STREET TOP

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mikkoli, 11.5.2013.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Noo kattellaan nyt sitten montako topdooslammeria ajaa siellä liimaamattomalla radalla sun kanssa kilpaa....
    Ja en mä nyt ihan kauheesti pelkää auton ratissa....kysy vaikka joltain joka on istunut kyydissä....
     
  2. GS

    GS Gearhead

    Miksi ihmeessä TD-autojen pitäisi ajaa liimaamattomalla radalla ja vielä Street autoa vastaan???
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    mitä pelkäämistä auton ratissa on?
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    En minäkään ymmärrä....
    Etin kestävää alakertaa Typhooniin ja kestävää vetolaitetta veneeseen, viime kesän ilmalento kun rikkoi huumassa kantta konepeittoa ja sitä enne osuin johonkin ja potkuriakselikin näyttää vemputtavan...vaikka uusi on hyllyssä suurimpaa tilalle. Maksaa vaan 50Ke oikein stydi...
    * kova ajo maksaa, ei se kaikille sovi.
    Mutta ettei no preppiä ajeta pohjolassa....Paskapuhetta esmes Bostic Envall veteli Uumajassa ja ylempänä kadulla jo 80 luvun alussa. Ja Stockholm/Malmö/Gbg etc skenet
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    En mä tiedä ...sun aivotuksiahan noi on.
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Ei mitään...mutta idiootit joilla on rahaa ei vissiin ymmärrä mitä ei kannata tehdä....
    Mut saahan sitä leuhkia et ajoin viiskyt donaa paskaks...
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kaikki hajoaa joskus kun työnnetään....hauskaa koko rahan edestä joten ei luulisi sivullisia haittaavan, paitsi Suomalaista junttia jolla kateus voittaa kiiman.
     
    GS tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Puuttuu vaan ne ajaneet ja ajavat. Mut jos niitä on, ni homma ok.
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mä olin joskus tallissa joka johti suvereenisti SM sarjaa kunnes tuli vika kisa ja alkoi jänskättää kuskia ja faijaa että vehkeet voi levitä, noh hopeaahan siitä tuli...
     
  10. GS

    GS Gearhead

    Missä näitä "idiootteja” on?
    Ovatko siis Drag Racingissa viime vuosina autonsa rikkoneet ”idiootteja”?
    Siis ja ”leuhkivat” ajaneensa viiskyt donaa paskas....?
     
    MadMike tykkää tästä.
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En mä tie..., mut ehkä kannattais tuoda ne vehkeet radalle ja vaikka näyttää sellanen no prep, tai vaikka prep mallisuoritus ensin, et jos se sitte houkuttais jotain idioottejakin yrittämään. Mä tiedän et me ei tohon peliin lähetä muut kun hupimielessä, parikyt vuotta noit tuli hangattuu ja pitorataan verrattuna se vaan ei anna mitään. Ainoostaan riskit kasvaa moninkertasiks sekä onnettomuuksien et kaluston kulumisen/hajoomisen kannalta. Mut kuten sanottu, ehkä kun käy oikeen näyttämässä et miten homma tehdään, ni sit tuleee sankoin joukoin muita perässä. Mut ehkä ei.
     
    Muokattu: 1.11.2017
    username, cutlass cruiser, supo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    jollain on vaan puutteita luvun ymmärtämisessä...
    Mutta saatana Mua riapoo tollaset velliperseet jotka ensin on empimässä ja sitten jälkiviisaita, no moiset ei muutenkaan tee muutakuin juuri yllämainittuja ihan joka asiassa ja jää ilman, ihan kaikessa. Niin Perkeleen junttisuomalaista.
     
    GS tykkää tästä.
  13. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Toisilla kirjoittamisessakin.

    Mutta asiaan: kertokaas asiaa hiukan etäämmältä seuraavalle, että miksi non-jenkkikalusto on noussut niin paljon katukisaamisessa? Onko jenkillä tehon teko tullut suhteellisesti kalliimmaksi kuin 30 vuotta sitten vai onko euro-/japsikalusto vaan kehittynyt pidemmälle? Turun seudulta yksi jamppa kiristeli vaimonsa käyttöautoa, N54-koneista kolmosbemaria. Muutaman vuoden kikkailujen jälkeen penkissä yli 600hv ja Alastarolla alle 12 s. Ja koko ajan auto oli vaimon päivittäinen käyttöauto ilman ihmeitä keventämisiä tai raaseriuhrauksia. Joo, tiedän, että alle kympin ajetaan myös "katu"autoilla, mutta niillä tuskin hoidetaan päiväkotikyytejä.
     
