Street Week Sweden 2024

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja TimeMachine69, 6.7.2024.

  1. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Ajetaan 7.7-13.7.2024
    https://streetweeksweden.se/taevlingsinformation/startlista

    Max Outlaw
    1 - Rasmus Landström - Chevrolet Camaro
    11 - jocke cedergren - Ford
    29 - Rickard Forssblad - Oldsmobile F85
    40 - Fredrik Widerberg - Chevrolet Camaro 1969
    51 - Petri Lensu - Volvo
    68 - Johan Gehrke cheva -63
    72 - Niklas Linrin - Chevrolet Camaro -67
    82 - Björn - Strinnholm - Chevrolet S10
    84 - Robin Johannesson - Opel Ascona
    85 - Rasmus Kaunitz - Volvo 240
    86 - Samuel Steen - Ford Fairlane 1966
    87 - Magnus Frost - Opel
    88 - Billy Widerström - BMW
    89 - Leif Magnil - Chevrolet Biscayne
    92 - Kim Åkerblom - Camaro -69
    93 - Roger Nilsson - Chevrolet Chevelle
    97 - Jonas Lahdenranta - Ford Mustang Shelby 07
    98 - Ronni Global - Chevrolet Camaro
    112 - Henrik Kåre - Bmw E30
    113 - Mikael Pettersson - Volvo 142
    118 - Anders Andersson - Dodge Dart
    122 - Ragnar Röding - Opel Calibra
    138 - Håkan Sundberg - Chevrolet Nova
    181 - Jan Udell - Chevrolet Corvette
    192 - preben bærentzen - Camaro 1969
    193 - Mikael Modin - Pontiac Lemans
    201 - Stefan Gustafsson - Chevrolet
    204 - Timo Helisten - Chevrolet Camaro


    Street Outlaw
    14 - Henrik Ludvigsson - Ford 32 5w kupe
    26 - Dennis Berg - Ford Escort mk2
    27 - Peter Björck - Volvo 244
    32 - Stefan Johansson - Lincoln MKVIII
    44 - Björn Tjärnberg - Opel Televerket
    53 - Alan Mcsweeney - Volvo
    99 - Jörgen Rydh - Chevrolet Camaro 68
    101 - Tobias Isaksson - Volvo Amazon
    104 - Ola Andersson - Opel Kadett Caravan
    105 - Einar Röding - Volvo Amazon
    106 - Jorma Latomaa - Chevrolet Camaro Z28 1970
    108 - Juha Sulanko - Plymouth
    109 - Robert Andersson - Pontiac Firebird
    110 - Kim Lind - Chevrolet c20
    111 - Tomas Karlsson - Chevrolett Camaro
    114 - Tomas Johansson - Volvo 745 -88
    123 - Ronnie Vestlund - Volvo
    125 - Viveka Svensson - Chevrolet Nova 1965
    128 - Thomas Engström - AC Cobra
    130 - Jimmy Karlsson - Chevrolet Nova
    132 - Martin Holmer - Nova hgw
    133 - Micke Almlöf - Volvo amazon
    146 - Henrik Nygren - BMW e30
    151 - fredrik lindberg - bmw 2000 touring
    157 - Rob Carter - Okänd
    180 - Jörgen Andersson - Opel kaputt
    188 - Axel Tell - Volvo
    199 - Henrik Persson - Chevy Camaro
    200 - Dennis eriksson - volvo 944


    Ultimate Street
    4 - Sami Luokkala - El Camino
    42 - Lenn Lindell - Nova
    66 - Hannu Hellman - Hellray Corvette
    67 - Bo Gustavsson - Chevrolet Impala
    94 - Toni Nurminen - Dodge Dart
    95 - Peter Nylen - Pontiac Lemans
    96 - christofer thorsen - Plymouth Satellite
    100 - Ingemar Olsson - Plymouth Roadrunner 1971
    107 - Sami Toivonen - Chevrolet
    124 - Danne Östervall - Impala
    131 - Perry Johansson - Pontiac Firebird
    134 - Sebastian Karlsson - Chevrolet Nova
    135 - Jonas Wikman - Okänd
    136 - Lars Pedersen - Volvo 740
    164 - Jan Lennartsson - Nova 64
    167 - Mattias Mellberg - Chevy Nova -65
    171 - Mikael Waxell - Chevrolet Chevelle
    174 - Jimmy Gudru - Dodge pickis


