street/strip bensa systeemit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja F-body, 2.1.2014.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi ilmotetut virtauksethan yleensä on vapaavirtauksia, esimerkiks kaasariinhan toi joutuu menee erilaisia matkoja imien ja pumpaten tapauksesta riippuen, ja erilaisten ahdistusten läpi, viimisinä neulaventtiilit joissa hole yleensä parin millin luokkaa. Noi ilmotetut tuotot on yleensä aikalailla mahottomia vääntää vertailtaviks; toisia pumppuja noi tosielämän vastukset haittaa enempi kun toisia, ja amerikkalaiseen tapaan ilmoitetut arvotkin voivat olla enempi markkinamiesten kun inzinöörien tuotuoksia. Mut esiermkiks itellä on vielä kokematta soppalaitteiden riittämättömyys, eikä oo harrastettu sen suhteen mitään overkilliä. Pumppuina ollu vakioita, hi volume mekaanisia, holleyn sinisiä jne. Ja linjat mitä sattunut olemaan. Ton bensapuutteen merkit ptiäis olla aika selkeet; auto puutuu sitä varhemmin mitä isompi vaihde on ja bensapainemittarihan sen sit kertoo, vetää vaikka konepellin raosta tuulilasille.
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tossa vanhassa Vallussa mis oli 318cid+Weiandin pikkupumppu nii siinä tehtii 10mm linjat jaa Holleyn sininenpumppu jaa see ainaki riitti tai ei ainakaa puutumista havainnu. Tosin see ei menny ku 13.3sec 168km/h vartil ...penkissäki käytii ja hiukka alle 330hp näytti...
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    Tyrkkäsin tulille tuon 355.SBC.koneen johon tuli vaihdettua Tunnel ram ja pari 500.Edeliä.Samalla tuli vaihdettua 13mm bensa linjaan hiukan paremmin virtaava filtteri joka näköään virtaakin huomattavasti edellistä paremmin kun tyrkkäsi bensalinjan paineiksi 9psi.tä. Mistä tietenkään ei Edelit näyttäneet tykkäävän kun kusivat läpi.No regulaattorin säädöllähän siitä selviää,max paineet taitaa olla 6.psitä.? Onko kokemusta kestääks noi Edelit edes sen?

    Muistelen joskus kuulleeni että kun on mekaaninen bensapumppu käytössä(kuten mulla joku Holley suurtehopumppu)
    Niin regulaattori pitäisi olla ENNEN pumppua!

    Onkohan tällä mitään merkitystä katu käytössä??
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Regulaattori on paineen säädin, ei pumpun imupuolella ole painetta, mitähän mahdoit tarkoittaa?
     
  5. 383cid iroc-z

    383cid iroc-z 1st gear

    kyllä mielestäni regu on aina pumpun jälkeen. oliko sulla se musta 57 bel air, hieno peli.
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Jos sulla oli tuossa vallussa vakiotankki, niin mihin sait Holleyn sinisen järkevästi sijoitteua? Kattelin vaan tota omaa pohjaa ja tuntuu aika mahdottomalta löytää paikkaa, joka on tankin alapuolella ja virtaus vapaasti pumpulle alaspäin. Ainoa olis sumppu tankille ja siihen letkulähtö.
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Eikä kuu siinnä oli Jazzin 45litranen siihe ol helppo see väsätä.. Taasen tuoho entisee Darttii viriteltii kyl vakiotankkiin Holleyn punanen, mut see katiska ei kyl kunnolla koskaa toiminu :D
     
  8. jus57

    jus57 Gearhead

    Hitto kun muisti pätkii mut jostain jäänyt otsalohkoon ajatus et pitää vaihtaa tuo regu toiselle puolelle pumppua.
    Eli joku kisaukko kertonut tai oon lukenu jostain amerikan poikien opuksesta kyseisestä hommasta.

    Siis näin: bensatankki,bensalinja,regu,mekaaninen pumppu,suodatin,kylmäkannu,kaasarit.
    Ja näin siis ainoastaan Mekaanisen pumpun kanssa.....
     
  9. jus57

    jus57 Gearhead

    Se koko musta on hieno mut kaverin.Mulla se musta kattonen / puna/oranssi .Corveten maskilla..
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    kisaukko tai ei niin ei voi olla tuossa järjestyksessä. Regu siihen kylmäkannun ja kaasarin väliin tai sit ennen kylmäkannua.

    Tai sitten sulla puuttuu tuosta listasta sähköinen siirtopumppu tankin päästä jolloin järjestys voiskin olla tuo ja mekaaninen pumppu on tarkoitettu olemaan ilman regua.
    Mulla ei ole regu käytössä mekaanisen pumpun kanssa.
     
  11. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  12. F-body

    F-body Gearhead

    Tuli sitten viimeinkin bensalinjat uusittua. 3/8 pick-up tankilta 15/12mm kupariputkeen joka menee suoraan kaartelematta mekaaniselle Holleyn 110 gallonan pumpulle ja siitä 10mm kuparilla 3/8 jaolla tuplapumpulle. Nyt ainakin tuntuis pelittävän ja viikonloppuna vartille koittamaan kelloa vastaan. Alkuperäinen 5/16 putki oli kyllä aikamoinen 90 kulma hässäkkä, et luulis tuon nykyisen virtaavan huomattavasti paremmin.
     
  13. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Panokset kovenee ;)
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    10mm letkulla,edelin mekaaninen suurtehopumppu,575hp eikä ongelmia bensansaannin suhteen
     
  15. F-body

    F-body Gearhead

    Systeemin koeajot meni aikalailla persiilleen, kun +33 asteen lämpötila sai bensat kiehumaan.
     

Kerro tästä muillekin!