Street&Strip vai mikä se oli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja KUE, 10.8.2009.

  1. J-M Kujala

    J-M Kujala 1st gear

    eikös näistä voisi aina asian tullessa ilmi tehdä rikos ilmoituksen, en tiedä mitä auttaa... mut mut Paska homma.

    saahan sen vesileiman siitä leikattua poiskin, ellei se ole ihan keskellä, toki silloin kokonaisuus usein pilalla, ja kai asian osaava senkin saa poies.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei löytynnä mun lehtpisteestä. Siis kehä ykkösen Pukinmäen ex esso nyk abc. Noin 30(!) alan lehteä löytyi ystävällisen henkilökunnan avustuksella mistä silmiin pisti Tuning Fyhrer. Heh. :wc:

    Mistä tuota saa niin oi kertokaa
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Karkeeta pyyhinvärkkiä tuo fyhrer :poff:

    Leppävaaran Citymarketista pitäis haun perusteella löytymän?
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiitos Kime. Siis Leppävaaraan. Tossa se on noin 10km kehä ykköstä länteen. Sinne. Ja mitä paperin karkeuteen tulee, niin perse ruvella jo muutenkin. Kiitti vaan mutta se ei kaipaa enää gti juttuja pyyhittäväksi.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuo kuvien tekijänoikeusasia lienee siinä mielessä selvä että mikäli pystyy todistamaan ottaneensa kuvan joka on julkaistu ilman korvausta niin siitä voi kirjoittaa aika sievoisen laskun. Se taas on sitten toinen juttu näkeekö niitä rahoja ikinä. Mutta kannattaa jokatapauksessa ensin tarkistaa että kuvat ovat varmasti omia ja sitten ottaa yhteys lehden toimitukseen. Nimittäin, kaveri katseli vanhoja valokuviani ja olimme kuvanneet monta autoa samana päivänä samassa paikassa, noissa kisahommissakin kuvaajat ovat yleensä hyvin samoilla alueilla ja kuvaavat samoja kohteita. Sitten vielä jos rajaukset ovat vastaavat niin helppohan noissa on mennä sivullisena sekaisin. Mutta kuvanottaja kyllä tunnistaa omansa...
     
  6. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tässä on nyt sopivan epäselvä "skannaus" tuosta jutusta. Tekstistä ei paljoa saa selvää eikä tarvitsekaan. Kuvista voi saada jotakin osviittaa josko kannattais käydä kioskilla hakemassa läpyskä omaan arkistoon..
    :wink:
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Näyttäis olevan kysyntää tuolle lehdelle joten käväisin tänään ostamassa muutaman ylimääräisen numeron. Yksi on jo korvamerkitty ja eiköhän lopuistakin pääse eroon..
    Ja niistä kuvista vielä. Onko Mopoilija jo saanut käsiinsä lehden tai saitko selvää linkkini kuvista? Jotta oliko omia otoksia? Kuten sanottua, mulla tuli joistakin kuvista vain tunne että olen nähnyt ne jossain aikaisemminkin. Kenties Kettilillä on kuvagalleria jonne olen joskus vahingossa eksynyt? Tuli ekana vaan mieleen mopoilijan kuvat.. No, oli miten oli, juttu oli kokonaisuudessaan erittäin hyvä. Ehkä hiukan vanhaa tietoa ja vanhoja kuvia. Jokatapauksessa hienoa että tällaistakin suomikuvaa työnnetään naapurimaan lehdistöön!
    Kotimaan lehdistössä on edelleen liian vähän STREET autoja! :wink:
     
  8. kede

    kede 1st gear

    Ohops! Täytynee vastailla jottei VÄÄRÄ TIETO leviä enempää. 100% kuvat ovat minun ottamiani!!! :soosoo: Voinee tulla tarkistamaan minulta, koska kuvistahan löytyy "lokitiedot" siitä missä ja milloin nuo on kuvattu. Itselläin ei ole sivuja, koska kuvaan harrasteautolehteen ja olen heidän kanssaan sopimuksessa, joten näin ollen kuvani ovat lähes tulkoon heidän "omistuksessa". Ja kuviani on aika monilla raceteameillä muutenkin käytettävissä, koska pyynnistä niitä voin lähettää heille. Itse olen kuvannut "varttimaililla" jo melkoisen kauan, joten materiaalia on tuolta 80-luvulta asti. Ja syy miksi jotkut kuvat saattavat näyttää Mopoilijan kuvaamilta on melko simppeli---olemme aika usein kuvanneet aidan reunalla=radalla, ihan vierekkäin!! Ja kun tunnemme vielä toisemme, niin melkoinen pölkkypää saisi olla, jotta harrastaisi kaverilta lainailua!!! :soosoo:
     
  9. kede

    kede 1st gear

    Myöskin www.outlaw.fi sivuilta löytynee aikasta monta galleriaa ottamiani kuvia.
     
  10. kede

    kede 1st gear

    Siitä syystä tuli kirjoiteltua artikkeli på svenska ja vähän naapurimaalle(kin) selkoa millaista meininkiä täällä tuo hieno Street Race-meininki on, että/koska Suomessa, melko vähälle "arvolle" ja huomiolle jäävät, luokat saisivat sitä "arvoa ja kunniaa" joka heille kuuluu. Noista luokista ne pro-hemmotkin on tulleet lajiin. Olin ainakin itse aika otettu, kun julkaisivat noinkin isona tuon artikkelin :oops: toivottavasti miellyttää, vaikkakin muutama virheitäkin löytyi, ainakin yksi kuvateksteistä mennyt jostain syystä päin peetä! Mut tää on tätä. P.S. Olivat sen verran kiinnostuneita hienoista ja nopeista katuautoistamme, että pitäisi vääntää esittely jostain autosta. Pitäsi osata päättää vaan että mistä, kun noita hyviä ehdokkaita on melkoisen monta!! Joten lisää Street&Strip Finskaa on luvassa.
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Noniin, hyvä että totuus selvisi! Olen nimittäin itsekin ollut radan varressa kuvaamassa ja todellakin, ei niitä kuvauskohtia niin paljoa ole ja kun vielä kohteetkin ovat (usein) samoja niin aika vaikea kuvia on muistikuvien perusteella tunnustaa. Vaikuttaa muuten hyvältä jutulta!
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hienoa :D