    True Street
    6 - Jari Ylikojola - Chevrolet C10
    8 - Björn Wallgren - Chevrolet Monza
    9 - Hans Lislegård - Chevrolet Nova
    15 - Soren Jensen - Chevy nova 1973
    17 - Karin Tägtström - Plymouth Duster
    18 - Arne Larusson - Chevrolet c 10 pickup steppside
    19 - Ulrik Eriksen - Plymouth RoadRunner
    20 - Leif Kjellver - Cadillac
    23 - Rasmus Blom - Chevrolet Nova
    24 - Raimo Wickholm - Dodge Dart 2D HT
    25 - Joakim Säll - Acadian invader
    28 - Glenn Petschke - Chrysler 300
    30 - Morten Mortensen - Okänd
    31 - Victor Hjörvarsson - Dodge Dakota
    33 - Wilma Lundén - chevrolet Elcamino
    35 - Andreas Ehnlund - BMW E30 touring
    36 - Jari Keränen - Chevrolet Caprice 1967
    37 - Ingar Hauge - GM 4th gen
    38 - Jan Rud - Chevrolet El Camino -87
    39 - Geir Johansen - 1968 Camaro convertible compressor.
    43 - Jonny Durgin - Chevrolet Nova /SS
    46 - Mattias Jansson - Ford Mustang
    47 - Andreas Mix - Ford Capri
    49 - Erik Torssell - Shelby GT500 -13
    50 - Jukka Salin - Dodge D100 Custom
    54 - Henrik Bruman - Chevrolet Chevelle
    55 - Jesper Hansson - Plymouth satellite
    56 - Paul Mander - Okänd
    59 - Mattias Svensson - chevrolet camaro 71
    63 - Niklas Salomonsson - Ford Torino-70
    64 - Anders Bergum - Mercedes 123
    65 - Mats Boström - Plymouth Road Runner
    69 - Kjell Lindkvist - Pontiac Trans Am
    70 - Pontus Körkkö - Chevrolet Camaro 69
    71 - Kent Aarnes - Chevrolet Corvette Z06
    73 - Fredrik Kalen - Plymouth satellite
    74 - Thomas Paulsen - Dodge Dart GTS
    76 - Kim Andersen - Dodge Dart
    77 - patrik williamsson - Corvette
    78 - petri kokko - Chevrolet El Camino
    79 - Jukka Kananen - Chervolet camaro
    81 - Nathan Bergman - 1970 chevelle
    83 - Michael Palmund - Chevrolet Monte Carlo SS
    102 - Fredrik Löfström - Pontiac Firebird
    103 - Michael Jonassen - Ford Mustang
    115 - Rene Poulsen - Chevrolet Chevelle
    116 - Hugo Jonsson - chevrolet Impala
    119 - Gunnar Gauert - Chevelle Malibu
    152 - Thomas Bergholm - Chevrolet Malibu
    156 - Anders Kylander - Chevrolet Impala
    158 - Krister Five Waage - Dodge Polara
    166 - Per Granqvist - Plymouth Satellite
    173 - Vegard Waage - Plymouth valiant 1964
    190 - Jukka Puumalainen - Pontiac Firebird
    194 - Mackan Tell - HELLCAT
    195 - Tomas Slawinski - Chevrolet Camaro
    196 - Staffan Jacobsson - Chevrolet Corvette


    Pro Touring
    2 - Thomas Alm - Dodge Charger
    5 - Marcus Öhman - Volvo 945
    7 - Michael Callin - Chevrolet Corvette C7 Z06
    10 - Janne Hansson - Chevrolet
    12 - Henrik Andersen - Mazda RX8
    13 - Petter Lundgren - Chevrolet El Camino
    22 - Victor Oscarsson - Okänd
    57 - Thomas Olsson - Belair
    58 - Krister Jönsson - Chevrolet El Camino
    62 - Peter Jonsson - Corvette C5
    117 - Daniel Carlsson - BMW E30
    139 - Dennis Modig - Volvo 740
    140 - Jörgen Jonasson - Volvo 242
    142 - Kim Zetterlund - Bmw 330 E46
    145 - Felix berglund - Volvo 744
    148 - David Löthfors - Chevrolet Camaro
    149 - Anders Blixt - Chevrolet Camaro Z28
    150 - Daniel Lindberg - Pontiac Firebird Trans Am
    154 - jim Räfsbäck - Camaro
    155 - Peter ström - BMW M3 E30
    176 - Camilla Ventus - AMC Ambassador
    180 - Karri Nurkkala - Okänd
    198 - Palle Flick - Dodge Challenger Hellcat