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Kehitys kehittyy, ehkä 300 heppaisesta aihiosta on helpompi ottaa 600 heppaa kuin 150 heppaisesta....
    Eli vanhat kasit on mitoitettu aivan eri tehoille....kun alat sieltä kaivamaan tehoa, joudut vaihtamaan kaiken....lohkosta alkaen....
    Kun taas nää uudemmat koneaihiot, varsinkin tehokkaammat sellaiset ovat vakiona jo paljon vahvempaa tavaraa....
    Esimerkkinä voisi olla ls koneet....kyllähän niistäkin saa helposti 600 heppaa ahtamalla....niin että se myös kestää....
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    tuhat heppaa niistä saa, ja sulle leppäkylkeesi(?) moinen tekniikka ja viivalle, 10 bolt 8.5 kestää suht pitkälle aluksi kuten prepattu lootakin.
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kylmä ajoin mun 9 sekunnin katuautolla nin päiväkoti kuin työajojakin, myös talvella, 2000 luvun alkupuolella. Tarvittaessa joka päivä. Ja ihan perinteistä vapari pumppubensa kaasari tekniikkaa.
     
    Swinger71 ja MadMike tykkäävät tästä.
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Suomessa on kohta kolmattakymmentä 9 sekan alittajaa ja ei siellä nyt niin hirveesti eurot silmille hypi. Ps OT N54 ei sano vittuakaan sellaiselle jota ei kiinnosta mutta jos kirjoitat vaikka 335I niin asia aukenee.
     
  18. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Tuskin on. Päiväkotikyydeissä. Kiitos tarkennuksesta, se on siis 335i.
     
  19. GS

    GS Gearhead

    Nykyiset fyyran Street street säännöt perustuvat painokertoimiin jotka lasketaan moottorin kuutiotilavuuden mukaan.
    Eli se että laitetaan moottoriteknisesti samalle viivalle työntötangoilla varustettu 30/50-luvun tekniikkaan perustuva ”maamoottori”, nykypäivän moniventtiili+säätötekniikan+materiaalien kanssa, suosii se ilman muuta pienempiä uudempia moniventtiilimoottoreita.
    Eli Fordin -32 mallisella 60hp sivuventtiilikasilla varustettu kilpa-auto on fyyran streetissä kutakuinkin samalla viivalla bemarin uuden 600hv M-moottorin kanssa.
    Näistä lähtökohdista kun aletaan puristamaan lisätehoa vaikkapa 1000hv asti, niin bemarissa se tavoitetaan lähes hieman ohjelmaa muuttamalla ja lättäpäällä ei ilman valtavaa panostusta ikinä.
    Vanhalla työntötekniikalla jossa kuutiotuumat pitäisi olla se ”ase” millä nykymoottoritekniikkaa vastaan pitäisi lähteä sotimaan, viedään säännöillä se ainoa ase heittämällä moottorikokoon perustuvalla painokertoimella kuormaa mukaan.
    Kyse on siis pitkälti sääntöteknisestä valinnasta minkä tyyppisiä autoja radalla halutaan nähdä, ajamassa aidosti kilpaa.
    Eli nykyisiltä euro/japsi-autoilta ei tarvitse ottaa mitään pois, mutta nuo lähes naurettavuuksiin menevät painokertoimet jotka perustuvat moottorin kokoon, pitäisi kyllä vihdoin nollata ja määrätä kaikille autoille yksi ja sama minimipaino.
    Tällöin saadaan ”maamoottoritekniikka” oikeasti kilpailemaan nykytekniikan kanssa ja isomoottorisia amerikkalaisvalmisteisia autoja lisää radalle, siis sinne nopeimpien autojen joukkoon.

    Eli, kuutiotuuma on ainoa ase millä vanhalla moottoritekniikalla voidaan käydä uutta moottoritekniikkaa vastaan, niin ettei jouduta lähtemään tappeluun veitsellä varustautuneena asemiestä vastaan. Kysymys on siis säännöistä ja niiden päivittämisestä nykyaikaan.
    Drag Racingin alkukodissa tällaisia painoon ja ahtamistapaan perustuvia jakoja ei Streettipuolella ole ollut enään pitkään aikaan, vaan ainoa jako mikä on olemassa on jako iso ja pienirenkaisiin...thats it. Silloin ei kenenkään tarvitse selitellä ja jos sen jälkeen ”laiskalla ja matalan ominaistehon jenkkikoneella” ei pärjää, niin sitten ei.
    Sitten ei tarvitse selitellä ja voittaja on oikeasti voittaja.
     
    Muokattu: 1.11.2017
    superbird ja MadMike tykkäävät tästä.
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mene viestiketjun alkuun ja hämmästy....
     
    Stahl-Ville tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!