Suburban sammuu 6.5TD Vm1995

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kuharalli, 9.2.2018.

  1. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    Eli auto lähtee päivän ekalla startilla käymään hyvin, ajelee vähän aikaa niin kaupunkiajossa sammuu kesken ajon kuin avainta kääntäisi, (vikavalo syttyy) lähtee käyntiin heti, ei tarvi pysähtyä. Isommilla nopeuksilla auto nykäsee kovasti ja moottorin vikavalo syttyy. Vikavalon palaessa auto ei sammu itekseen ja tuntuu että tehot puuttuu. Vika kun on päällä niin autoa joutuu starttaa tosi pitkään että lähtee käyntiin ja kun lähtee ni kierrokset käy korkeella ja tyhjäkäyntikierrokset jää normaalia korkeemmalle. Startatessa nopeusmittari on joskus näyttäny 40km/h!!!
    Kun ajelee 90km/h ja vaihteen pitäis vaihtua sille letkeelle matkavaihteelle niin auto rupee tekee semmosta pientä nykimistä( tämä tapahtuu vikavalon palaessa). Ilman että vikavalo palaa niin autoa saa kurittaa huoletta, toimii loistavasti.
    Vaihdettuja osia: polttoainesuodatin, ilmansuodatin,hehkut+hehkun ohjain, pdm-yksikkö, kampiakselin asento anturi, virtalukonpohja, öljyt+suodatin, akut testattu (kunnossa). Siirtopumppu toimii, lähtee päälle kun laittaa virrat. Vikakoodi nro 17. Johtoja on tutkittu ja liittimiä aukastu mutta ei ole mitään mullistavaa löytyny. Näin on ajeltu jo useampi kuukausi.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

  3. jorkat

    jorkat Gearhead

    nää vehekeet on oikeasti superluotettavia autoja, mikäli heistä on pidetty huolta. huolettomuudella muuttuvat todella vittumaisiksi.

    joku syy sillä eculla on ruveta pihtaammaan polttoainetta (tai sit ihan ite sekaisin)

    vitunmoinen viidakko ruveta setvimään syytä... juopunut rikkinäinen kristallipallo heittää kasipalloa ja sanoo: "ehkä avaisin pumpun kannen ja liikuttaisin optista anturia 0.5-1mm"
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuo nopeusmittarin reagointi saa epäilemään sähköpätkistä jossain. Lähinnä joku maadotuspiste, jossa on kriittisiä maita yhdessä.
     
  5. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    Maadotuksia olen rassaillu, yhen löysin hehkujen vaihdon yhteydessä repsikan puolen sisälokarin takaa mikä oli menny poikki, laitoin uuden piuhan tilalle. Entinen omistaja oli laittanu koneen ja korin väliin uuden maadotus piuhan. Onkohan niitä maadotuksia jossain muualla ku akuista lähtevät, repsikan sisälokarin takana ja laatikon öljytikun luona?
     
  6. jorkat

    jorkat Gearhead

    hantinpuolen lampun tienoilla moottoritilan puolella on ainakin virtapisteitä

    ja vakuuttunut olet, että ilmaa ei ole polttoainekierrossa?
     
  7. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    tuli mieleen aikoinaan omassa subbessa niin oli tietsikan maapiuha poikki! se sekotti koko auton! ja vika oli moottorin päällä sellai ranteenpaksuinen piuha rypäs niin siellä oli muistaakseni keltainen piuha poikki! löyty ihan tuurilla ja siihe liitin niin kaikki rokkas sen jälkeen! olin jo vaihtanu startin,laturin ,virtalukon pohjan ja automaatti korjaaja teki askin tyhjennys ruuvin 800e! et silleen on kiva ettii noista syytä ja seurausta! eikä mitään vikakoodeja! ;)
     
    Rotten ja palontie tykkäävät tästä.
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    tekiskö kaasupedaali tuollaista oiretta?
     
  9. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    Ilmaongelma on melkovarmasti pois suljettu, virrat päälle ja löpösuodattimen ruuvia auki niin ainetta kyllä tulee. Aamulla kokeilin siitä T- haarahanasta laskee ainetta, minuutin laskin ja puoli litraa tuli pulloon. Auto ei sammunu vaikka hana oli auki.
     
  10. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    Maadotukset aukaistu ja putsattu, ei vaikutusta. Akut oli n.2h irti ja vikakoodi ei poistunu. Onko tuo puoli litraa minuutissa normi määrä mitä syöttöpumppu tuottaa? Tarkistin myös ecm:ltä tulevan piuhanipun sekä syöttöpumpun piuhat ja liittimet.
     
  11. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    Tarkoitin siirtopumppu tuottaa:)
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä mulla ainkin tuli vaikka hurumykke löpöä kun hanan aukas ja pulloa piti alla.
     
  13. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    laitoin mittarin t-hanan letkuu niin painetta oli n.0.5 baria. Pitäiskö olla enemmän vai onko tuo hyvä. Kuhan vaan ei olis pumppuvika! :(
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sammuuko se hana auki?
     
  15. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    Ei sammu.
     
  16. jorkat

    jorkat Gearhead

    siirtopumpun tuotto heikko
     
  17. kuharalli

    kuharalli 1st gear

    Soittelin Koskiselle Hartolaan ja kyselin asiaa niin tuo paine ainakin oli sen mielestä OK eli pitäs olla n. 0.5-0.6 baria.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. jarona

    jarona Gearhead

    Minulla -96 subbe.
    Polttoaineputket lahoja taka-akselin seutuvilla, jompikumpi
    tihkuu runkopalkin märäksi.
    Huomenna tankki pois ja uudet putket/ letkut.
     
  19. jorkat

    jorkat Gearhead

    voi olla jarruputkikin
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Siitä perän seutuvilta ne monesti porsii,kahteen oon jarruputkea sillä seutuvilla joutunut tekemään.
     

Kerro tästä muillekin!