subframe connectors

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jenkkijuuso, 8.12.2002.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    No niin tarviiko apurungot yhdistäville palkeille eli frameconnectoreille erillistä lupaa tai muuta perusteluja leimassa kun tuli asennettua mutta vasta jälkeenpäin mieleen?
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ei niitä leimaan yleensä merkitä. Minusta auton rakentelusäännöksissä ei ole sellaista kohtaa, joka edellyttäisi mainintaa.
    LMP N:eek: 779/1998
     
  3. 67

    67 1st gear

    ei tartte ei.
     
  4. jaketin

    jaketin Gearhead

    ajattelin väsätä tulevaan autooni nuo connectorit. ei näyttäis vaikeelta hommalta :odroll: :odroll: mietin vaan, että millaisia aine vahvuuksia tulisi käyttää? tuskin nyt ratakiskoa tarvitsee olla...

    kuulemma on ruostetta pohjassa (ei ollut mikään yllätys, pikemmin odotettua) hiekka puhalluksen jälkeen voisi tekaista nuo connectorit..
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    50x 50mm 2 mm seinämällä riittää.
     
  6. jaketin

    jaketin Gearhead

    kiitän tiedosta :D
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    connectors

    Samalla vahvuudella ja korkeudella rakenteliin omaani, mutta sisäleydeksi otin takarungon palkin leveyden. Oli "helpompi" hitsata ja sovitella paikalleen.
    Lienee kuitenkin makuasi, kuten kissakin sanoi, kun muniaan nuoli...
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead

    no niin, ei löydy duunista ainesta, mistä tehdä noita connectoreita :-?

    ok, pitäis varmaan jostain ostaa sopivaa kankea (tietty vähimmäismäärä 5 m :-? )

    jaa, mitäs jos tilais, summitilla näyttäis löytyvän tälläset

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    löytyykö jostain halvemmalla?? ei noi pahan hintaiset ole. ja välttäis räpeltämisen :poff:
     
  9. vitoni

    vitoni 1st gear

    Varmaan hyvät noi,mancini racing on yleensä edullisin paikka moparin osille, nettikaupassa niillä on muistaakseni vain moparin putkia ja hintaa varmaan 120-130$, tosin jos englanti taipuu niin sit vaan soittamaan/sähköposti ja kyselemään saako heidän kautta noita cc:n connectoreita, jos niiden kautta noita saa niin ne myyvät vähintäänkin summitin hintaan, koska niillä on tää kuuluisa "beat a price guarantee" :D ja lisäksi säästäsit 25$ käsittelykuluja. :rotfl:
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Ei varmasti ole pahanhintaiset mutta ei varmaan ole paljoa hyötyäkkään.

    Mee pidemmän kaavan kautta ja hitsaa osaksi pohjaa esim näin :

    http://www.xvmotorsports.com/products/d ... 0Connector

    [​IMG]
     
  11. vitoni

    vitoni 1st gear

    Noi on tosiaan hyvät kun ne myötäilee pohjan muotoja, ne pitää ite viimeistellä että istuvat hyvin. Helppo homma.Hiukka kalliimmathan noi on.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kevyempi toteutus kahdella yhteen hitsatulla 3x30mm pyöreällä putkella. Nuo myötäilee pohjaa eikä näy sivusta -> pussihousuhenkisille...

    [​IMG]
     
  13. coronet-65

    coronet-65 3rd gear

  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    kunpa oliskin tuollaista palkkia, mitä coronet-65 mainitsi. kun ei ole mitään..

    nuo putket, jotka on hitsattu yhteen... löytyisköhän sitä, täytyy tarkistaa...

    tuo brc1 versio olis varmaan paras vaihtoehto..
     
  15. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    mitenkäs noiden palkkien asennus kun noissa kuvissa autot ovat grillissä roikkumassa niin voiko ne asentaa siinä ja asettuvat kohdalleen vai pitäisikö auto olla kokonainen ja seisoa pyörillään kun noita asentaa?? eli jos on purettu ja kiikkuu grillissä kuten nuo niin osuuko enää ovet paikoilleen yms?
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Kyllä silmä lepää :eek:
     
  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Re: .


    En osaa sanoa, että miten nuo tulisi oikeaoppisesti asentaa. Varmaan olis paras, että auto olisi maassa oikealla kuormituksella.

    Mulla nuo laitettiin grillissä ja ovet sopii yhä reikiinsä ja jopa aukeavat.

    [​IMG]

    Oven takasauma
    [​IMG]
     
  18. KTM

    KTM Gearhead

    Jospa sitten et tilaisi näitä mitä linkissä ehdottelet. Competition Engineeringin putket vaativat lattian leikkaamisen ja sitten nuo tangot ovat jalkatilassa. Erittäin epämiellyttävää.

    Hommasin omaan autooni juuri tälläiset CE:n weld on connectorit ja sitten vasta lukiessani asennusohjetta huomasin tämä epämiellyttävän lattiansilpomisen. Lopulta tehtiin kaverin kanssa muutoksia tankoihin ja lattia säilyi ehjänä.

    Alapuolella tehdastekoinen ja yläpuolella modattu versio.

    Kitinöiden välttämiseksi lattia ja connectori hitsattu muutamalla pisteellä yhteen

    Connectorit paikallaan pohjassa maali pinnassa.

    Pakoputket ovat kivasti piilossa connectorien takana.

    Koko härdelli näkyvissä.

    Oikeasti olisi ollut helpompi, halvempi ja nopeampi tehdä suorasta tavarasta kokonaan connectorit kuin alkaa vääntelemään näistä CE:n palikoista.
     
  19. jaketin

    jaketin Gearhead

    juu, en hanki noita..

    nyt löysin putkea, jos voi tehdä nuo connectorit...

    oli aikasemmin varattu sopivaa putkea, mutta se oli hävinnyt... :mad:
     
  20. 69

    69 Gearhead

Kerro tästä muillekin!