Suburban -96 lämppärinmoottorin irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja GMC-96, 9.2.2007.

  1. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Löytyisikö tietoa kuinka tuon puhaltimenmoottorin saa kätevimmin irti?
    Sen verran kattelin tilannetta,että pelkkä moottori mahtuisi tod. näk. irtoamaan ilman ihmeenpiä purkusuorituksia, mutta kun se moottorin päällä oleva kumi/vaahtomuovi äänieriste ei mahdu irtoamaan ihan pienellä purkamisella.
    Se kumilärpäke on samojen ruuvien alla kuin tietokoneboxi. Ja boxi ei mahdu nousemaan ylöspäin, kun kojelauta on edessä. Kojelauta ei taas tunnu nousevan vain toisesta laidasta, koska siinä on kiinni se kojelaudan mittainen tukitanko :mad:
    Kävi jo mielessä, että leikkaisi sen kumilätkän mattopuukolla poikki ja liimaisi takaisin... vähän "ite tehyn näköinen" ratkasu.
    Onko tästä moottorin vaihdosta edes mahdollista selvitä helpolla?

    Puhallin pyörii vielä mutta pitää v***umaista kitinää.
     
  2. tst

    tst Gearhead

    samaa v***umaista kitinää kuuntelin pari kuukautta kunnes ruiskautin laakeriin tai johonkin sinnepäin tippakannulla öljyä ja on nyt ainakin vuoden verran ollut hiljaa :D
     
  3. Nakki-

    Nakki- 1st gear

    Eipä se mikään taikatemppu ole. Irrotat sen boksin ja sen muovinpalan siitä boksin alta niin saat sen äänieristeen tai mikä sen tarkoitus ikinä onkaan, irroitettua.
     
  4. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Oletko irroittanut tuollasta vai oliko tuo vain "remonttireiska tyylinen työ ohje" siitä kuinka helppoa kaikki on :D ?
    Lisäksi tietokoneboxin irroitusta hieman haittaa se, että johtosarjoissa ei ole senttiäkään ylimääraistä. Ja mikään ei ole niin varmaa kuin se, että pistokeliittimet hajoaa käsiin irroitettaessa :mad:

    Tota laakerin rasvausta pitää koittaa, vaikka eihän sitä pääse rasvaamaan kuin korkeintaa toisesta päästä akselia.
     
  5. Nakki-

    Nakki- 1st gear

    Kyllähän niitä on jokunen tullut vaihdettua. Ota ihan rohkeasti vaan ne liittimet auki, en itse ainakaan ole ainoatakaan liitintä onnistunut hajottamaan. Akun kengät voi tietysti irroittaa jos haluaa ottaa varman päälle.
     
  6. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Toistaiseksi vikaa saatiin lykättyä tst:n mainitsemalla rasvauksella, kunhan vain ensin löytyi tallista riittävän ohutta spray-rasvaa(ketjuspray). Jos tuo ei auta pitkään niin sitten joutunee purkamaan rohkeasti ECM:n pois edestä ja vaihtamaan puhaltimen.
     

Kerro tästä muillekin!