Suburbanin huurteenpoisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja HRA-47, 23.12.2004.

  1. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Mikä mahtaisi olla vialla kun '95 Suburban ei höngi tuulilasille ollenkaan? Siis ei pihahdustakaan. Miten näissä uudemmissa toi säätö toimii, sähköllä? Onko jollain muulla ollut vastaavanlaisia onelmia? Ei millään huvittaisi alkaa purkamaan koko kojetaulua.
     
  2. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Kuskin kaasupolkimen vieressä on tupakkaaskin(musta) kokoinen moottori tulee 3kpl. johtoja, kun pyörität AC-taulusta ylös- ja alapäin ilman suuntauksia siinä moottorissa pitää keskellä näkyvän akselin (hahlopäässä) muuttaa suuntaansa. Eli kääntää ylös ja alas ilmaan kulkua. Epäilen, että AC-säädin mennyt kojelaudasta. Mittaa tuleko tälle moottorille +12 jännite kun käännät säätimen nuppia.
    Olikohan keskimmäinen miinus ja laitimmaiset +12 ohjausjohdot siinä moottorissa toinen siis alas ja toinen ylös. Jos ei tule jännite liitimelle AC-säädin rikki! Sisältä palaa transistorit mitä ei löydy suomesta! Mulla olis -96 uusi ja -95 käytetty AC-säädin. Mutta mittaa nyt ensin se tuleeko jännite sille moottorille mikä liikuttaa läppää!

    subu-96
     
  3. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Mittasin jännitteet ja säätömoottorin liittimeen tuli heräte +14V ja +-14 nappulaa veivatessa, eli säädin toimii. Tuo säätömoottorin akselikin pyörii mutta pirun vähän (luokkaa millin pari molempiin suuntiin), kuuluisko sen enempi pyöriä?
     
  4. rauhala

    rauhala 1st gear

    mulla tuli ihan sama ongelma tietäskö kukaan mitään.
     
  5. fjqqw9y

    fjqqw9y 1st gear

    Mulla oli sama vika,Auto tosin vani.Löysin haljenneen alipaineletkun 5sm pitkä vaihdoin sen ja kaikki alkoi toimimaan.Olin jo varautunut alipainepumpun vaihtoon. T-Harzza
     
  6. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Sama oli mun 95-subussa , hoitui kun Eric-Veken veli toi uuden säädinpanelin jenkkimaasta , 320 taalaa.
    Us-parts tai SW-trade.
     

Kerro tästä muillekin!