    4WD
    48 - Daniel Håenström - Honda Civic
    75 - Jonas Johansson - Nissan
    91 - Nisse Järnet Beidestam - Audi S5
    120 - Daniel Lindqvist - Audi A4
    143 - Axel Jungvar - Audi A8
    185 - Mattis Krüger - Audi
    186 - Sebastian Sundström - Audi s2 avant
    187 - Christian Dalgas - BMW E46 Compact
    189 - Daniel Hellsing - Audi 80 quattro
    191 - Johannnes Tähti Grufman - Audi RS3 2012


    Import War
    16 - Peter Johansson - Opel Ascona B
    34 - Simon Eriksson - Volvo 740
    41 - Jonas Jansson - BMW m3
    61 - Daniel Johansson - Bmw e92 turbo
    82 - Simon Dufmats - Okänd
    121 - Balder Poolsaar - BMW e30
    126 - Jimmy Liljensöe - Volvo 242 dl
    127 - Mikael Kronholm - Corsa Rwd
    147 - Nicolai Heering - Toyota starlet
    159 - Tobias Bergkvist - Ford taunus 1963
    160 - Sigve Bergum - Ford
    161 - Andreas Sandberg - Volvo 245
    162 - Asseri Mikkola - Opel Manta B 400 Look
    163 - Patrik Bjuhr - BMW e30
    165 - Anders Nilzzon - Volvo 960
    168 - Mikael Erichs - bmw m3
    169 - Frederik Beck - Toyota Starlet
    178 - Anders JENSEN - bmw e34 m353i Turbo


    Diesel Power
    80 - Joakim Bror Ottosson - BMW 524TD
    90 - Fredrik Skoglöf - Mercedes Benz W115
    129 - Olof Hammar - Bubbla
    144 - Patrik Lindblom - Dodge ram
    184 - David Lindsay - Chevrolet C10


    Classic
    21 - Albin Björklund - Chevrolet Bel Air 210
    52 - Stephan Melvold - Pontiac/chevy
    60 - Per Justesen - Chevrolet Camaro
    137 - Thomas Eriksson - Chevrolet Impala 1958
    170 - Simon Öhman - Plymouth Belvedere 1959
    172 - Per Pelle Malmsten - Cheva 56 Pick up
    175 - Eyvind Matheson - chevrolet
    177 - Peter Eriksson - Chevrolet 56


    Hot Rod
    3 - daniel andersen - Chevrolet master deluxe 1939
    45 - Stefan Enghart - Dodge-48
    141 - Thomas Sundqvist - cheva hot rod 1935
    153 - Kjell Trygg - Ford
    179 - Martin Lundqvist - Ford 1932
    182 - Niklas Wikander - Ford -32 5w
    183 - Per Browall - Willys Cupe -40
    197 - Jyrki Laakso - Ford T-26

    Onnea matkaan meidän pojille! Jaahas, sitten täytyy kaivaa livelinkit jostakin..
     
    three hundred ja kerkko tykkäävät tästä.
  2. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Raceday 1
    Mantorp Park
    Su, 7.7.2024
    Klo. 09:00-16:00

    Raceday 2
    Dala-Järna
    Ma, 8.7.2024
    Klo. 14:00-21:00

    Raceday 3
    Sundsvall Raceway
    Ti, 9.7.2024
    Klo. 14:00-21:00

    Raceday 4
    Söderhamns Flygplats
    Ke, 10.7.2024
    Klo. 14:00-21:00

    Raceday 5
    Laxå
    pe, 12.7.2024
    Klo. 14:00-21:00

    Finish
    Mantorp Park
    La, 13.7.2024
    Målgång Street Week 2024

    Tulosseuranta:
    Resultat Street Week 2024

    Livestream (maksullinen):
    Nitroz
    https://solidsport.com/nitroz/watch/streetweek-2024-mantorp-park
    https://solidsport.com/nitroz/watch/streetweek-2024-dala-jaerna
    https://solidsport.com/nitroz/watch/streetweek-2024-sundsvall
    https://solidsport.com/nitroz/watch/streetweek-2024-soederhamn
    https://solidsport.com/nitroz/watch/streetweek-2024-laxa
     
    Muokattu: 12.7.2024
  3. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Muokattu: 9.7.2024
  4. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Oho, eipä ole herännyt keskustelua tai spekulaatiota täällä.

