oikein tunnu pelaavan :-? Mutta näitä sattuu ja ne kuuluu pelin henkeen. Oma ekan kierroksien vastustaja löytyy sitten yllttäen sieltä listan yläpäästä, eli DS 333, eli lähes ainoa auto joka on vielä ehjä. Oishan noita "helpompiakin" vastustajia ollut tarjolla. Kai Kivaa on kuitenkin ollut. REE varikolla hyvien tyyppien kanssa on helppo viihtyä
juu,minäkin kävin löijyä tiirailemassa,mutta olit just suuttimen vaihtohommissa ni en viihtiny häiritä.
ö Näinhän se Luigi on. Ja draama jatkui sunnuntaina kun ilmeisesti Siirosen Camaron isolohko sai jonkinlaisen vaurion. Korjatkaa jos olen väärässä. Meillä noutaja tuli toisella pudotuskierroksella kun vehje stumppasi lähes puolentoista sekan ajaksi viivalle kun breikin päästi ylös. Muutoin hieno keli ja hienot kisat. Tosin sympatiat niiden puolella joita kohtasi pienemmät tai suuremmat tekniset ongelmat. Juha DS 333 Valitettavia tapahtumia: http://s8.photobucket.com/albums/a26/jussi308/Konerikko/?action=view¤t=P7179141.jpg http://s8.photobucket.com/albums/a26/jussi308/Konerikko/?action=view¤t=P7179142.jpg
Jep. Meilllä huomattiin lauantain ekan pidon yms. takia vielä vähän varovaisen vedon jälkeen että päittäislaakeri oli menny ihan vainaaks joten homma jäi siihen ja me siirryttiin sovinnolla vaan katsomon puolelle. Mut Kolilla ja Siirosella tuli tosiaan vielä pahempi päivä ja ilmeisimmin koneille aika totaalituho
Ei saatu siellä vielä selvyyttä eli täytyy nyt kotona purkaa koko pata ja alkaa tutkia. Yks vaihtoehto vois olla sekin että olis joku öljykanava menny tukkoon tai jotain :-? Mut onni onnettomuudessa meillä oli siinä että homma selvis riittävän ajoissa eikä enää ajettu kun seuraavalla lähdöllä siitäkin olis takuulla sit päässy ulos isot ja kalliit voimasavut mut nyt se on sentään vielä kokolailla ehjä ja varmaankin korjattavissa.
Joo, hyvät kisat, kelit oli kohdillaan ja järjestelyt pelasi hyvin. Onneksi olkoon Matfolkille voitosta ja uskomattoman kovasta 8:n ajasta pikkulohkolla. Kiitokset Saulille ja Luigille avusta lootarempassa. Motoparkissa kolmonen meni huonosti päälle ja viimeisessä lähdössä se meni vasta kun jalan nosti kaasulta. Luulin paikallistaneeni vian ja laitoin oiken uutta ö-pumppua ja tranz boxia lootaan... No remonttihan meni oikein mallikkaasti, ei mennyt Kalajoella ekassa lähdössä kolmonen päälle ollenkaan, ei vaikka nosti jalan kaasulta ja käytti voimasanoja... Otettiin sitten loota pois ja etummainen kytkin oli vähän huonossa kunnossa, oli asennuksessa mennyt männän tiivisterengas rikki Otin ekan asennuksen jälkeen vielä irti kun ajattelin, että meniköhän se rikki, ei mennyt, mutta toisella kerralla se sitten oli mennyt. No, uusia osia paikoilleen (onneksi otin mukaan) ja loota paikoilleen, ei jäänyt kuin 2-3 lajittelukierrosta väliin. Hiljaisessa vauhdissa kaikki vaihteet löytyivät. Ekas lähtö ja eihän sitä kolmosta löytynyt... ennenkuin nosti jalan kaasulta...No, tällä systeemillä parhaaksi jäi sitten 11.0. Kai siit on sitten yli 20v sitten tehty venttiilikoneisto tullu tiensä päähän? Nämä oli kuitenkin pieniä ongelmia verrattuna mitä muutamalla muulla oli, toivottavasti kaikki saavat autonsa kuntoon. TS301