Street Race Rambler

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 27.5.2013.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Projekti vähä muuttus... Tarkotus oli -64 Vallun koppaan konetta laittaa,mut koppa lähti etiäpäin ja pihalta löytyy tuo Rämpylän koppa niin jospa konetta siihen...

    Tekniikka puolta jo vähän miettiny
    -Lohko 318cid
    -Kb:n 399 männät
    -Scatin I-veivit
    -360cid kannet 1.88/1.6 venoilla
    -Comp Cams xs282s nokka
    -Tunnel ram
    -Parit Holleyn 465cfm kaasarit
    -Comp ultra pro magnum rullakeinut
    -Pellisarjat

    Loot tf904 -78
    -manuaalikoneisto
    -turbiini 3000-4000
    -joku racekitti


    Muutama kuva autosta: http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... sort=3&o=2
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Juu :odroll:
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Peräksi tarttis jostai löytää Hiacen tai vastaavan lukollinen...
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Pläääääääh
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Jotain koitettu väkertää huonolla ja vähä huonommalla menestyksellä!!
    Perä kasattii ja kaik vaikutti ihan ok:lta..noo kaik paikalleen ja kas pyörittäessä jossain kohtaa ikään kuin tarraa kiinni,saa kyllä käsin ihan ympäri asti pyöritettyä...ei riittäny mielenkiinto alkaa purkaa uudellee ni lyötii kansi kiinni...Eikös see sitten ajossa joskus näe hajooko! Kampura tuli koneistamolta haettua täl viikol, et seuraavaks sais lohkon kiikuttaa jahka pennipenan kukkaro antaa myöden! Päätin sit et noita kansia vois viel kanavista vähä siistitä ja meni ihan hyvin kunnes imukanavaa pörräillessä tuli läpi ja onnistuin viel toiseenkin tekemään saman...
    Muutaman kuvan lisäili tonne jaa tos pitäs ol kuva kannen reiäst-> http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... 3.jpg.html
     
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    tähä projektii tulee ny piän tauko ku synty perheesee hiuka knaft 4kg Mopar-ukko....tai toisaalta tostaha saa rakenteluapuu......joskus :D
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Onnittelut perheen lisäyksestä.
    Itellä hidastu kanssa rakentelu viime marraskuussa mukulan synnyttä :)
    Kyllä se siitä vielä valmistuu :wink:
     
  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    kiitoksii!

    Konetta sen verta etiäpäi viety et liikkuvat osat Racer Placessa tasapainotuksessa ja ne sais ens lauantaina hakia pois ja sit sais alakerran niputtaa kasaan ja näyttäis et imusarjaksi vaihtuu Tunnel Rami, jos see ny suomee ilmaantuu :D Tuli Racer Placessa äijän kaa juttua tehopenkistä ni tyrmäs heti et 400hp ei tuu onnistuu vakio kansilla täs mun konees..nooh haaveilla saa aina. Luulen kyl et kone tullaa kiikuttaa johki penkkii ku saadaa se siihen malliin!
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Tost kannesta jos ei joku oo kertonu, ni näyttäis menneen venakopan reikään puhki, eli ei mitään väliä. Pulttiin tai studiin vaan jotain mössöä ni ei tuu öljyä tai ilmaa. Vakiokansilla voi 300 hv:takin olla unennäköö jos ei oo tosi tehokkaasti kairattu.
     
  10. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Juu tiedetään kun sen itte kairasin siittä puhki :D Oli tarkotus vaan vähän viimestellä edellisen "pörrääjän" jälkiä...Jaa tuosta tehosta lähinnä suurin tavote ois tolla kopalla päästä 12sec vartilla...kun se tullu monesti Esson-baarissa luvattua...
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Kevyt auto, sopiva välitys, hyvä pito ni miksei onnistuis.
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Dodiiih.. Sen verta sai konetta niputettuu et kampura ois giines...jos ens viikon aikana saatais männät+veivit kans kiinni sit motti jääki odottaa kansia,nokkaa ym roipetta.Nii ja Ameriican Joelta tuli Tunnel Rami on se vaa käheen näkönen jos ei muuta...