    Kolmas päivä käynnissä. Suomalaisittain palkintopallisijoista näyttäisivät taistelevan (tiistain tilanne):

    Hannu Hellman (#2, 5,3401s) ja Toni Nurminen (#3, 5,6386s), Ultimate Street
    Hannulla matkaa kaksi kymmenystä ykkössijaan ja toisaalta Tonia uhkaa sijat #4 ja #5, joista jälkimmäinenkin on 3 sadasosan päässä.
    Jyrki Laakso (#4, 6,6788), Hot Rod.
    Jyrkillä on selkeä mahku jopa ykköseksi, sehän on vain kahdeksan sadsosan päässä.

    Petri Lensu (#12, 5,2596s), Max Outlaw on kovassa seurassa. Siellähän ykkösen keskiarvo on 4.574s.

    Onnea ja ehjää reissua kaikille, myös tässä mainitsemattomille. Ootte kovia äkkilähtijöitä.
     
    puna niska ja harrastaja tykkäävät tästä.
  5. puna niska

    puna niska Gearhead

    Minnes jäi tämä D&D camaro, auton omistajaa en nyt muista mutta uusi koppanen ja oli viime vuonna.
    Hellmannin vette on näköjään hieno sisäsältkin ei kerinnyt viime vuonna lähempää kattoo kun tuli sensoroverdrive kaikesta mitä oli paikanpäällä.
     
  6. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Torstai oli välipäivä mutta keskiviikkona sade toi muutoksia. Ketkä hyötyivät?

    Sanoisin, että ainakin Ultimate Street Toni Nurminen (#1) ja Hannu Hellman (#2) olivat loppujen lopuksi onnekkaita. Kenties myös Hot Rod Jyrki Laakso (#1) sekä Max Outlaw Petri Lensu (#8) ehtivät/osasivat saapua radalle ajoissa.

    Formuloissa on syytä ajaa pankkikierros aika-ajoissa. Street Week:llä taitaa olla sama juttu. Sateen uhatessa täytyy saada kohtalainen suoritus alle. Minullahan ei ole tietoa minkälainen LineUp (jonotus) siellä oli keskviikkona - tuloslistalta löytyy kuitenkin romahduksia.

    Tänään pe ilmeisesti taas vedetään. Meillähän on pullat hyvin uunissa.
     
    tyyp360 tykkää tästä.
  7. 1320

    1320 Gearhead

    Tuli kierrettyä Street Week läpi katsojana viimevuoden tapaan, hauskaa oli jälleen ja Impala pelitti hienosti koko reissun, mitään remonttia ei tarvinnut tehdä missään vaiheessa.:odcool:

    Söderhamnissa oli tosiaan aika vahva sateenuhka päällä koko päivän. Lineup toimi "First Come, First Served" periaatteella, eli epävakaisen kelin sattuessa jonossa kannattaa olla hyvissä ajoin. Nytkin moni ajeli useammankin lähdön, eli kaikki olisi ehtineet kyllä ajamaan jos olisivat olleet jonossa ajoajan alkaessa. (Parin viimeisen tunnin ajan Lineupissa taisi tosin olla jokapäivä ohituskaista sellaisille jotka eivät olleet vielä ajaneet, siis mikäli tulkitsin Ruotsinkielistä selostusta oikein.:poff:)
    Toki ymmärrän senkin, että Söderhamnissa osa varmasti halusi odotella radan paranemista, vanhaa kumia ei ollut radassa yhtään liimasta puhumattakaan joten liukasta oli, useat 1/8 mile mittaiset burnikset nähtiin... Mutta sateen keskeytettyä ajelut, osa jäi sitten ilman aikaa kokonaan.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ajaaks noi sitä tylsää 1/8 mailia?
     
    KohtalainenPaja tykkää tästä.
  9. superbird

    superbird Gearhead

    Ajaa, ei sinne kannata mennä
     
    Vermilion tykkää tästä.
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä arvasin! Siks just ollaan kolme kertaa ilmottauduttu ja maksettu, mut ei kertaakaan menty. Huhhuh, onneks.
     
    three hundred, Vermilion, KohtalainenPaja ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Swinger71

    Swinger71 Double Gearhead

    Minkähän takia ne katsomotkin on aina lähdössä eikä 400 metrin kohdalla eli siellä missä laji parhaimmillaan?
     
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    0-60 FT riittää sitten ei tarvi ajaa 1/8 mailiakaan, miksi ei muuteta siihen?
     
