suburban voimansiirron öljyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja nova 76, 30.10.2013.

  1. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Eli vm 95 subbariin olen vaihtamassa lootan ja perän öljyt, loota 4l80 ja perässä joku lukko. Lootan nykyisistä öljyistä ei tietoa joten mikä öljy ois yhteensopiva vanhojen kanssa kun sinne turbiiniin jää aika pajon vanhaa? Perän lukko sais kytkeytyä herkemmin, nyt tarvii toisen renkaan sutia kovaa ennenkuin lukko otaa kii.
     
  2. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Laatikkoon Dexron III - luokan öljy. Kannattaa vaihtaa suodatinkin ja öljyt useamman kerran lyhyellä aikavälillä, propusta valuttamalla ei tule kuin ~1/3 öljystä ulos.

    Perään menee (ainakin c-mallissa) kolme litraa peräöljyä. Jos sulla on taka-akselina RPO G80 - lukkoakseli, niin sinne ei kuulu laittaa limited slip - lisäaineistettua öljyä, vaan ihan normi SAE 80W-90 GL5.
     
  3. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Joo kyllä vaihdan suodattimen, aattelin vain et jos on vanhat oljyt jotku synteettiset. Ootko varma tosta peräöljystä kun eikös se oo kartiolukko?
     
  4. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

  5. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Kyllä sieltä toi g80 löyty, mut ei se noi hienosti pelaa ku tos videos, talvella kun jää jumiin niin pitää kaasu pohjassa huuvattaa että molemmat pyörät vetää.
     
  6. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    No sinne on joku tietämätön lykännyt Limited Slip - öljyt ja homma on valmis.

    American Joe kirjoittaa näin

    Kopioitu täältä
     
  7. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Voi olla hyvinkin noin, ja ei varmaan ole ainut perä missä on väärät öljyt senverran moni amerikan asiantuntia noita lukkoperä öljyjä noihin käskee laittaa.
     
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Omaan chevy tahoeeni laittelin auton hankinnan jälkeen tavallista synteettistä peräöljyä Star Amigon suosituksesta vuonna 2003, jäi sellainen kuva että lukkoa (tai lisäaineistetun öljyn tarvetta) ei siellä ole. Toissa kesänä sain perän paukahtelemaan kun toinen pyörä sutaisi asfaltilla venekärryä vekslatessa.- Sain sitten "asiantuntijalta" lausunnon että siellä onkin lukko ja perän kannen avattua näytti tuollaiselta se perän sisus. Laitoin sitten sinne muistaakseni lukkoperäöjyä, taikka ainakin sellaista missä oli se LS merkintä, tarttee katsoa jos purkin jämät olisi tallella.
     
  9. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Ei kai se nyt ihan valmis sentään ole. Tästähän on amerikanjoet väitelly nettifoorumeilla melkeen niin kauan kun nettifoorumeita on ollut. Tuossahan todetaan vaan että lisäaineita öljyn sekaan ei suositella.
    Eatonin mukaan kyseistä kapistusta on testattu heidän toimestaan vain Texacon öljyillä.
    Ihan normi GL-5 on justiinsa soppeli mutta en minä yöuniani menettäisi vaikka tuohon perään kaataisin öljypurkista jossa lukee merkin ja viskositeetin perässä LS.
     
  10. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Normi gl 5 öljyt ostin, noita jenkki foorumeita kun selailin niin niin normi öljy ja ls ovat molemmat ainoita oikeita, kait se sit on iha sama mitä työntää.
     
  11. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Tossa on vähän sama juttu valmistajan edustajan suusta mutta ei siinä mitään täystuhoa toivotella.

    Automatic Locking Differential Lubricants. [Note from Michael Asmussen, Torque Control Products Division of Eaton Corp.] We recommend the following lubrications for our locking differentials:
    1)Texaco 2276; Synthetic 75 W90; Gm Part # 9986115
    2)Texaco 9622; Mineral based 80W90; GM Part # 9985290
    3)Texaco 2080; Synthetic 75W140 (heavy duty applications); GM part # 9985991
    Note - All of the above lubes are preblended with friction modifier. No additional modifiers are necessary or recommended. As far as other lubes are concerned, any standard GL 5 lube will work, but the units perform optimally with the three listed above.

    Friction modifier...no joo, vähän skitsofreeninen vois ajatella että hommasta on tehty vähän sekava amerikanjoelle että amerikanjoe ostaa GM:n törkyhintasta OEM-öljyä.
    Muistaakseni Eatonin sivuilla oli joskus ohje kuin paljon lisäainesta voi annostella normi GL-5 mineraaliöljyyn mutta eipä ole enää kun GM lausui asiaan mahtisanat.
     
  12. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Nojuu, ilmaisin ilmeisesti itseäni huonosti. Tarkoitukseni oli sanoa, että aloittajan kirjoittamalla

    Ja mahdollisesti LS-lisäaineistetulla peräöljyllä saattaa olla syy-yhteys.

    Eihän se perämurikka varmastikaan siihen LS-aineeseen posahda, jahka se öljy nyt on kunnollista ja sitä on tarpeeksi.
     
  13. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    ^No jos nimim. nova76 raportoi tänne miten öljynvaihto auttoi asiaan. Mun mielipide on että tuo kyseinen perä ei oikeen koskaan toimi kunnolla, varmaan jo sitten väärillä öljyillä pilattuja nuo joita olen ajanut.
     
  14. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Öljyt vaihettu, pukkien päällä käyttäessä vain kuskinpuolen rengas pyörii, sama josta talvella ruovitin renkaan paskaks jumissa ollessani, mutta liukkaat sitte kertoo totuuden. Kerron sitte kuin kävi.
     
  15. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Unohtu kertoa että tohon oli peräöjyt vaihettu, kun oli liimalla tiivistetty. Pukkien päällä pakko ykkösellä tyhjäkäynnillä pystyy toise renkaan pysäyttää käsin, pikkasen nypyttää vastaan mut ei varsinaisesti pdä lukko, mikäli oikein tosta videosta ymmärsin ni jus tossa vauhissa sen pitäs napata kiinni.
     
  16. karra

    karra Double Gearhead

    Omasta autosta sen verran että kun otin sen ajoon toissa syksynä seisonnan jälkeen ja kesällä siis vaihdoin ne peräöljyt (muistelen että Teboilin LS öljyt tuli) niin joku alkoi muksahtelemaan perässä. Aina kun lähti ajoon ja pysähtyi tuntui kun joku painava osa olisi tullut pienellä viiveellä mukana. Ihan kun joku raskas esine olisi pyörinyt takapaksissa mutta siitähän ei ollut kyse. Loppusyksystä vaihdoin alle talvikumit, pyörittelin molempia takarenkaita kerrallaan siinä kun asia vähän askarrutti.

    Muksahdukset jäi sille tielleen, viime talvi ajettu sekä tämä kesä kesäkumeilla, ei mitään ongelmaa.
     
  17. nova 76

    nova 76 2nd gear

    No nyt on varmistettu, että ei öljyjen vaihto vaikuttanu yhtään, samassa paikassa jumissa ja millään en saanu toista rengasta vetämään. Anteeksi kun kesti näin kauan vastata, mutta nyt on diaknoosi varma.
     

Kerro tästä muillekin!