Sudet yksissä kansissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja JAWA, 9.4.2005.

  1. JAWA

    JAWA 1st gear

    Juuri luin kaverini ulkomailta tilaaman kirjan: Automotive atrocities! The cars we love to hate. Kirjoittaja Eric Peters ja isbn numero 0-7603-1787-9.

    Sydämellisellä tavalla käsitellään mm. Tran-sam turbo, Cosworth Vega, Cadillac diesel sekä v-8-6-4, Lincoln mark diesel, AMC Gremlin ja Dodge Omni sekä monet muut.

    Paljon kuvia sekä ei niin positiivisia tarinoita.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Se muuten oli Olssin diisseli se
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikö tuossa autossa ollu BMW:n diesel -kuutonen? Mikäs ko. ajoneuvossa teki siitä niin suden?
     
  4. Juho81

    Juho81 1st gear

    Tartteeko tuota edes kysyä. :p

    Kyseessähän on bensakoneesta tehty 2.4L...
    Kyllä vapari diesel kestää ihan hyvin, paremmin kuin moni muu saksalainen, mutta se TD... Pitää olla helvetin hyvä tuuri jos ei kansi halkea tai ole jo halki. Ja tämä on bemupiireissä ihan myönnetty tosiasia. Tosin kuin 5.7D ja 6.2D jenkkipiireissä :oops:
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Setäni osti uutena vuonna 1986 Saksasta 524 td Bemun ja kohta on työnnetty 600 tkm huoletta.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuo onkin BMWn motti. Samaa mottia on veneissäkin eri versioina, nou probleemou. Toi on niiiin surku hupaisa tapaus mistä mulla yli kymmenen omakohtaista kokemusta kun noita amerikasta venäjälle vietiiin 90 luvun alussa. linc tai siis foord halus niihin jotain muutoksia ja parannuksia ja tehon liäyksen toivossa taisivat tehdä ne itse. Olisivat kuunneelleet gestapoa alusta asti sanoivat vanjat meille kun näitä remppasivat, ja saksasta tuotiin niille motteja mihin jenkit ei olleet koskeneet. Heh hee nyt naurattaa, silloin ei. Ruskiy oppi noi koneet ja kun niille tuli linc mikä ei vielä kertaakaan ollut käynyt kuuman eikä keittänyt, niin siitä pystyi vielä tekemään motin niiden kokemuksen ja saksalaisten ohjeiden mukaan. Ja niillä moteilla on ajettu jopa vejällä satojatuhansia..
    Se (linc, ei siis org bmw) ei saa kertaakaan käydä kuumana jsaati sitten keittää. Ei suoristu enää sen jälkeen lohko eikä kansikaan. Heh, kumma kyllä saksalaisesta motista jawolh vaikka ois kanipahvi mennytkin.

    Noita vastaavia kirjoja olen lukenut ja hauskaa on ollut, mutta hauskinta luettavaa oli joskus 80 luvulla amerikan hot rod lehden artikkeli BIGGEST LEMONS. Siinä oli amerikan autojen pahimmat tyyppiviat ja ne oli pilapiirrosten kanssa humorisesti esiin tuotu. Niitä oli paljon, mutta ekana mikä nyt mieleen tuli oli AMC drive shaft ja pilakuvassa Rambler hyppää urheilu kentällä seiväshyppy paikalla korkeutta kun putkikardaani irtoaa laatikosta ja perä putkikardaaneineen jää maahan ja Rambler lentää ilmaan yrittäen korkeushypyn maailmanennätystä. Ja ketkä muistaa tuon jutun, niin kertokoon lisää, mutta ette Buickeista ettekä Hemiestä!
     

Kerro tästä muillekin!