  13. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Ja joillekin riittää parkissa olo ja unissa vartin vetely:rolleyes:
     
    kerkko tykkää tästä.
  14. 1320

    1320 Gearhead

    En minäkään kovin suuri 1/8 Mile kisojen fani ole, se on tavallaan Street Weekin ikävä puoli että ajetaan vain puoltamatkaa. Tosin ymmärrän kyllä miksi, koska laitteet on senverran nopeita että muussa tapauksessa kisapaikkoja rajautuisi isot määrät pois.
    Samaan aikaan Street Weekin hieno puoli on just se, että kilpaa ajetaan eri paikoissa, joissa ei välttämättä muuten tulisi kisoissa käytyä, et kyseessä on vähän kaksijakoinen juttu.

    Ja ennenkun joku kasimailin ylistäjä nillittää aiheesta, niin kyllä, olen ajanut 1/8 Mile kisan (ehkä jopa parikin, en muista varmaksi). Ajelen edelleen mielummin kokomatkaa.
     
  15. Itsekin olen ollut aina vankkumaton täysmatkan kannattaja, mutta nyt kun on katsonut kovia vehkeitä 200metrin kisassa niin ei se hassumpaa ole. Nopeudet kasvaa todella koviksi 200metrilläkin ja kuten jossain topikissa Jykä kirjoittikin, ei se 200m kohdalla oleva loppunopeus paljon pienempi ole kuin 400m kohdalla, ihan jokaisessa ryhmässä (nitro, promod, katuauto, stocker).... hitaammilla on enemmän sekunteja aikaa kelata sitä toisen 200m nopeutta. Nitrot taas menee jo niin perkeleen lujaa 200m kohdalla että niillä ei mene kuin noh ja häh ja ovat sen toisen 200m "vilahtaneet". Oisko 50-70kmh se mitä toinen 200m antaa lisää nopeutta lisää...

    jos on bracket kisa, hitammalla on kyllä hyvät mahikset voittaa 200m kisassa varsinkin jos on noprep kisaamista. Helposti tehovehkeillä on enemmän haasteita kuin pienitehoisilla.

    Novalla taisin käydä ajamassa kerran lyhyen matkan BurnOut partyssä. Kelasi samat loppunopeudet (jotain 170km tms.) kuin liimaradalla ja 1/4maililla, mutta aikahan oli muutaman kympin heikompi johtuen radialslikseistä (275) jotka liian kovakylkiset no prep radoille ja myös liimaamaton rata tuon kovan kumin kyljen kanssa teki sen että koko 200m oli "etenevä pito-ongelma". Jos mulla olisi isorengasauto, 200m ihan OK ihan vaikka preppaamattomallakin radalla. Teettää hommaa että saa tehomäärän, alustan toimivuuden alustaan, mutta meneehän ne, kuten nähtiin Street Week autoistakin.
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Street Week kun on pelkkä aika-ajokisa, niin tavallaan sama vaikka se matka olis sata metriä. Auton absoluuttisen vauhdin arvioiminen on aika vaikeeta, ja kun reaktioajoissa on tyypillisesti sekuntien ero ni sen kattominen on välillä vähän raskasta. Jenkeishän on nois käytössä sellastakin, et jos reaktioaika on yli sekunnin, ni se lisätään aikaan. Mun mielestä se parantaa katsojaystävällisyyttä.
     
  17. Sen verran huutelen sivusta, että alkaa joka kiihdyttelyketju menemään kinasteluksi 1/8 ja 1/4 mailin paremmuudesta.

    Lainaan tähän Didier Deschampia:

    – Jos sinulla on tylsää, katso toista peliä. Meitä ei tarvitse katsoa, ei se haittaa.

    Jatkakaa..
     
    Muokattu: 17.7.2024
    Keme tykkää tästä.
  18. Keme

    Keme Gearhead

    Jotenkin luulin, et tää ois tullu tonne street weekillekin. Tuon puutteesta huolimatta toi on erinomaista katsottavaa.
     
  19. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Joo, se on vähän hämäävää kun eka maalissa ei voita. Mutta eiköhän järjestäjät ole pohtineet tämän aika huolella ja päätyneet aika-ajo-tyyppiseen ratkaisuun. Mutta olisihan se katsojalle (ja miksei monille kilpailijoillekin) aika mageeta kun reaktioillakin olisi merkitystä.
     
    kerkko tykkää tästä.
  20. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Olisi! 70-luvulla laskettiin jollain kaavalle handicap-viive kuusen toimintaan ja takaa-ajot olivat herkullisia. Koskakohan tuostakin luovuttiin ja mihin tämä handicap perustui? Käytettiinköhän sitä missään muualla? Ruotsissa?
     

Kerro tästä muillekin!