subbarin kulutuksesta taasen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ajw, 5.1.2010.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    tutkailin tuossa tällaista:
    http://www.fueleconomy.gov/FEG/noframes/7359.shtml

    ja bensa vehjettä siis kuten linkistä näkyy. ko mobiilin omistajat voisi kertoilla jotta pitääkö tuo noin 20 litran satasella kulutus kutinsa vai pääsettekö pienempiin hiplailemalla? onko noissa muuten jatkuva neliveto vai minkämoiset napalukot?
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuo vai? http://www.nettiauto.com/2840193

    Myyjähän väittää tuolla alhaalla, että "reilu 10/100km menee" :poff:

    Joo. Ei noi lahnat mene uudemmalla ja "pihimmällä" koneellakaan alle kahdenkympin juuri muuten kuin trailerilla, niin tokkopa menee tuokaan.
     
  3. bblock

    bblock 3rd gear

    Mitattuja kulutuslukemia kesältä -08. 3 reissua kainuuseen -95 subulla ja tottakai 454 cid benzin + aut. tosin vain 2wd. 3-4h ja tavarat (paljon)... n.16L / 100km enkä ole ekokuski vaan ohittelin :soosoo: (yleensä ylämäkeen,oli tojotamiehet ihmeissään) Kone huollettu ja kunnossa,tulee raj. vastaan äkkiä jos ei seuraa mittaria :D Ps. uudenvuodenlupaus: on viimeinen kerta kun meidän jenkeistä mittaillaan kulutuksia :rotfl: mutta pääsi näpäyttää kaikkia kulutuksen kyselijöitä (syö varmaan 40...)
     
  4. rkr

    rkr Gearhead

    Kannattaa muistaa että tuo perus 350 on aika laiska subuun, varsinkin 2500 sarjaan joita suomeen on kuorkkeina normaalisti tuotu, joten voi haukata aika iloisesti kun joutuu painamaan sitä pedaalia. Esimerkin 454 on sopivan kokoinen ja voi jopa viedä vähemmän. Uudemmat vortec pikkulohkot jaksaa sitten tuota koppaa jo hiukan liikuttaakin.
     
  5. ajw

    ajw Gearhead

    kattelin tuossa autodatasta, että tuolle 5,7 myllylle luvataan 12,5 litraa maantielle ja 16,5 yhdistetty. kaupungissa sitten :rotfl: :rotfl: :rotfl: litraa :lol:
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Lienee takavetoisen lukemia?
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Takavetosella noi saattaa ollakin tonnepäin kun eronneeko se kulutuksessa juurikaan vastaavakoneisen vanin lukemista?
    '90 mallisella matalalla vanilla 5.7 bensaruiskulla ja th700 lootalla meni ainakin meillä jotain suunnilleen semmosia jotta maantiellä pääs hiukan alle 15 l/100 km ja kaupungissa kulutus oli plus miinus 20 luokkaa elikkäs siellä se noin keskimäärin huiteli 15-20 l/100 km välillä :wink:
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olen ajanut 120tkm juuri samanlaisella autolla ja pitänyt kirjaa joka litrasta ja kilometristä. Nuo EPA lukemat ovat aivan liian huonot (11/13 mpg city/highway). Ne tosin sanoo että vaihteisto manuaali, minkä voisi kuvitella vain parantavan lukemia, ellei se ole sitten joku tiuha loota. Omassa 700r4.

    Maantiellä menee 14 litraan sadalla (17 mpg) jos ei juuri aja yli sataa eikä ole kova vastatuuli. Koko 120 tkm keskikulutus oli 15.7 litraa sadalla eli noin 15 mpg. Kaikkein huonoimmat lukemat ikinä on ollut 21 litraa sadalla (11 mpg), minkä saa aikaan talvella, kaupunkiajossa, usein nelivedolla ja muutaman kilsan kerrallaan eli aina kone kylmänä.

    Auto on vakio paitsi renkaat vaihtui vuonna 2004 31 tuumaisiin alkuperäisestä 235/75-15, mikä nosti kulutusta aavistuksen (kokoero huomioitu), ja takana 2 tuuman korotus.

    Niin joo, neliveto on osa-aikainen, eli kun 2 veto päällä napalukot auki, siinä ei pyöri mitään ylimääräistä romua mukana, toisin kuin karvalakkikansa usein luulee. Napalukot voi olla automaattiset tai manuaalit. Omassa automaattiset eikä ole koskaan ollut mitään häikkää. "Automaattinen" kuulostaa monimutkaiselta, mutta ei se ole sen automaattisempi kuin räikkäavain.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joka tapauksessa fueleconomynkin mukaan ero nelivetoisen ja kaksivetoisen kulutuksissa on aika oleellinen 12/17 mpg vs. 11/13.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näin siis kun ajaa neliveto päällä. Eli tuo 12/17 on melkosen kohillaan nelivetoautollekin kunhan ajellaan kaksvetosena.
     

Kerro tästä muillekin!