    Pitäisköhän meittien Streettiporukoiden lähteä täältä joskus oikein monen kilpurin joukolla ajamaan joku kisa sinne lahden taakse :wink:
    Eipä se sen kalliimmaks tulis kun useimmat on kuitenkin eteläisemmästä Suomesta niin jättäis vaan noi Kalajoki-Pudasjärvi kierrokset väliin niin budjettihan olis kasassa.
    Ja ihan peräti ulkomaan lomareissunahan toi menis samalla :lol:
     
  13. kede

    kede 1st gear

    No tuollaisessa tapahtumassa olisin varmasti mukana, onhan tuolla Veidec (ex SkoUno) kisassa tullut käytyä jo viimeiset 14veetä (muistaakseni) putkeen. Vois olla, eikun siis olis mielenkiintoista tuollainen isompi poppoo hurjaa kalustoa näyttäytymässä länsinaapuris. Eiks tuolla idässä ja eteläpuolella oo jo näin käyty, ni mikseipä sitten Ruotsiinkin. Tuossa Power Big meetissä muutamaan otteeseen käyneenä, ni nuo yhteisporukalla tehdyt harrastajareissut on tosi jees, joten joku puuhaan vaan reissua. Ja sorryt muuten etten ehtiny tähän topic:iin vastaa heti, oli tuo oman kylän cruisingin järjestäminen, ni riitti ihan kivasti hommaa talkoissa(yksin!!). Mut onneks meni "cruisailut" jees ja sielläkin näyttäytyi aitoa street race-kalustoa, hienoa että joku uskaltaa 8 sekunnin "cruiserilla" liikkeelle :wink:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Täytyypä nyt finaaleissa ottaa asia puheeks varikkohöpöttelyissä josko toi sais ens kesää aatellen kannatusta :wink:
     
  15. kede

    kede 1st gear

    Juu sen verran vielä, että vanhentuneisiin aikoihin on varmasti tullut ajajilla parannuksia, koska juttu on tehty viime vuoden puolella jo. Ja vanhoja kuvia pyysivät/laittoivat myös sen takia, että olisi monipuolista kirjoa kalustoon, joillaisia heillä ei näy. Materiaalia heille tuli lähetettyä jopa liiaksi, heille tuli valinnan vaikeus mitä laittaa lehteen...kuulemma! Ja tuli sellainen asia mieleen, että tuohan on oikeastaan suuri kunnia ettei minun ja Mopoilijan kuvia erota. Meinaan jos kuvauskalustoa vertaa, niin mulla on melkoiset lelut verrattuna Mopoilijaan. Olen köyhä harrasteautoilija, joka tekee välillä myös palkkioitta artikkeleita, kuten tämän Street&Strip jutunkin. Omiin autoihin menee liikenevät eurot, joten on pärjättävä tuolla "museokameralla"....ehkä vielä tovi. Joulupukkia odotellessa 8)
     
  16. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kiitos kede kun tulit oikaisemaan väärää hälyä! :D
    Pahoittelen jos aiheutin hämmennystä tuolla epäilylläni, mutta kuten sanottua, mikäli kuvaajat ovat vierekkäin niin kuvakulmissakaan ei suurta eroa ole.
    Olisivat kyllä voineet laittaa "Text&Bild" nimesi eteen. Mukavan monipuolisesti siinä oli kuvia kun jo edesmenneestä vaasan lentokenttäkisoista oli kuva, plus tietty muistakin kyläkisoista noista alastaro/motopark kuvista puhumattakaan.

    Jatka samaa rataa! Artikkeli oli loistava ja toivotaan myös että kotimaan media herää uutisoimaan noista striittiautoista totuttua enemmän! :wink:
     
  17. kede

    kede 1st gear

    Juu ei paniikkia mulla, mut tiedän vaan miten tää on Mopoilijaa saattanu hämmentää, kun nimittäin puhuttiin tästä aiheesta(kuvien käyttöoikeuksista) viimeksi Nitro-kisoissa jossain radan preppaus-tauolla. Mut tiedän itsekin miten kyrsisi, jos joku ottaa nimiinsä kuviani,,,,käyttää niitä saa(teameille olen antanu ihan vapaat kädet omiin tarpeisiin jos kelpaa), mut kunhan ottaja selviää oikein ni ok. 8)
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mielenkiintoista. Olikos sulla jotain galleriaa, mistä niitä kuvatuksia voisi bongailla? ;-)
     
  19. kede

    kede 1st gear

    Eipä oo tuollaisia sivuja, kuten aiemmis viesteissä kerroin. Välillä, jos/kun on aikaa ollut laittelen menee e-mailina kuvia. Löytyy kyllä tuhansia otoksia, että josko joku tietty auto on kyseessä, niin kerro yhteystietosi vaikka yv:nä. Kaivelen arkistoja mitä kaikkea löytyy??
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Siinähän sulla olis bisneksen paikka, kun tälläät ne vaikka Jalbumin kanssa johonkin jakoon huonolla resoluutiolla ja allekirjoitettuna. Sit eurolla muutamalla täyskokoista kuvaa mualimalle ;-)

    Pistin yyveetä.
     

Kerro tästä muillekin!