    Todiste kuvia: http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... sort=3&o=3

    Kertokaas millä tollasesta aluimusarjasta saa tuon hapettuman pois pinnalta kotikonstein? Tuo kun vissii hetken jossai seissy...
     
  13. juy40

    juy40 Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64


    Oksaalihapolla lähtee hapettumat alumiiniosista hyvin.
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Jaahas...jaa tota saa apoteekista vissii? Mites tuo niinku toimii käytännös
     
  15. juy40

    juy40 Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Joo, apteekista taitaa saada ja joskus ollu rompetoreillakin myynnissä...
    Ite oon sotkenu oksaalihappoo lämpimään veteen n.10% ja sitä liuosta sumupullolla suihkinu osiin ja antanu vaikuttaa ja huuhtelu lämmällä vedellä...
    Jos pahasti hapettuneita osia, niin vois kai ne heittää likoomaan siihen liemeen, kun ei unoha niitä viikoksi sinne...
    Joskus jostain luin, että happokäsittelyn jälkeen osien pintaan kannattas vetää sinoli tai muu tenttu hapettumisen estämiseksi, tuota en oo ite kokeillut...
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Vähän tullut osia haalittua eli nokka+nostajat on nyy tulos jenkeist jaa päädyin nyt tohon Compin xs282s mekaaniseen, jakopää hommattu sekin comp camssin 3103... Kaasarit tunnel-ramiin 2kpl Holleyn 465cfm.. Tavotteet siirtyy sen verran et jos koneen ees sais tänä vuonna kasaan ja johonkin penkkiin kerkeis.
    Seuraavaks tarkotus nuo kannet käydä läpi ja hommata niihin puuttuvat osat....pikku hiljaa....

    Tuo tunnel-ram tuli nyy lasikuulapuhallettua et sai sillä ihan hyväksi...
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Plymouth Valiant -64

    Näytäis siltä et myyn kopan pois et kone jää ja ku isällä makaa rullaava Rambler American ni jos sitä sit siihe... Rämpylä ois otteen mukaan viel n.100kg keveempi= nopeempi?

    Vallu lähti 15.3 uudel omistajalle, joten aletaan tätä päivittelee kun saadaan tuo Rämpyän koppa talliin. Koneen kannet on laitettavana Od:n gurulla et jahka ne sieltä saa niin konetta voi alkaa niputtaa ja alkaa varailee moottoridynoon aikaa...
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Doodiih! Rämpylän koppa sai vihdoin tallista tilaa, joten voes tätä alkaa päivittelee sitä mukaa mitä saa aikaseksi! Tavotteena ois et Kiikalaan pääsis koittaa mite vartti kulkee.....mut saas nähä kerkeekö tai loppuuko rahat ennen...
    Kopan meinasi ulkoapäi jättää tollaseks kuin se on...konehuoneen jos maalais ja siistis... Hiacen akseli ois hommattuna et sitä tarvis alkaa sovitteleen...

    Siinä lähtökohta: http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... sort=3&o=0
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Vähän runkopalkkien yhdistäjiä kyhäsin iha itee! Kait nuo jottai tukee ku hitsaa pohjaan kokomatkan kans. Lauantaina jos tuon pohjan sais kaavittua vanhoista paskoista ja Hiacen perään tehtyä korvakkeet ni saa sitäki sovitella...

    http://i1335.photobucket.com/albums/w66 ... 3ff7bd.jpg
     
  20. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Viikonlopun teemana auto talliin kyljelleen ja tukipalkit kiinni ja pohjan kaavintaa. Aikast näppärästi irtoo kuumailmapuhaltimel ja lastal, tosin joistain kohtia vähän tiukemmassa.

    tuosta kuvaa-> http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... sort=3&o=0
     

Kerro tästä muillekin!